افکار – مواد غذایی برای از بین بردن چربی شکم


در ادامه این مقاله، به ترتیب در مورد غذاهایی که ممکن است در رژیم غذایی روزانه مفید باشند صحبت خواهیم کرد:

1. ماست و دانه های مغذی

ماست علاوه بر اینکه سرشار از کلسیم است، منبع خوبی از پروتئین است که به حفظ توده عضلانی کمک می کند و شما را برای مدت طولانی تری احساس سیری می کند. خوردن صبحانه با پروتئین فراوان از پرخوری در طول روز جلوگیری می کند. برای تهیه این صبحانه 2 قاشق غذاخوری کینوآ و بادام خرد شده را در تابه بریزید و 2 تا 3 دقیقه حرارت دهید تا حالت خام آن کمی تغییر کند سپس در ظرفی بگذارید تا خنک شود و یک قاشق غذاخوری شکلات کاکائویی رنده شده و یک قاشق غذاخوری رنده شده به آن اضافه کنید. کاکائو قاشق یک قاشق چایخوری دانه چیا را مخلوط کنید. آجیل ها را با 3/4 فنجان ماست یونانی مخلوط کنید و در صورت تمایل مقداری عسل اضافه کنید. استفاده از برش های توت فرنگی نیز طعم مطبوعی به این صبحانه می دهد.

2. پودینگ جودوسر

این صبحانه به دلیل داشتن لبنیات، غلات کامل و روغن بادام سالم، بسیار سریع تهیه می شود و بخش مهمی از نیازهای غذایی بدن را تامین می کند. یک لیوان شیر گاو یا مقداری شیر بادام وانیلی را در قابلمه ای روی حرارت ملایم قرار دهید. 2 قاشق غذاخوری جو را در شیر بریزید و به مدت 5 دقیقه بجوشانید تا به غلظت مورد نظر برسد. وقتی از روی اجاق گاز برداشتید مقداری عسل اضافه کنید. پودینگ را از شب قبل آماده کنید تا از طعم خنک آن برای صبحانه لذت ببرید. می توانید در حین سرو هر میوه ای که می خواهید اضافه کنید.

3. سالاد کینوا یونانی

سالاد کینوا یونانی یک انتخاب خوشمزه و سالم برای یک ناهار سبک یا غذای مسافرتی است. برای تهیه این سالاد، نصف لیوان کینوآ را با کمی آب گرم کنید تا کاملا پخته شود. بعد از خنک شدن خیار، گوجه فرنگی، زیتون و پنیر فتا را اضافه کنید. همچنین می توانید مخلوطی از روغن زیتون، نمک، فلفل، سیر رنده شده، آبلیمو و مرزنجوش را برای سس سالاد آماده کنید.

4. پاستا و اسفناج

ماکارونی غذای سیر کننده ای است و اگر بدون افزودن چربی به مقدار مناسب مصرف شود، افزایش وزن ضرری ندارد. همچنین ماکارونی را نباید به مدت طولانی بپزید زیرا ترکیب نشاسته تغییر می کند و بهتر است بعد از صاف کردن میل شود. افزودن سبزیجات نیز ارزش غذایی را افزایش می دهد. برای تهیه این غذا، اسفناج را چند دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب اضافی آن کم شود، البته نباید زیاد داغ شود. اسفناج را با ماکارونی آبکش شده مخلوط کرده و پودر گوجه فرنگی را روی آن بریزید. از نمک، فلفل، پودر سیر یا آویشن نیز می توان به عنوان چاشنی استفاده کرد. این پاستا یک وعده غذایی کامل است، اما اگر می‌خواهید ارزش پروتئین را افزایش دهید، می‌توانید مقداری سینه مرغ کبابی یا پنیر کم‌چرب به آن اضافه کنید.