افزایش قد کودکان و نوجوانان


عوامل م theثر بر افزایش قد کودکان و نوجوانان. ژنتیک ، رژیم غذایی متعادل ، ورزش ، خواب کافی ، مسائل عاطفی 1) ژنتیک: اولین و مهمترین عامل در رشد قد ، ژنتیک است. قد کودک بستگی به قد والدین و قد متوسط ​​آنها دارد. 2) رژیم متعادل: همه گروه های غذایی مانند پروتئین ، لبنیات ، غلات کامل ، چربی های سالم ، میوه ها و سبزیجات تازه باید در رژیم غذایی گنجانده شوند. علاوه بر رژیم غذایی سالم ، ویتامین ها و مواد معدنی وجود دارد که ممکن است از آنها تغذیه کافی دریافت نکنیم و نقش مهمی در رشد قد داشته باشیم. کلسیم نقش مهمی در رشد قد دارد. علاوه بر محصولات لبنی ، مکمل های کلسیم نیز می توانند کمک کنند. ویتامین D همچنین نقش مهمی در جذب کلسیم و افزایش قد دارد ، اما در بسیاری از غذاها وجود ندارد ، بنابراین کمبود ویتامین D باید با مصرف مکمل ویتامین D تحت نظر پزشک یا متخصص تغذیه جبران شود. روی نقش موثری در افزایش قد دارد و می تواند منجر به افزایش اشتها و رشد قد در کودکان شود. منابع غذایی روی شامل گوشت قرمز ، حبوبات ، آجیل ، محصولات لبنی ، تخم مرغ و غلات کامل است. مکمل های روی علاوه بر مصرف منابع غنی از روی ، می توانند به شما کمک کنند. 3) ورزش: 20 دقیقه تا 1 ساعت ورزش باعث ترشح هورمون رشد و افزایش قد کودکان می شود. ورزش بیش از 1 ساعت نیز مضر است. ورزش بیش از 1 ساعت و ورزش در مسابقات قهرمانی برای سنین در حال رشد توصیه نمی شود. 4) خواب کافی: خواب کافی نیز نقش مهمی ایفا می کند. E بدن در طول خواب هورمون رشد ترشح می کند. هنگامی که نوزاد شما به اندازه کافی نمی خوابد ، می توان تولید این هورمون را کاهش داد. نوجوانان باید بین 8 تا 10 ساعت در شب بخوابند. 5) مسائل احساسی: بسیاری از مطالعات نشان داده است که فرزندان بزرگ شده در خانواده ها بسیار بهتر از کودکان پرورش یافته در پرورشگاه ها رشد می کنند. قد خود را با داشتن یک شیوه زندگی سالم که شامل یک رژیم متعادل که ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز شما را تامین می کند ، ورزش منظم و خواب کافی افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید