انبه های خوشمزه برای سلامت بینایی بهتر

وقتی صحبت از خوردن غذای آبدار، خوشمزه و سالم می شود، انبه به راحتی با این توصیف مطابقت دارد. آنها نه تنها مغذی هستند، بلکه طیف گسترده ای از مزایای سلامتی را ارائه می دهند. اینها شامل بهبود هضم، ایمنی بهتر، پیشگیری از سرطان، کاهش کلسترول و پیشگیری از سنگ کلیه می شود. اما آیا می دانستید که انبه به بهبود بینایی شما نیز کمک می کند. بنابراین، در اینجا برخی از فواید انبه برای بهبود سلامت چشم آورده شده است:

انبه و بینایی شما – این میوه آبدار منبع تقویت بینایی ویتامین های A و C است. دلیل خوبی برای گنجاندن این میوه در رژیم غذایی شما این واقعیت است که حدود 25 درصد از نیاز روزانه توصیه شده برای ویتامین A را فراهم می کند. ویتامینی که برای بهبود دید در شب مفید است.

دلایل اضافی برای اینکه این میوه را به یک میان وعده سالم معمولی تبدیل کنید این واقعیت است که از سلامت چشم پشتیبانی می کند که به عنوان یک اقدام پیشگیرانه خوب در برابر بیماری های چشمی و بیماری های چشمی زیر مفید است: شب کوری، خستگی چشم و سوزش چشم. بنابراین، برای حفظ سلامت چشم مفید است.

منابع خوب لوتئین و زیگزانتین: طبق گفته موسسه ملی چشم، مواد مغذی بینایی لوتئین و زیگزانتین فواید محافظتی برای چشم شما دارند که شامل کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا و آب مروارید می شود. گنجاندن این میوه در رژیم غذایی شما یک انتخاب غذایی عاقلانه است زیرا حاوی منبع خوبی از این مواد مغذی برای تقویت بینایی و سلامت چشم است. در اینجا برخی از مزایای اضافی انبه:

مزایای بهداشت عمومی

هضم بهتر: انبه از فیبر تشکیل شده است که برای دفع بهتر آن مفید است. انبه همچنین سرشار از آنزیم هایی است که به عملکرد صحیح سیستم گوارش کمک می کند. 75 درصد از سیستم ایمنی بدن در دستگاه گوارش قرار دارد. بنابراین، از آنجایی که عملکرد دستگاه گوارش را تا حد زیادی بهبود می بخشد، ایمنی شما را نیز تقویت می کند.

مبارزه با سرطان: حاوی آنتی اکسیدان های کوئرسیتین و سایر ترکیبات کلیدی مبارزه با سرطان است که در تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر انواع مختلف سرطان مانند سرطان پروستات و روده بزرگ مفید است.

کاهش کلسترول: خوردن انبه به دلیل داشتن فیبر و پکتین راه خوبی برای کاهش سطح کلسترول است. همچنین منبع خوبی از پتاسیم است که فشار خون را کاهش می دهد و سلامت چشم را افزایش می دهد.

وقتی صحبت از غذا خوردن برای سلامت چشم می شود و در عین حال ترجیحات طعمی شما را نیز برآورده می کند، نمی توانید در گنجاندن انبه در رژیم غذایی خود اشتباه کنید. اگر به بهبود بینایی و محافظت از سلامت چشم و سلامت عمومی خود علاقه مند هستید، در نهایت، تبدیل انبه به بخشی جدایی ناپذیر از رژیم غذایی روزانه خود قطعا انتخاب غذایی خوبی برای بدنی قوی تر و سالم تر است.