آبمیوه گیری برای گروه خونی شما

تا به حال به این فکر کرده اید که چرا یک رژیم غذایی خاص برای برخی افراد عالی عمل می کند اما برای برخی دیگر نه؟ خوب حالا می دانیم! دانشمندان فنلاندی اخیراً کشف کرده‌اند که مولکول‌هایی که سطح سلول‌های خونی را می‌پوشانند و گروه خونی هر فرد را تعیین می‌کنند، توسط مواد مغذی مختلف انرژی می‌گیرند. به عبارت دیگر، برخی غذاها برای گروه‌های خونی خاص مناسب‌تر هستند. بنابراین، خوردن – و آب میوه – بر اساس گروه خونی شما می تواند در کاهش وزن، افزایش انرژی و رفع مشکلات گوارشی موثر باشد.

همانطور که در کتاب ارائه شده است، غذا خوردن بر اساس گروه خونی شما برای چندین دهه یک نظریه جذاب بوده است. درست غذا بخورید 4 گروه خونی شما توسط Peter D’Adamo، ND این مقاله به طور خلاصه به بررسی غذاهایی می پردازد که برای هر گروه خونی بهترین هستند، با تاکید ویژه بر میوه ها و سبزیجات و دستور العمل های آبمیوه گیری.

4 گروه خونی وجود دارد: O، A، B و AB. گروه O طبق تئوری D’Adamo “قدیمی ترین” گروه خونی است که در ژن های ما زمانی که برای اولین بار به عنوان شکارچی-گردآورنده ظاهر شدیم، قرار دارد. نوع O دارای سخت ترین سیستم گوارشی است که بیشتر گوشت مصرف می کند. مردم نوع A از توسعه بعدی جامعه کشاورزی می آیند که برای هضم بهینه انواع غذاهای گیاهی سازگار شده است. مردمان نوع B از نسل مردم عشایری هستند که گله پرورش می دادند و با خوردن گیاهان و گوشت سازگار بودند. نوع AB اخیراً در تاریخ تکامل ما با سیستم گوارشی با هر دو ویژگی گروه خونی A و B بوجود آمد.

نوع O بهترین عملکرد را با رژیم غذایی با پروتئین بالا و کم کربوهیدرات دارد. سیستم گوارش آنها برای سلامتی مطلوب به پروتئین حیوانی بدون چربی به همراه میوه ها و سبزیجات خاص نیاز دارد، اما فقط به حداقل کربوهیدرات نیاز دارد. از آنجایی که سیستم گوارش آنها دارای اسید بالایی است، باید از قهوه و شکر فرآوری شده اجتناب کرد. ورزش سخت باعث می شود که O در بهترین حالت خود احساس کند.

بهترین ترکیبات برای آب میوه های نوع O عبارتند از گیلاس، سبزیجات برگ دار (به ویژه کلم پیچ، اسفناج و کلم بروکلی)، موز، زغال اخته، انجیر، انبه و آلو. قندهایی که به طور طبیعی در این میوه ها و سبزیجات یافت می شوند همراه با قلیایی بودن آنها اسیدیته را در ساختار نوع O افزایش نمی دهند. این دو دستور العمل آبمیوه مخصوصاً برای O’s مفید هستند: 20 گیلاس، بدون هسته، 1 ساقه کرفس و 1 برگ کلم برگ. بعد: 2 عدد انبه، با پوست اما بدون دانه، 1 عدد موز و به یاد داشته باشید که موز را آب نگیرید زیرا آبمیوه گیری شما را مسدود می کند – آنها را با هم مخلوط کنید و 1 عدد کلم بروکلی نیزه ای.

