آیا زود بیدار شدن شما را خوشحال تر می کند؟


زود بخواب ، زود بیدار شو! آیا این جمله می تواند به واقعیت تبدیل شود؟ آیا افراد صبح شادتر هستند و احتمال موفقیت آنها بیشتر است؟ بیایید دریابیم. اگر پرنده اولیه هستید یا جغد شب ، ادامه مطلب را بخوانید تا بفهمید زمان بیداری صبح چگونه بر سلامتی شما تأثیر می گذارد!

آنچه علم بیداری قبلاً می گوید

اخیر مطالعه ای در سال 2021 در Jama Psychiatry منتشر شد دریافتند کسانی که یک ساعت زودتر از حد معمول از خواب بیدار شده اند 23 درصد کمتر در معرض علائم افسردگی قرار دارند. این کاهش ریسک می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برای شروع ، کسانی که زودتر از خواب بیدار می شوند تمایل بیشتری به نور خورشید دارند و این نور طبیعی خورشید به تنظیم مجدد و تعادل کمک می کند ریتم شبانه روزیبه وقتی چرخه خواب و بیداری ما همزمان شود ، مزایایی را هم در خواب و هم در خلق و خوی خود مشاهده می کنیم-دو عاملی که مستقیماً بر افسردگی تأثیر می گذارد! بنابراین واقعاً ، هرچه بیشتر نور خورشید در طول روز دریافت کنید ، شب ها بهتر می خوابید و شادتر هستید!

ثانیاً ، کسانی که زودتر از خواب بیدار می شوند ، احساس می کنند صبح زود عجله و تنش کمتری احساس می کنند. سرانجام ، با بیدار شدن زودتر ، وقت اضافی برای نوشیدن بی سر و صدا قهوه صبحگاهی خود (به امید خدا) ، پختن شام و شاید حتی عرق کردن سریع خواهید داشت. مهم نیست چگونه از وقت خود استفاده می کنید ، این یک ساعت اضافی خوشبختی محض است! علاوه بر این ، از احساس تاخیر و عدم آمادگی که باعث اضطراب می شود ، اجتناب می کنید.

بنابراین – آیا صبح ها شادتر هستند؟ تنها بر اساس این عوامل ، ما “به” رای می دهیم! اما باید سعی کنید بفهمید که آیا به شما کمک می کند زودتر از خواب بیدار شوید یا خیر. زیرا در نهایت هر کس متفاوت است. این درباره آنچه برای شما و شیوه زندگی شما بهتر عمل می کند!

مربوط: 9 نکته برای بازیابی ریتم شبانه روزی

مرد صبح نیستی؟ این هک ها را امتحان کنید

همه صبحانه نمی خورند ، و این اشکالی ندارد! اگر خود را جغد شب می دانید ، از این هک ها برای آموزش بدن خود برای سازگاری با برنامه صبحگاهی بیشتر استفاده کنید. زودتر از آنچه بفهمید بیدار می شوید!

شماره 1 با قهوه بعد از ظهر خداحافظی کنید

کافئین می تواند تا 8 ساعت در سیستم شما بماند ، این بدان معناست که قهوه بعد از ظهر قطعاً باید بیرون بیاید. اگر در طول روز قهوه می نوشید ، خود را به چالش بکشید تا آخرین فنجان خود را حداکثر تا ساعت 1 بعد از ظهر میل کنید! در حالت ایده آل زمان خاموش شدن را روی ظهر تنظیم کنید! بنابراین ، تا ساعت 8-10 شب بدن شما در بهترین وضعیت برای یک خواب خوب است.

اگر بعد از ظهر به افزایش انرژی نیاز دارید ، 20 دقیقه پیاده روی کنید ، یک میان وعده با انرژی بخورید یا زمانی را برای یک تمرین آسان اختصاص دهید!

شماره 2 برای عصر آماده شوید

وقتی سعی می کنید عادات جدیدی را ایجاد کنید ، آموزش مهمترین چیز است! شب قبل ، هر چیزی را که برای بیداری زود هنگام نیاز دارید تنظیم کنید ، که به نوبه خود به خواب بهتر کمک می کند.

  • زنگ هشدار را تنظیم کنید
  • لباس ها را باز کنید
  • یک صبحانه مقوی تهیه کنید
  • قهوه را طوری برنامه ریزی کنید که در زمان معین بیداری آماده شود
  • زودتر بخوابید تا حداقل 7 ساعت بخوابید!

