آیا Grain-Free برای من مناسب است؟

رژیم پالئو ؛ بدون غلات؟ فاقد گلوتن؟ کربوهیدرات کم ؛

سر و صدای زیادی در دنیای تغذیه و تغذیه در مورد مزایای رژیم کم کربوهیدرات وجود دارد. کتابهایی مانند رژیم اتکینز ، مغز دانه و شکم گندم بحث بسیار جالبی را در مورد جایی مطرح کرده اند که برخی از غذاهای مورد علاقه ما می توانند باعث بیماری مزمن شوند.

نیویورک تایمز حتی در این هفته مقاله ای در مورد مطالعه موسسه ملی سلامت منتشر کرد و گفت که جنگ چند دهه ای علیه چربی اشتباه بود.

اما اگر شما مانند اکثر مردم هستید ، به احتمال زیاد فکر می کنید که فاقد گلوتن است و هر شباهت دیگری احتمالاً یک مد است.

چرا بدون غلات؟
به گفته دکتر دیوید پرموتر ، متخصص مغز و اعصاب و نویسنده شورای گندم مغز، رژیم غذایی غنی از کربوهیدراتها و غذاهای غلیظ مانند غلات و شکر فرآوری شده بر مغز ما تأثیر منفی می گذارد. دکتر پرماتر در ادامه توضیح می دهد که چگونه می توان بیماری آلزایمر را به عنوان دیابت نوع III طبقه بندی کرد و رژیم غذایی غنی از غلات آمریکایی معمولاً عامل اصلی افزایش زوال عقل است. اما آیا تغییر رژیم غذایی می تواند عملکرد مغز و بهبودی از اختلالات عصبی را بهبود بخشد؟

در دنیای صرع با استفاده از رژیم بسیار کم کربوهیدرات به نام رژیم کتو وعده های بسیاری وجود دارد. به طور کلی ، فردی که رژیم کتوژنیک دارد تقریباً به طور کامل از چربی و پروتئین استفاده می کند. نتیجه این است که بسیاری از افراد مبتلا به تشنج بهبود چشمگیری در عملکرد مغز و کاهش / حذف تشنج ها مشاهده کرده اند.

مطالعات موردی و خودآزمایی؟
در عمل ، افراد زیادی را می بینم که مبتلا به اختلالات عصبی مزمن هستند ، به ویژه افرادی که سردرد دارند. سردردها در وضعیت جابجایی اطلس آنقدر یک بیماری ثانویه رایج است که من همیشه وقتی که بیمار مبتلا به سردرد پس از اصلاح گلو بهبود نمی یابد ، بسیار شگفت زده می شوم.

با این حال ، گاهی اوقات در ماه گذشته ، من بیمارانی داشتم که وضعیت سردرد آنها پس از اصلاح گلو برای یک ماه فروکش کرد. این مدت یک ماه ادامه داشت ، جایی که گردن آنها در موقعیت مناسب قرار داشت و نیازی به تنظیم نداشت ، اما وضعیت سردردها تغییر نمی کرد. می دانستم که باید خارج از چارچوب فکر کنم. وقتی در دفتر خود روی یک چیز تمرکز می کنید ، ساده بین هستید و فکر می کنید که هر میخ به چکش شما نیاز دارد.

در حالی که من یک متخصص تغذیه نیستم ، از روندها و تحقیقات زیادی که در زمینه بهینه سازی سلامت اتفاق می افتد آگاه هستم. از بیماران پرسیدم هر روز چه می خورند و متوجه شدم که همه آنها روزانه مقدار زیادی نان ، ماکارونی و غلات مصرف می کردند.

آنها را مجبور کردم نان ، غلات ، ماکارونی ، برنج و همه غلات را به مدت 2 هفته کنار بگذارند و روزانه آن را بنویسند تا ببینند چه احساسی دارند. مانند بسیاری از رژیم های سقط جنین ، اکثر مردم از خوردن بوقلمون سرد از ماده ای قوی مانند قند / کربوهیدرات ها غرق می شوند. انرژی آنها سقوط کرد ، سردردهای آنها هنوز وجود داشت و احساس بی حالی می کردند. من آنها را تشویق کردم تا چند روز دیگر با آن بمانند.

کم است و در هفته دوم ، همه بیماران بدون سردرد بودند و انرژی بهتری نسبت به سالهای گذشته داشتند.

من حتی این روش را برای خودم امتحان کردم. در حالی که احساس بیماری یا چاقی نمی کردم ، متوجه شدم که نان ، برنج و ماکارونی در رژیم غذایی من بسیار رایج شده است. بعد از 2 هفته استراحت از خوردن غلات ، 8 کیلو وزن کم کرده بودم و دوباره در تمریناتم سریعتر احساس می کردم. عالی بود!

آیا برای من مناسب است؟
اکنون آن را با یک دانه نمک مصرف کنید زیرا من متخصص تغذیه یا مربی بهداشت نیستم. اگر شما دارای یک فرآیند پیچیده بیماری های عصبی هستید ، پس خوردن بدون دانه / بدون قند می تواند یک راه طبیعی عالی برای کمک به سلامت مغز باشد و احتمالاً باید با پزشک خود مشورت کنید.

اما اگر شما میانگین جو هستید و فقط می خواهید وزن خود را کاهش دهید یا احساس بهتری داشته باشید؟

به نظر من ، تقریباً همه می توانند از کاهش این نوع کربوهیدرات ها در رژیم غذایی شما سود ببرند. این در زندگی روزمره ما بسیار زیاد است و ما هیچ ایده ای نداریم زیرا در زندگی عادی روزانه ما ادغام شده است.

اگر شما یک ورزشکار هستید و به این تصحیح کربوهیدرات نیاز دارید ، منابع غذایی کامل مانند میوه ، سیب زمینی شیرین ، سیب زمینی کامل و کدو سبز وجود دارد که می تواند این راه حل را بدون کیفیت اعتیادآور نان و ماکارونی به شما ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید