آیا مردان و زنان به مکمل های بدنسازی متفاوتی نیاز دارند؟

بدنسازی از دیرباز بازی مردانه بوده است. زنان معمولاً در ورزشی که عضله دوسر برآمده را بت می‌دانست، بی‌موقع بودند. با این حال، در سال‌های اخیر، زنان بیشتری به وزنه‌برداری و بدنسازی روی آورده‌اند – و صنعت مکمل‌ها نیز مورد توجه قرار گرفته است.

هر خطی از مکمل‌ها را مرور کنید و به زودی با فرمول‌هایی که به‌طور خاص برای زنان ساخته شده‌اند مواجه خواهید شد. همانطور که در مورد محصولات مختلف موجود تحقیق می‌کنید، ممکن است به این فکر کنید که آیا زنان واقعاً به فرمول خاصی نیاز دارند – یا اینکه آیا مردان و زنان اساساً از مکمل‌های مشابه بهره می‌برند. بدنسازان زن به چه چیزهایی نیاز دارند که مردان ندارند؟

بدن های مختلف، اهداف متفاوت

از بسیاری جهات، بدن ما یکسان است. با این حال، چند تفاوت کلیدی بین مردان و زنان وجود دارد، و این تفاوت‌ها نحوه تمرینات، نحوه رشد بدن و آنچه بدن ما نیاز دارد را تعیین می‌کند. چیزهای خاصی وجود دارد که یک زن بیشتر به آنها نیاز دارد و چیزهایی وجود دارد که اصلاً به آنها نیاز ندارد.

علاوه بر این، بسیاری از زنان نمی خواهند عضله حجیم بسازند. در عوض آنها بدنی لاغر و محکم دارند. بنابراین در جایی که مردان به مکمل هایی نیاز دارند که وزن عضلانی حجیم را اضافه کند، زنان به فرمولی نیاز دارند که به عضله سازی بدون توده زیاد کمک کند.

آنچه زنان باید از آن اجتناب کنند

به طور کلی، بسیاری از مکمل های بدنسازی که برای مردان فرموله شده اند، می توانند توسط زنان نیز استفاده شوند. با این حال، چند چیز وجود دارد که زنان باید از آنها اجتناب کنند:

– کراتین (نوع استاندارد) می تواند باعث ایجاد واکنش های نامطلوب در زنان شود که منجر به گرفتگی عضلات، ناراحتی معده و کم آبی بدن می شود. کراتین های مختلفی وجود دارد که به طور خاص برای زنان فرموله شده است، بنابراین فقط مطمئن شوید که مواد تشکیل دهنده را به طور کامل بررسی کنید.

– تستوسترون چیزی است که باید کاملاً از آن دوری کرد. این هورمون مردانه به مردان کمک می کند تا حجیم شوند. اما زنان غافلگیری ناخوشایند اضافی را از عمیق شدن صداها و رشد موهای اضافی دریافت خواهند کرد.

آنچه زنان بیشتر به آن نیاز دارند – و مردان نه

علاوه بر حذف عناصر ذکر شده در بالا، مکمل های فرموله شده برای زنان نیز شامل دو عنصر است که زنان به تقویت اضافی نیاز دارند:

– کلسیم برای مردان و زنان مهم است. اما از آنجایی که زنان مستعد کمبود کلسیم هستند، مکمل‌های بدنسازی زنان معمولاً غلظت بیشتری دارند.

– ویتامین B یکی دیگر از عناصری است که بسیاری از زنان دچار کمبود آن هستند.

اگرچه داشتن مقدار کمی کلسیم یا ویتامین B برای مردان مشکلی نیست، اما این چیزی نیست که آنها واقعاً به آن نیاز داشته باشند. با این حال، زنان باید به طور خاص به دنبال این عناصر در مکمل های بدنسازی خود باشند.

آنچه مردان و زنان به آن نیاز دارند

در جستجوی مکمل مناسب، به یاد داشته باشید که مردان و زنان شباهت های بیشتری نسبت به تفاوت دارند. مهمترین چیزی که هر دو جنس باید به دنبال آن باشند پروتئین است. در برخی موارد، زنان می توانند پروتئین کافی را از گوشت و منابع طبیعی دریافت کنند (در حالی که مردان اغلب نمی توانند). با این حال، هم مردان و هم زنان می توانند از مکمل پروتئین آب پنیر بهره مند شوند.

در درجه اول روی یافتن مکمل هایی تمرکز کنید که پروتئین مورد نیاز بدن شما برای ترمیم، بازسازی و رشد عضلات را تامین می کنند. جدای از آن، زنان فقط باید از تقویت کننده های تستوسترون اجتناب کنند، نوع مناسب کراتین را انتخاب کنند و احتمالاً برنامه خود را با یک مولتی ویتامین تکمیل کنند که کلسیم و ویتامین B مورد نیاز را تامین می کند.