بردن؟ مطمئن شوید که قدم های فعال برداشته اید تا بتوانید خود را با یک خواب راحت وفق دهید. باور کنید ، اگر این هک های ساده را انجام دهید ، صبح زود بیدار شدن راحت تر خواهد بود!

شماره 3 به یک خواب ثابت پایبند باشید

خواب شما به ترتیب شکوفا می شود. هر شب صبح را همزمان در یک ساعت بخوابید تا در همان ساعت بیدار شوید. هرچه بیشتر این روش را دنبال کنید ، سازگاری بدن شما آسان تر می شود. نتیجه؟ بعد از بیدار شدن شادتر هستید!

و بهترین راه برای ثابت ماندن تا مقدار مشخصی از خواب؟ یک برنامه عصرانه بسازید! با خاموش کردن تلفن شروع کنید ، یک نفس عمیق بکشید و واقعاً قبل از خوابیدن در رختخواب ، ذهن خود را به عصر خود برسانید.

شاید در حال مدیتیشن ، نوشتن یک دفتر خاطرات یا نوشیدن چای آرام بخش هستید – آنچه را که دوست دارید پیدا کنید. برنامه عصرانه نه تنها باعث خواب زودهنگام می شود ، بلکه به بدن شما کمک می کند تا سریعتر بخوابد!

مربوط: به گفته یک متخصص خواب ، برای بهترین خواب شبانه خود چه کارهایی را باید انجام دهید و چه کارهایی را نباید انجام دهید

شماره 4 از کوچک شروع کنید

نیازی به شروع زود بیدار شدن نیست. در واقع ، کمک به بدن برای تنظیم برنامه خواب متفاوت آسان تر از این است که یک ساعت زودتر از خواب بیدار شوید. به عنوان مثال ، فردا فقط می توانید 15 دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید. سپس روز بعد ، 30 دقیقه زودتر و غیره. به آرامی و پیوسته برنده مسابقه می شود! ما می خواهیم سعی کنیم بیداری را در دراز مدت زودتر درک کنیم تا واقعاً سود ببریم.

شماره 5 یک روال صبحگاهی ایجاد کنید

چرا صبح ها شادتر است؟ غالباً پرندگان اولیه یک برنامه صبحگاهی پربار دارند که به موفقیت روز آنها کمک می کند.

اگر نمی دانید از کجا شروع کنید ، بر لذت بردن از صبح تمرکز کنید تا انگیزه ای برای بیدار شدن داشته باشید! به عنوان مثال ، می توانید یک برنامه صبحگاهی پر از چیزهایی که اهداف شما را پشتیبانی می کند و به شما کمک می کند احساس بهتری داشته باشید ، ایجاد کنید ، مانند:

  • صبحانه مقوی
  • سلامت روحی و جسمی را با یک تمرین صبحگاهی سرگرم کننده در اولویت قرار دهید
  • تمرکز حواس را با مدیتیشن آرامش بخش تمرین کنید
  • خواندن یا داشتن دفتر خاطرات برای آرامش ذهن
  • پیاده روی با سگ برای بیرون آمدن به هوای تازه با برداشتن چند قدم صبح
  • هر کاری که می خواهید انجام دهید به شما کمک می کند تا برای یک روز عالی پیش رو آماده شوید. 🙂

مربوط: صبح را با 15 دقیقه پیاده روی صبحگاهی شروع کردم و در اینجا این کار برای سلامتی من انجام می شود

شماره 6 مراقب روحیه و انرژی خود باشید

حتی اگر مردم صبح ها شادتر باشند ، آیا شما هم صبح شادتر هستید؟ این همیشه باید اولویت شماره یک باشد! عادت داشته باشید وقتی از خواب بیدار می شوید ، حالت و سطح انرژی خود را ثبت کنید. به این ترتیب می توانید پیگیری کنید ، به شما کمک می کند زودتر از خواب بیدار شوید یا زودتر بیدار نشوید! همچنین ، همیشه با دقت فکر کنید و ببینید کجا می توانید سلامت کلی خود را ارتقا دهید.

یا مردم صبح شادتر هستند؟ زودتر از خواب بیدار شوید و ببینید چه احساسی دارید!

بالاخره هر کس متفاوت است. مهمترین چیز این است که یک شیوه زندگی سالم پیدا کنید که تا حد ممکن احساس خوبی به شما دست دهد. با این کار ، هیچ آسیبی را امتحان نکنید! زنگ ساعت را 15 دقیقه زودتر از حد معمول تنظیم کنید و ببینید روزتان چگونه می گذرد! شما هرگز نمی دانید – بالاخره می توانید صبح باشید!

دیدگاهتان را بنویسید