از غذاهای آنتی اکسیدان تقویت کنید

بدن ما برای سالم ماندن و عملکرد صحیح به مواد مختلفی نیاز دارد. آنتی اکسیدان ها یک مثال هستند، زیرا برای بدن انسان بسیار مفید هستند و برای داشتن یک زندگی سالم ضروری هستند. مصرف آنها نیز آسان است زیرا در انواع غذاهای آنتی اکسیدانی سالم و خوشمزه یافت می شوند.

آنتی اکسیدان ها مواد معدنی، ویتامین ها و سایر مواد مغذی هستند که از سلول های بدن محافظت و ترمیم می کنند. غذاهای آنتی اکسیدان حاوی مقادیر زیادی ویتامین های آنتی اکسیدانی مانند ویتامین C و E و بتاکاروتن و همچنین سایر ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند روی و مس هستند. غذاهایی که سرشار از آنتی اکسیدان هستند به بدن اجازه می دهند با رادیکال های آزاد که به سلول ها آسیب می رسانند، مبارزه کند. بنابراین بدن فردی که آنتی اکسیدان کافی مصرف می کند، می تواند آسیب های وارد شده به سلول ها را ترمیم کند و این منجر به فواید مختلفی می شود.

مزایای داشتن یک رژیم غذایی غنی از غذاهای آنتی اکسیدان بسیار است. آنتی اکسیدان ها بیشتر برای تقویت سیستم ایمنی شناخته شده اند. بنابراین آنها به محافظت از بدن در برابر عفونت کمک می کنند و می توانند از سرماخوردگی و آنفولانزا و سایر بیماری های رایج جلوگیری کنند. مطالعات همچنین نشان داده اند که غذاهای آنتی اکسیدان حتی ممکن است به جلوگیری از بیماری قلبی و سرطان و همچنین برخی از بیماری های مرتبط با افزایش سن کمک کنند. آنتی اکسیدان ها با محافظت و ترمیم سلول ها از نابینایی، آرتریت و حتی بیماری آلزایمر در میان بسیاری دیگر جلوگیری می کنند.

خوشبختانه برای ما، آنتی اکسیدان ها را می توان در بسیاری از غذاهای مختلف یافت، که همه آنها نه تنها برای سلامتی ما بسیار مفید هستند، بلکه بسیار خوشمزه و لذت بخش هستند. آنتی اکسیدان ها بیشتر در میوه ها و سبزیجات یافت می شوند. بیشترین منبع آنتی اکسیدان در میوه ها در انواع توت ها مانند زغال اخته و کرن بری یافت می شود. به عنوان مثال، زغال اخته سرشار از آنتی اکسیدان است و غذای خوشمزه ای است که می توان برای به دست آوردن این مواد مفید مصرف کرد. میوه ها و سبزیجات رنگارنگ آنهایی هستند که معمولا حاوی بیشترین آنتی اکسیدان هستند، در واقع میوه هایی مانند هلو و گیلاس و سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی و ذرت دارای ویتامین های آنتی اکسیدانی بسیار بالایی هستند. مواد معدنی آنتی اکسیدانی مانند روی، مس و سلنیوم را می توان در گوشت های مختلف از جمله مرغ و گوشت قرمز و حتی در غذاهای دریایی و محصولات غلات کامل یافت. سایر منابع آنتی اکسیدان شامل انواع لوبیا و مغزها مانند گردو و فندق است. برای استفاده حداکثری از غذاهای آنتی اکسیدان، در صورت امکان باید آنها را خام مصرف کرد و هرگز نباید زیاد پخته شوند.

غذاهای آنتی اکسیدانی برای یک زندگی سالم ضروری هستند زیرا سیستم ایمنی بدن ما را تقویت می کنند و سلول های ما را ترمیم می کنند و به ما کمک می کنند از بسیاری از بیماری های رایج و همچنین جدی جلوگیری کنیم. غذاهایی که سرشار از آنتی اکسیدان هستند شامل انواع میوه ها و سبزیجات مانند زغال اخته، شاه توت، فلفل و ذرت و همچنین بسیاری از آجیل ها، گوشت ها، غذاهای دریایی و غلات کامل هستند. فرد باید مراقب باشد که یک رژیم غذایی متعادل داشته باشد و هر روز به اندازه کافی غذاهای آنتی اکسیدانی مصرف کند تا سالم بماند و از تمام فواید عالی آنها بهره مند شود.