آیا آب لیمو می تواند جایگزین آب لیمو برای کاهش وزن شود؟

برخی از مردم این سوال را دارند که آیا می توان آب لیمو را برای کاهش وزن جایگزین آبلیمو کرد و بالعکس. پاسخ مثبت خواهد بود. هر میوه ای که از اسید مرکبات موجود در آن تشکیل شده باشد را می توان با یکدیگر جایگزین کرد مانند لیمو، گریپ فروت، لیموترش و غیره. هم آب لیمو و هم آب لیموترش می توانند عناصر اسیدی و مقداری پوست را در دستور العمل های شما هنگام پخت و پز فراهم کنند. اگر یکی از آنها را ندارید، بهتر است با دیگری جایگزین کنید.

چرا از آب لیمو برای کاهش وزن استفاده کنید؟

در حال حاضر چندین ادعا در مورد موفقیت این رژیم وجود دارد. برای کاهش وزن موثر، می توانید هر روز صبح یک لیمو را در آب گرم فشار دهید. برخی از مردم تعجب می کنند که آیا این ادعاها واقعاً واقعی هستند یا خیر. خب، به نظر می رسد با توجه به شواهد جمع آوری شده در مورد تأثیر لیمو در تنظیم جذب قند در بدن و همچنین در بهبود هضم، این یک واقعیت است. علاوه بر این، ویتامین C نیز دارد که برای کسانی که در کاهش وزن خود جدی هستند، عنصر بسیار مهمی است. این به این دلیل است که بدن کلسیم بیشتری را به سلول های چربی جذب می کند که می تواند به کاهش وزن کمک کند.

چگونه آب لیمو برای کاهش وزن کار می کند

در واقع جای تعجب است که چگونه آب لیمو می تواند در جذب قند و همچنین در تنظیم متابولیسم بسیار موثر باشد و در نتیجه به کاهش وزن اضافی شما کمک کند. این راز در پشت محتوای اسیدی لیمو پنهان است. آب لیمو پر از اسید سیتریک است. به همین دلیل است که اگر در ابتدای صبح یک لیوان آب لیمو را با آب گرم میل کنید، می توانید به یک هضم طبیعی سالم در معده خود برسید. اسید سیتریک موجود در لیمو با آنزیم ها و سایر اسیدهای موجود در دستگاه گوارش شما تعامل خواهد داشت تا بتوانید هضم بدون نگرانی و سالمی داشته باشید.

آب لیمو برای کاهش وزن می تواند جذب قند را کاهش دهد. طبق مطالعات، فقط کمی لیمو مصرف می شود و می توانید جذب قند خود را کاهش دهید. این به دلیل محتوای زیاد اسید در لیمو است. به غیر از آب لیمو، می توانید پوست لیمو را نیز بخورید. لایه برداری حاوی پکتین است که می تواند به کاهش وزن کمک کند زیرا یک ماده ژل در معده شما ایجاد می کند و به جذب قند غذایی که می خورید کمک می کند.

بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه ایالتی آریزونا، افرادی که غذاهای مملو از ویتامین هایی مانند لیمو، لیموترش، پرتقال، کیوی و انگور مصرف می کنند، در مقایسه با افرادی که ویتامین C دریافتی کمی دارند، کمتر دچار اضافه وزن می شوند. علاوه بر داشتن سیستم گوارشی سالم، می تواند به جذب کلسیم بیشتر از غذاهایی که می خورید نیز کمک کند و کلسیم در سلول های چربی ذخیره می شود. هرچه کلسیم بیشتری در سلول های چربی خود داشته باشید، بیشتر چربی می سوزانید. بنابراین، این یکی دیگر از فواید آب لیمو برای کاهش وزن است.