افسانه ویتامین های خطرناک

به نظر می رسد هر سال یک مطالعه جدید منتشر می شود که برخی ویتامین ها یا مواد معدنی ضروری را سمی می داند. مهم نیست که این مطالعه چقدر مبهم یا داده های غیرقابل اساسی است، مطبوعات بهداشتی، لمسی از تحقیقات علمی را به آشفتگی غلیظی از عناوین هیجان انگیز تبدیل می کنند. ناگهان میلیون ها والدین از دادن مواد جویدنی Flintstones به فرزندان خود دست می کشند زیرا “D باعث سرطان می شود!” یا به این دلیل که “B6 کودک شما را خواهد کشت! تا مرگ!” چخماق ها چگونه جرأت می کنند فرزندان ما را مسموم کنند.

بنابراین، آیا این حقیقت دارد؟ آیا D باعث سرطان می شود؟ یا الف؟ آیا C زیاد باعث سوزاندن سوراخی در معده می شود؟ راحت ترین پاسخ نه است.

یک مطالعه ترسناک معمولی معمولاً از موش های سرطانی انجام می شود. به یک گروه نمونه مقادیر بسیار زیاد a داده می شود مصنوعی شکل یک ویتامین خاص (گاهی بیش از 50000 درصد از مقدار روزانه) است و این گروه آزمایشی میزان سرطان کمی بالاتر را نشان می دهد. نتیجه گیری عجولانه انجام می شود و بقیه را می دانید.

بنابراین، سوال واقعی این است که آیا ممکن است برای a انسان به بسیاری از ویتامین ها؟ پاسخ کوتاه این است که خیر، شما نمی توانید چیزهای خوبی داشته باشید. ولی بهتر توضیح دادم…

از نظر جذب ویتامین ها و مواد مغذی، در بیشتر موارد بدن شما در نهایت به نقطه اشباع می رسد که در آن مصرف بیشتر لزوماً مزایای دریافتی بدن شما را افزایش نمی دهد. به عبارت دیگر، مصرف 400 میلی‌گرم ویتامین C به جای 200 میلی‌گرم تفاوت عمده‌ای ایجاد می‌کند، اما مصرف 20000 میلی‌گرم به جای 10000 میلی‌گرم تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند زیرا بدن شما در حال حاضر تقریباً به اندازه‌ای که می‌تواند استفاده کند، دریافت می‌کند. اما مصرف بیشتر مطمئناً مضر یا سمی نیست. با توجه به RDA (کمک هزینه روزانه توصیه شده)، این مقادیر هستند حداقل برای اینکه کمبود نداشته باشیم لازم است. در بیشتر موارد، بدن می تواند از دوزهای بسیار بالاتر بهره مند شود. چند استثنا وجود دارد:

+ ویتامین A و D: ویتامین A و D مصنوعی و حیوانی در صورت مصرف در دوزهای زیاد (بیش از 1000٪ به بالا) می تواند مضر باشد. با این حال، اکثر منابع آمریکایی A & D به طور طبیعی منابع گیاهی هستند و حتی در سطوح بالا ایمن هستند. چند سال پیش یک ترس A و D وجود داشت، زیرا مقداری A مصنوعی از چین خارج می شد، بنابراین همیشه ایده خوبی است که منبع ویتامین های خود را بررسی کنید، اما به احتمال زیاد مصرف آن خوب است.

+ ویتامین C اسیدی: ویتامین C بیش از حد اسیدی در دراز مدت برای بدن مضر نیست، اما می تواند باعث ناراحتی معده برای افراد حساس به C شود.

+نیاسین: مجدداً، در دوزهای زیاد مضر نیست، اما می‌تواند باعث “برافروختگی نیاسین” شود که باعث سرخ شدن و احتمالا گزگز شدن صورت شما می‌شود. در واقع به اندازه کافی نیاسین در آبجو وجود دارد که باعث ایجاد این مشکل در برخی افراد می شود.

+کاروتنوئیدها: اینجا فقط در مورد هویج صحبت می کنیم. در مقادیر بسیار زیاد آنها در واقع می توانند پوست شما را نارنجی کنند، این فقط یک داستان همسران قدیمی نیست. برای شواهد، چند آگهی تبلیغاتی تناسب اندام در اواخر شب را تماشا کنید و همیشه یک یا دو مدل را خواهید دید که روزی چهار لیوان آب هویج می خورند. هیچ آسیبی برای بدن وجود ندارد، فقط رنگ پوست کمی عجیب و غریب است.

نکته اصلی این است که مصرف یک مولتی ویتامین برند معتبر هیچ اشکالی ندارد. یک سوال مهم تر این است: آیا اشکال بهتری از ویتامین ها و مواد مغذی خاص وجود دارد؟ قطعا. به عنوان مثال، ویتامین E در واقع از چهار توکوفرول و چهار توکوترینول تشکیل شده است. یک مولتی ویتامین عمومی فقط حاوی فرم D-Alpha E است که به آسانی مانند سایر اشکال در بدن جذب نمی شود. برای توضیح کامل تر در مورد تفاوت کیفیت ویتامین های مختلف، پیشنهاد می کنم این مقاله فرم های مکمل بهتر را مطالعه کنید.