افراد دارای گروه خونی A سیستم گوارشی کمتری دارند و گوشت را به خوبی پردازش نمی کنند. آنها بهترین عملکرد را با سبزیجات و میوه ها و همچنین غلات کامل، توفو و حبوبات دارند. پروتئین حیوانی و محصولات لبنی تمایل به پوسیدگی و تخمیر در دستگاه گوارش خود دارند و باکتری های سمی به بافت ها و ماهیچه های آنها برگشته و باعث ناراحتی گوارشی می شود. نوع A اسید کلریدریک کمتری در معده خود دارد به همین دلیل ویتامین B12 را که در گوشت قرمز یافت می شود به خوبی جذب نمی کنند، اگرچه B12 در غذاهای پروتئین گیاهی مانند اسپیرولینا، سویا و جلبک دریایی نیز یافت می شود.

بهترین ورزش یک تمرین شدید نیست، بلکه تمرینات آرام بخش مانند تای چی، هاتا یوگا و گلف است.

بهترین ترکیبات آب‌گیری نوع A عبارتند از انجیر، آلو، آووکادو، گلابی، هلو، کلم بروکلی، هویج، کلم سبز، اسفناج، سیر، محصولات سویا، آناناس و فقط مقادیر متوسط ​​ماهی و مرغ. افراد نوع A در هضم غلات و حبوبات مانند لوبیا سبز، لوبیا سیاه، نخود سیاه، عدس و سویا بسیار خوب عمل می کنند. میان وعده آجیل و دانه ها بخورید. در اینجا 2 دستور تهیه آبمیوه برای A آورده شده است: 3 فنجان آناناس، 1 گلابی و 2 برگ کلم پیچ. بعدی: 5 هویج، 2 کلم بروکلی نیزه ای و 1 زنجبیل شست.

افراد دارای گروه خونی B دارای سیستم گوارشی بسیار مقاومی هستند. آنها با غذاهای گوشتی، گیاهی و لبنی فقط با چند استثنا خوب عمل می کنند. D’Adamo به شدت پیشنهاد می کند که نوع B به جای مرغ، بوقلمون بخورند، زیرا دومی دارای پروتئینی است که مستقیماً با متابولیسم نوع B تداخل می کند. آنها باید از ذرت، گندم سیاه، عدس، بادام زمینی و کنجد اجتناب کنند، زیرا این غذاها باعث افزایش وزن آنها می شود. درست مانند نوع O، نوع B معمولاً با محصولات گندم و آجیل مشکل دارد.

آب میوه های نوع B شامل سبزیجات برگ دار، چغندر، هویج، سیب زمینی شیرین، فلفل، بادمجان، موز، زغال اخته، انگور، آلو، هندوانه، پاپایا و آناناس است. این دستور العمل های عالی آبمیوه گیری را برای O’s امتحان کنید: هندوانه بدون پوست، 10 عدد انگور، دانه و همه، و 4 برگ نعنا. بعد: 5 هویج، فلفل قرمز، 1 کلم بروکلی نیزه ای و 1 زنجبیل شست.

و در نهایت نادرترین گروه خونی AB است که تنها برای یک دوره نسبتا کوتاه 1000 ساله وجود داشته است. خون AB نتیجه اختلاط گروه های متفاوت است. AB بهترین و بدترین A و B را ترکیب می کند – بیشتر غذاهایی که برای A و B مضر هستند، به استثنای گوجه فرنگی برای AB نیز مضر هستند. مانند نوع A، AB اسید هیدروکلریک معده کمتری تولید می کند و بنابراین با مقدار زیادی پروتئین حیوانی خوب عمل نمی کند، اما مقداری از آنها ضروری است. بنابراین، اندازه بخش مهم است، و با فرکانس کمتر. برای کمک به هضم وعده های غذایی پروتئین حیوانی خود، حتما بروملین، آنزیم گوارشی مشتق شده از آناناس را مصرف کنید.

بهترین غذاهای AB عبارتند از توفو، غذاهای دریایی، لبنیات، سبزیجات سبز، اسپیرولینا، کلپ دریایی و آناناس. این دستور العمل های عالی آب AB را امتحان کنید: 4 فنجان آناناس، قاشق چای خوری اسپیرولینا و 1 نعناع شست. بعد: 5 هویج، 1 چغندر، 1 اینچ سبزه گندم و 4 برگ نعنا.