استرس و 10 راه موثر برای از بین بردن آن


اگر استرس دارید ، چه از طریق کار و چه از طریق کارکنان ، اولین قدم برای احساس بهتر ، شناسایی علت است. بیهوده ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که سعی کنید از عوامل ناسالم برای مقابله با بیماری خود مانند سیگار کشیدن یا نوشیدن الکل استفاده کنید.

استرس را کاهش دهید

این اعتقاد قوی است که همیشه یک راه حل برای یک مشکل در زندگی وجود دارد. عدم کنترل شرایط و انجام ندادن هیچ کاری مشکلات را بدتر می کند.

کارشناسان معتقدند که کلیدهای مدیریت استرس خوب عبارتند از: ایجاد قدرت احساسی ، کنترل موقعیت ، داشتن یک شبکه اجتماعی خوب و اتخاذ چشم انداز مثبت.

در اینجا 10 پیشنهاد متخصصان در مورد کاهش استرس آورده شده است:

فعال باش

ورزش ممکن است استرس را از بین نبرد ، اما برخی احساسات منفی را کاهش می دهد ، افکار نگران کننده را پاک می کند و به شما امکان می دهد با آرامش بیشتری با مشکلات خود کنار بیایید.

کنترل را به دست گرفتن

برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد کارشناسان معتقدند: “اگر منفعل بمانید و فکر کنید که من نمی توانم در مورد مشکلم کاری انجام دهم ، استرس بدتر می شود.

“احساس از دست دادن کنترل یکی از عوامل اصلی استرس و اضطراب است.” به دست گرفتن کنترل به خودی خود توانمندسازی است و بخش مهمی از یافتن یک راه حل رضایت بخش است.

تسکین استرس

با مردم ارتباط برقرار کنید

داشتن یک شبکه خوب از همکاران ، دوستان و خانواده می تواند مشکلات زندگی را حل کرده و به فرد کمک کند تا مسائل را متفاوت ببیند.

کارشناسان معتقدند که اگر با مردم ارتباط نگیرید ، از حمایت لازم برای مراجعه به آنها در مواقع نیاز برخوردار نخواهید بود. » فعالیتهایی که ما با دوستان خود انجام می دهیم به ما کمک می کند تا آرامش داشته باشیم. ما اغلب با آنها می خندیم ، که یک مسکن بزرگ است.

کارشناسان می گویند صحبت با دوستان نیز به فرد کمک می کند تا راه حل مشکلات خود را پیدا کند.

زمان کافی را برای خود اختصاص دهید

در بسیاری از کشورهای مدرن ، ساعات کار بسیار طولانی است ، به این معنی که مردم اغلب وقت کافی برای انجام کارهایی که واقعاً دوست دارند ندارند.

کارشناسان می گویند: “همه ما باید مدتی را صرف معاشرت ، استراحت یا ورزش کنیم.” همچنین توصیه می شود چند شب در هفته را سپری کنید و این زمان را دور از محل کار با خانواده و دوستان بگذرانید.

با برنامه ریزی و برنامه ریزی این شب های خاص برای خود چند روز پیش ، قطعاً دیگر وسوسه ای برای اضافه کاری ندارید. »

استرس و چالش

خودتو به چالش بکش

تعیین اهداف و چالش ها ، چه در محل کار و چه در خارج از کشور ، مانند یادگیری زبان جدید یا ورزش جدید ، به ایجاد اعتماد به نفس کمک می کند. این به فرد کمک می کند تا با استرس مقابله کند.

کارشناسان می گویند که با یادگیری ادامه می دهید ، از نظر عاطفی نیز مقاوم تر می شوید. این امر فرد را به دانش مجهز می کند و باعث می شود به جای منفعل بودن کارهای جدید و جالب انجام دهد و دیگر مدام وقت خود را صرف تماشای تلویزیون نکند.

از عادات ناسالم خودداری کنید

به عنوان راهکارهای مقابله با استرس به الکل ، سیگار کشیدن و کافئین تکیه نکنید. کارشناسان معتقدند مردان این کار را بیشتر از زنان انجام می دهند. به این می گویند رفتار اجتنابی. زنان با جستجوی حمایت از حلقه اجتماعی خود بهتر عمل می کنند.

در طولانی مدت ، این عادات ناسالم مشکلات فرد را حل نمی کند. بلکه موارد و مشکلات جدیدی را برای او ایجاد خواهند کرد.

کارشناسان می گویند اعتیاد به این عادات ناسالم مانند این است که سر خود را در ماسه فرو ببرید تا حقیقت را نبینید. این عادات تنها می توانند تسکین موقت را ایجاد کنند ، اما مشکلات را از بین نمی برند. شما باید علت استرس خود را برطرف کنید.

اضطراب و کمک به دیگران

به افراد دیگر کمک کنید

به گفته کارشناسان ، داده ها نشان می دهد افرادی که به دیگران کمک می کنند از طریق فعالیت هایی مانند داوطلب شدن یا کار در موسسات خیریه مقاوم تر می شوند.

کمک به افرادی که اغلب در وضعیت بدتری از ما هستند به ما کمک می کند تا مشکلات خود را از منظر دیگری ببینیم. طبق گزارشات ، هرچه بیشتر به دیگران کمک کنید و از آنها حمایت کنید ، انعطاف پذیرتر و خوشحال تر خواهید بود.

اگر وقت ندارید برای امور خیریه داوطلب شوید ، سعی کنید هر روز به کسی کمک کنید. این می تواند در مورد کمک به کسی باشد که از خیابان عبور کند یا برای شریک خسته چای بنوشد.

هوشمندانه کار کنید نه سخت تر

کار هوشمند به این معناست که کار خود را در اولویت قرار دهید و بر وظایفی تمرکز کنید که در زندگی شما تغییر واقعی ایجاد می کند.

به گفته محققان ، بهتر است ابتدا مهمترین کارها را انجام دهید و سپس به کارهای مهمتر بپردازید. “قبول کنید که سینی پر همیشه پر است. انتظار نداشته باشید که در پایان روز خالی باشد.”

تسکین استرس

سعی کنید مثبت اندیش باشید

در همه چیز به دنبال خوبی باشید و چیزهایی را به خاطر بسپارید که از آنها سپاسگزار هستید. کارشناسان معتقدند که مردم همیشه از داشته های خود قدردانی نمی کنند. بنابراین بهتر است سعی کنید نیمه پر لیوان را به جای نیمه خالی ببینید.

در پایان هر روز ، سعی کنید 3 مورد را که در آنها موفق و خوب بوده اید یا از آنها سپاسگزار هستید و از آن شگفت زده می شوید بنویسید.

اولین مرکز پرستاری سلامت با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و سالها تجربه در ارائه خدمات مراقبت در منزل و پرستاری ، با کادر مجرب و متخصص خود آماده خدمت رسانی شبانه روزی به شهروندان عزیز می باشد.

پرسنل مجرب این مرکز در قالب پرستاران سالمند ، پرستاران بیمار و پرستاران اطفال همواره با در نظر گرفتن آخرین استانداردهای خدمات مراقبت و پرستاری خدمات ارائه می دهند و آسایش و امنیت شما عزیزان را در اولویت اول قرار داده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر کافی است با متخصصین این مرکز تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.
هشدار! این مقاله فقط برای اهداف آموزشی است و قبل از استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص خود مشورت کنید.
لطفاً به این مقاله امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید