آیا واقعاً می خواهید زمان پخت و پز را کاهش دهید؟

آشپزی احتمالاً یکی از قدیمی ترین فعالیت ها یا شاید کارهایی است که انسان انجام می داده است. حدس من این است که انسان در زمانی که یک شکارچی بود و مجبور به خوردن گوشت بود، مفهوم آشپزی را مطرح می کرد. در ذهن من، هزاران سال پیش، انسان غارنشین روزها را صرف شکار و تلاش برای به دست آوردن غذا می کرد تا بتواند زنده بماند. زندگی او این بود که به راه هایی فکر کند که از طریق آنها بتواند خودش را تغذیه کند تا بتواند زندگی کند. همانطور که او تکامل یافت، سیستم مبادله کالا باید به جایی رسیده باشد که او بتواند مبادله کند و از این رو مدتی برای انجام کارهای دیگر داشته باشد. در عصر حاضر، غذا به طور گسترده ای بدیهی تلقی می شود و بخش کوچکی از زندگی فرد است. همانطور که امروز است، مطمئن نیستم که بخش مهمی از زندگی در نظر گرفته شود یا خیر. من فکر می کنم ما مفهوم برون سپاری و مبادله مبادله را کمی زیاده روی کرده ایم، جایی که انتظار داریم کسی غذای ما را تقریباً آماده کند و ما یا تمامش می کنیم یا حتی بدتر، فقط آن را گرم می کنیم. ما چندین کار دیگر را برای انجام دادن پیدا کرده ایم و تمرکز خود را روی مهم ترین جنبه زندگی – غذا – از دست داده ایم. خوب، من اهل غذا نیستم، اما دلیل اینکه معتقدم غذا بخش بسیار مهمی از زندگی فرد است این است که وضعیت سلامت ذهن و بدن شما را تعیین می کند. همانطور که می گویند، سلامتی ثروت است، و این بهترین زمانی است که ناسالم باشد!

با بازگشت به روش پخت قدیم، یاد یکی از برنامه های تلویزیون می افتم که سرآشپز مشهوری را در حال بازدید از هند و پختن غذاهای محلی به روش سنتی نشان می داد. در گودالی که آتش در آن پر شده بود گوشت می پخت. گوشت به خوبی در برگ موز پیچیده شده بود و تمام ادویه ها روی گوشت قرار می گرفت. برگ موز قرار است گوشت را مرطوب نگه دارد. سفر من به زادگاهم مرا به یاد یکی دیگر از روش های پخت و پز سنتی انداخت – دیگ سفالی! دیدن خانم‌هایی که در دیگ‌های سفالی روی آتش بیرون خانه آشپزی می‌کردند، مرا وسوسه کرد که به آنها ملحق شوم. یکی دیگر از فرآیندهای سنتی تخمیر برخی مواد غذایی بود. به عنوان مثال، در پخت و پز جنوب هند، خمیرهای خاصی اجازه داشتند یک شبه تخمیر شوند و باکتری هایی که در واقع غذا را تخمیر می کنند به هضم کمک می کنند. من می توانم در مورد چنین روند سنتی ادامه دهم، اما آیا متوجه شده اید که آنها چه چیزی مشترک دارند؟ زمان! پختن همه آنها مدتی طول می کشد، اما نکته قابل توجه دیگر این است که اجداد من که از روش های سنتی پخت و پز پیروی می کردند عمر طولانی سالمی داشتند. همانطور که سبک زندگی ما تغییر کرده است، روش آشپزی ما نیز تغییر کرده است. احتمالاً هیچ خانواده‌ای وجود ندارد که مایکروویو نداشته باشد و تعداد کمی از خانواده‌ها غذای آماده برای گرم کردن یا خوردن در فریزر نداشته باشند. مطمئنم اجاق مایکروویو برای بسیاری از افرادی که مشغول شعبده بازی کار و خانواده هستند یک نعمت محسوب می شود. چالش برانگیز است و من نیز از این قاعده مستثنی نیستم. من برای پیدا کردن زمان کافی برای پختن غذای خوب تلاش می کنم و یک مایکروویو عالی خریدم. و الان در موردش چی فکر می کنم؟ خوب، در اینجا خلاصه ای از برخی ادعاهایی که در برخی از وب سایت ها دیدم آمده است:

1. توصیه کلی این است که شیر کودک (سینه یا شیر خشک) را در مایکروویو گرم نکنید. دلیل واضح این است که حرارت ناهموار می تواند دهان کودک را بسوزاند، اما همچنین شیر تغییر می کند و برخی از اجزای کلیدی شیر مانند ویتامین ها از بین می روند.

2. گفته می شود دانشمندانی به نام هرتل و بلان دریافتند که مصرف مواد غذایی در مایکروویو باعث کاهش سطح هموگلوبین می شود. گفته می شود که آنها همچنین دریافتند که مقادیر زیادی از ترکیبات رادیولیتیک در مواد غذایی مایکروویو تشکیل می شود و باعث بدتر شدن خون و سیستم ایمنی می شود. ظاهراً توسط برخی سازمان‌های قدرتمند از انتشار یافته‌هایشان جلوگیری شد.

3. گفته می شود دانشمندان روسی دریافته اند که انرژی مایکروویو باعث ایجاد تغییراتی در سلول های مواد غذایی اعم از سبزیجات یا گوشت یا شیر شده و ساختارهای سرطان زا ایجاد می کند. همچنین سیستم ایمنی بدن را مختل می کند و مبارزه با سلول های سرطانی را برای بدن سخت تر می کند.

4. آدم فکر می کند که اگر این همه برای انسان بد است، ممنوع می شد. اما گفته می‌شود که سازمان‌های نظارتی مانند FDA، اصرار دارند که انرژی مایکروویو بیشتر یا مایکروویو نشت نکند و به افراد اطراف آسیب نرساند و همچنین یکی از مزایای محبوب استفاده از آن یعنی روغن کمتر و نداشتن آب در نتیجه سالم‌تر شدن و حفظ مواد مغذی بیشتر است.

با خواندن این یافته های ترسناک، فکر می کنم ادامه خوردن غذای مایکروویو خودکشی است. کار از محکم کاری عیب نمیکنه. بنابراین، همانطور که این مقاله را به پایان رساندم، تصمیم گرفتم اجاق مایکروویو خود را بفروشم. درعوض در اینجا چند کار وجود دارد که قصد انجام آنها را دارم…

1. وعده‌های غذایی‌ام را برای کل هفته برنامه‌ریزی کنید تا همه مواد را در انبار داشته باشم. تا جایی که ممکن است از قبل آماده کنید مانند سبزیجات را خرد کنید، خمیر سیر زنجبیل را آماده کرده و در یخچال بگذارید، سس اولیه سس را درست کنید و در یخچال بگذارید.

2. دسته های بزرگ را در آخر هفته بپزید و چند وعده را برای من و شوهرم فریز کنید. صبح که لازم دارم آن را در یخچال ذوب کنید و عصر روی اجاق گاز گرم کنید.

3. تا حد امکان از فر کانوکشن من استفاده کنید و سعی کنید با پخت به جای سرخ کردن، مصرف چربی را کاهش دهید.

4. از روش های سنتی مانند پختن در دیگ سفالی استفاده کنید که طعم آن را نیز افزایش می دهد.

در حالی که این کاملاً به شما بستگی دارد که تصمیم بگیرید آیا واقعاً می خواهید زمان پخت و پز را به روش مدرن کاهش دهید، من از قرار دادن دستور العمل های مایکروویو در وبلاگ غذایی خود خودداری می کنم.