اسرار قد بلندتر شدن – 3 عنصر برای افزایش قد

ممکن است چیز دیگری به شما گفته شده باشد، اما قد بیش از تابعی از ژنتیک شماست. در حالی که ژن هایی که با آنها متولد می شوید برای تعیین قد شما بسیار مهم هستند، تعدادی از عوامل دیگر وجود دارند که تعیین می کنند شما چقدر قد خواهید داشت. اینها شامل رژیم غذایی، ورزش، خواب و عوامل محیطی است. به همین دلیل است که می بینید بچه های زیادی با والدین کوتاه قد بلند می شوند و بالعکس.

اولین “راز” مهم افزایش قد ورزش است. چه نوجوان باشید و چه قبلاً بلوغ را پشت سر گذاشته اید، اگر ورزش نکنید، هرگز نمی توانید امیدوار باشید که به پتانسیل کامل قد خود برسید. به همین دلیل است که اغلب اوقات، بین خواهر و برادر، کسی که ورزش می کند یا از نظر بدنی فعال است، اغلب از کسی که وقت خود را قبل از تلویزیون یا رایانه می گذراند، بیشتر می شود. بنابراین، ورزش برای افزایش قد طبیعی ضروری است. با این حال، همه تمرینات به یک اندازه در کمک به رشد قد شما موثر نیستند. تمرینات خاصی وجود دارد که ستون فقرات را هدف قرار می دهد که در کمک به افزایش قد افراد بسیار موثر است.

دومین راز مهم افزایش قد رژیم غذایی است. بدون نوع تغذیه مناسب، بدن نمی تواند رشد کند. اگر ویتامین ها، مواد معدنی و آمینو اسیدهای ضروری برای رشد بدن خود را تامین کنید، شاهد افزایش قد خواهید بود. در واقع، بهبود عادات تغذیه ای دلیلی است که میانگین قد مردم چین و کره جنوبی در 50 سال گذشته تقریباً 4 تا 5 اینچ افزایش یافته است. بسیاری از افرادی که کوتاه قد هستند، اسیدهای آمینه و ویتامین های کلیدی را از دست می دهند تا بتوانند قد خود را افزایش دهند.

سومین راز مهم افزایش قد خواب است. این عاملی است که اغلب نادیده گرفته می شود. در جامعه ما خواب به نوعی با تنبلی یکی شده است. ما افراد معتاد به کار را می پرستیم که خواب را فدای شغل خود می کنند. این یک باور نادرست است (یعنی خوشبختانه به آرامی از طریق یک کمپین گسترده برای ترویج فضایل خواب ریشه کن می شود)، زیرا خواب مهمترین مرحله در یک روز است. وقتی به خواب می روید، بدن به کار تعمیر و ساختمان خود می رسد. بدون خواب کافی، بدن نمی تواند بلندتر شود. بنابراین، اگر می خواهید به طور طبیعی قدتان بلندتر شود، سعی کنید حداقل 7 تا 8 ساعت خواب سالم را در برنامه روزانه خود قرار دهید.