آیا با ادغام رژیم وگان در رژیم پالئو مشکل دارید؟

وقتی به دلیل انتخاب رژیم غذایی ما از فکر وضعیت بد پزشکی در ایالات متحده و دیگر نقاط جهان دست بردارید ، متوجه می شوید که چقدر به خود آسیب وارد کرده ایم. بیماری های قلبی عامل اصلی مرگ و میر در آمریکا برای زنان و مردان است. حملات قلبی پیشگیرانه مسئول بیشتر این مرگ ها هستند. دو سوم آمریکایی ها دارای اضافه وزن یا چاقی هستند. یک سوم همه کودکان در ایالات متحده دارای اضافه وزن یا چاقی هستند و چاقی به طور فزاینده ای در سنین پایین تشخیص داده می شود.

ما طوری غذا می خوریم که گویی فردایی وجود ندارد و سپس هزینه آن را می پردازیم ، نه فقط به صورت فردی ، بلکه به عنوان یک جامعه وقتی هزینه مراقبت های بهداشتی به دلیل شرایط اجتناب ناپذیر میلیاردها دلار است.

جایگزین گیاهان

حدود 16 میلیون آمریکایی در حال حاضر رژیم گیاه خواری دارند و بسیاری از آنها گیاهخوار هستند ، به این معنی که آنها هیچ گونه فرآورده حیوانی یا محصولات جانبی (شیر ، عسل ، تخم مرغ) نمی خورند.

رهبران مشهور ، جهانی ، متخصصان تغذیه ، پزشکان و کودکان در نتیجه رژیم غذایی گیاهی زندگی سالم و فعالی دارند. آنها از سلامت قلب ، وزن بدن کمتر و مقاومت به انسولین کمتر برخوردارند.

بیل کلینتون ، رئیس جمهور سابق دموکرات ایالات متحده ، بی خبر از بسیاری ، از بیماری قلبی رنج می برد. در سال 2011 اعلام شد که او به طور معجزه آسایی بیماری قلبی خود را معکوس کرده است و این کار را با رژیم غذایی سخت بدون گوشت انجام داده است. تحقیقات اخیر نشان داده است که وی از ادعای کلینتون حمایت می کند.

دانشگاه آکسفورد یک مطالعه بزرگ انجام داد و نتایج این مطالعه نشان داد که رژیم سخت گیاهخواری در واقع خطر بستری شدن در بیمارستان را به دلیل عوارض ناشی از بیماری های قلبی و خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی ، تقریباً 1/3 E کاهش می دهد.

نتایج مطالعه

45000 شرکت کننده در مطالعه ای که توسط متخصصان بهداشت و تغذیه در دانشگاه آکسفورد انجام شد ، شرکت کردند. حدود 34 درصد از شرکت کنندگان در این مطالعه از رژیم گیاه خواری سخت پیروی کردند. (در این مطالعه ، فردی که از خوردن گوشت و ماهی اجتناب می کرد به عنوان گیاهخوار تعریف شد).

شرکت کنندگان در این مطالعه بیش از 10 سال تحت پیگیری قرار گرفتند تا محققان اطلاعاتی در مورد انتخاب رژیم غذایی ، عادات ورزشی ، مصرف الکل و سایر متغیرهایی که می تواند بر خطر بیماری های قلبی تأثیر بگذارد ، جمع آوری کنند.

محققانی که مطالعه را انجام دادند دریافتند که حتی پس از کنترل عوامل دیگر ، شرکت کنندگان در این مطالعه که از رژیم گیاهخواری سخت پیروی می کردند ، بسیار کمتر احتمال داشت که به بیماری قلبی مبتلا شوند یا تسلیم شوند.

Francesca Crowe ، PhD از دانشگاه آکسفورد نویسنده اصلی این مطالعه بود. او در بیانیه ای گفت: “بیشتر تفاوت در خطر احتمالاً به دلیل تأثیرات بر کلسترول و فشار خون است.” وی در بیانیه ای گفت: “این نقش مهم رژیم غذایی در پیشگیری از بیماری های قلبی را نشان می دهد.”

در این مطالعه که توسط متخصصان دانشگاه آکسفورد انجام شد ، همچنین مشخص شد که شرکت کنندگان در مطالعه که رژیم غذایی گیاهی دقیق داشتند ، نسبت به غیر گیاهخواران دارای شاخص توده بدنی پایین تری بودند و کمتر از دیابت رنج می بردند.

فواید بیشتر رژیم گیاهخواری

این مطالعه اخیر یکی از بزرگترین مطالعاتی بود که برای بررسی مزایای قلبی عروقی نظارت بر رژیم گیاهخواری انجام شد. با این حال ، این دقیقاً یک پست خبری نیست که رژیم غذایی بدون گوشت با بسیاری از مزایای سلامتی همراه باشد.

به عنوان مثال ، مطالعه اخیر دیگری با بررسی حدود 37000 بزرگسال انجام شد و مشخص شد خوردن حداقل یک وعده گیاهخواری در روز می تواند خطر مرگ ناشی از سرطان را تا 20 درصد کاهش دهد.

تحقیقات دیگر نشان داده است که در مقایسه با افرادی که گوشت می خورند ، افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند:

• خطر ابتلا به بیماری های ناشی از غذا کاهش یافته است

• علائم یائسگی را با شدت کمتری تجربه کنید

• طول عمر بیشتری داشته باشند

• مقاومت به انسولین بهتر است

• احتمال چاقی کمتر و کمتر است

حتی اگر هنوز آمادگی ترک همبرگر مورد علاقه خود را ندارید ، می توانید با گنجاندن کمی وعده های غذایی سالم تر بدون گوشت در رژیم غذایی کلی خود از مزایای سلامتی برخوردار شوید. غذاهای گیاهی را بیشتر انتخاب کنید. بشقاب خود را با سبزیجات سالم و غلات کامل پر کنید. غذاهای کامل خام بخورید.

چند نمونه از غذاهای خوشمزه که باید در نظر بگیرید عبارتند از:

• آووکادو

• انواع توت ها

• آجیل

• دانه

• عدس

• سبزیجات برگ دار

• سبزیجات قرمز ، زرد ، بنفش و سبز

• کوینو

• سیب زمینی های شیرین

• جو دوسر فولادی

• شیر سویا و سویا

• خیلی بیشتر

یک یا دو وعده غذا در هفته بدون گوشت در نظر بگیرید و هر زمان که می توانید گوشت را از بشقاب خود بردارید.

گوشت را با لوبیا سیاه ، لوبیا ، نخود و سایر لوبیا که تقریباً چربی ندارند جایگزین کنید. میوه ها را به عنوان دسر به جای شیرینی و سبزیجات خام را برای تنقلات انتخاب کنید.

یک اسموتی میوه تازه و پودر پروتئین را برای سه وعده در هفته به جای ناهار همبرگر یا مرغ انتخاب کنید.

تغییرات کوچک می تواند تا حد زیادی پیش برود ، و ممکن است در مقطعی گوشت را به کلی حذف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید