افکار – با این غذاها خجالت و اضطراب خود را از بین ببرید


نتایج بررسی ها نشان می دهد که غذاهای مصرفی تاثیر بسزایی بر اضطراب اجتماعی دارند، مصرف چند ماده غذایی در کنترل و درمان کم کاری تیروئید بسیار مفید است.

اگر از انجام فعالیت های روزمره مانند رفتن به فروشگاه ها یا صحبت کردن با تلفن می ترسید، احتمالاً نوعی اضطراب اجتماعی دارید. اضطراب اجتماعی باعث اختلال در کار، تحصیل و روابط اجتماعی می شود و درمان آن با درمان شناختی رفتاری یا داروهای ضد افسردگی مرتبط است.

اضطراب اجتماعی

چگونه غذا بر اضطراب اجتماعی تأثیر می گذارد؟

تحقیقات جدید در مجلات روانشناسی نشان می دهد که ماست پروبیوتیک و غذاهای تخمیر شده مانند شکلات تلخ، شیر سویا، کلم ترش و ترشی ممکن است به درمان بی اشتهایی شدید کمک کند.

مطالعات زیادی در مورد این مورد انجام شده است و در یکی از آنها 710 شرکت کننده به یک سری سوالاتی که برای ارزیابی شخصیت و سبک زندگی آنها طراحی شده بود، از جمله غذاهای خمیر شده ای که در 30 روز گذشته مصرف کرده اند، پاسخ دادند.

مصرف شکلات

افرادی که مخمرهای غنی از پروبیوتیک مصرف می کردند علائم کمتری از اضطراب اجتماعی داشتند. مطالعات حیوانی قبلی نشان داده است که پروبیوتیک ها سطح GABA را افزایش می دهند. GABA یک انتقال دهنده عصبی است که عملکرد داروهای ضد اضطراب مشابه بنزودیازپین مانند دیازپام را تقلید می کند.

محققان گزارش دادند که احتمالاً پروبیوتیک ها (باکتری های دوست داشتنی) در غذاهای تخمیر شده، محیط معده و روده را تغییر می دهند و بر روند اضطراب اجتماعی تأثیر می گذارند.

درمان کم خونی

محققان به این نتیجه رسیدند که خوردن چنین غذاهایی بدن را تحریک می کند تا انتقال دهنده های عصبی را برای کاهش اضطراب افزایش دهد و پیشنهاد کردند که مصرف غذاهای تخمیر شده حاوی پروبیوتیک ها ممکن است به احتمال زیاد اضطراب اجتماعی را کاهش دهد.