آیا افسردگی با رژیم کم کربوهیدرات درمان می شود؟

بله ، من را خوب شنیدید! آیا رژیم کم کربوهیدرات در تثبیت اختلالات خلقی از جمله افسردگی نقش دارد؟ یا شایدم باید اینطور بیان کنم آیا کتونها در مشخصات انرژی مغز ما نقش دارند؟

کتون ها چیست؟

بگذارید جمله بالا را کمی بیشتر توضیح دهم. وقتی کربوهیدرات می خوریم بدن ما به گلوکز تجزیه می شود. این از سد خونی مغزی عبور می کند و مغز ما را تغذیه می کند. بدن ما همیشه استفاده از گلوکز را به عنوان منبع انرژی قبل از استفاده از منبع سوخت دیگر انتخاب می کند.

وقتی کربوهیدرات ها را از رژیم غذایی خود حذف می کنیم ، نمی توانیم از گلوکز به عنوان منبع سوخت استفاده کنیم. بنابراین بدن ما شروع به پردازش پروتئین و چربی می کند. این پروتئین ها و چربی ها را به کتون تبدیل می کند.

این کتونها همچنین می توانند به عنوان سوخت مورد استفاده قرار گیرند و همچنین می توانند از سد خونی مغزی عبور کنند. و به نظر می رسد این نوع متفاوت سوخت در مغز آن را تغییر می دهد.

چرا کتونها کار می کنند؟

یکی از شناخته شده ترین اثرات رژیم کتوژنیک تأثیر قابل توجه آن بر تشنج در بیماران صرعی است. برخی از افراد در واقع از شر تشنج رهایی یافته اند ، در حالی که برخی دیگر کاهش قابل توجهی در تشنج دارند. عوارض رژیم کتوژنیک حتی پس از معرفی مجدد کربوهیدرات ها نیز باقی می ماند.

گفته می شود که رژیم کتوژنیک می تواند برای بسیاری از اختلالات روانی از جمله افسردگی ، اختلال دوقطبی و آلزایمر مفید باشد. اگر این رژیم فقط بتواند به گروهی از افراد مبتلا به این شرایط کمک کند ، انقلابی خواهد بود!

ما کاملاً مطمئن نیستیم که چرا و چگونه این کتون ها بر مغز تأثیر می گذارند. اما برخی نظریه ها گمان می کنند که این سوخت متفاوت از کتون ها به متابولیسم جهانی مغز کمک می کند. به نظر می رسد مغز می تواند از کتون ها به طور مثرتری استفاده کند. اعتقاد بر این است که کتوز غلظت سدیم درون سلولی را کاهش می دهد ، این دقیقاً همان کاری است که تثبیت کننده های خلق انجام می دهند.

برای مشاهده مزایای رژیم کتوژنیک در اختلالات روانی ، مجبور نیستیم آزمایشات زیادی را روی انسان انجام دهیم. اما قطعاً موجه است!

رژیم کتوژنیک دقیقاً چیست؟

باشه فقط خوبه بنابراین اکنون که می دانیم کتون ها چیست و چگونه کار می کنند. بیایید نگاهی بیندازیم که برای ایجاد رژیم کتوژنیک باید چه کار کنید.

رژیم کتوژنیک رژیمی است که کربوهیدرات را به حداقل می رساند. قابل قبول ترین نوع رژیم کتوژنیک داشتن کمتر از 20 گرم کربوهیدرات در روز است.

اما همه آنها متفاوت هستند و برخی از افراد ممکن است به مقدار بیشتری کربوهیدرات در روز پاسخ دهند.

بنابراین ، وقتی کتون تولید می کنیم ، کتوز را می توان با استفاده از چوب کتو کنترل کرد.

باور کنید حفظ 20 گرم کربوهیدرات در روز یک چالش بزرگ است.

کربوهیدرات ها را از کجا پیدا کنیم؟

کربوهیدرات ها در انواع محصولات و غذاهای طبیعی یافت می شوند.

واضح ترین مکان برای یافتن کربوهیدرات شکر است. این شامل قند اضافه شده به نوشیدنی ها ، غذاها ، شیرینی ها ، کیک ها و شکلات است.

ما همچنین کربوهیدرات ها را در نشاسته های خود مانند برنج ، کوسکوس ، نان ، جو دوسر و ماکارونی پیدا می کنیم. اینها معمولاً به طور کامل از رژیم کتوژنیک حذف می شوند.

میوه ها همچنین حاوی فروکتوز هستند که قند است و همچنین مصرف کربوهیدرات را افزایش می دهد. مصرف میوه به طور معمول کاملاً دقیق کنترل می شود.

انواع دیگر قند ، عمدتا لاکتوز ، در محصولات لبنی یافت می شود.

رژیم کتوژنیک برای بیماران مناسب نیست.

پس چی می تونم بخورم؟

همانطور که می بینید ، وقتی رژیم کتوژنیک داریم ، بسیاری از غذاها از معادله حذف می شوند. آنچه می توان به مقدار زیاد مصرف کرد سبزیجات غیر نشاسته ای است ، بنابراین سبزیجاتی که کربوهیدرات بسیار کمی دارند. و سپس می توانیم تمام گوشت ، تخم مرغ و ماهی خود را بخوریم. آنها معمولاً با مقدار نامحدود چربی پخته می شوند.

ادامه رژیم آسان نیست ، اما وقتی مردم از مزایای آن احساس می کنند ، می گویند که دیگر هرگز باز نخواهند گشت. توصیه می شود هنگام تلاش برای رژیم کتوژنیک با یک متخصص تغذیه و پزشک حمایتی کار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید