انعکاس – خواص شگفت انگیز خرما


با اینکه خرمالو دنیای زیبایی و رنگ است، اما محبوبیت کمتری نسبت به سایر میوه ها دارد. دلیل آن این است که بعد از خوردن گاز بیشتر و دهان بسته می شود; اما برای رهایی از این حس ناخوشایند می توانید از این میوه پاییزی انواع محصولات درست کنید و بدون احساس کوچکترین گاز آن را بخورید. این میوه برای روزهای سرد پاییزی که اکثر افراد کمی احساس خستگی و بی حالی می کنند بسیار مناسب است. خرمالو به دلیل داشتن خواص و ویتامین های فراوان بسیار انرژی زا است و همچنین کالری زیادی به بدن شما می افزاید. پس زیاده روی نکنید.

خرما حاوی چربی و پروتئین بسیار کمی است و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. این میوه حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین A، B6 و C، منگنز، فسفر، پتاسیم، کلسیم و فیبر غذایی محلول و نامحلول است و ادرارآور خوبی است و به عنوان یک ملین طبیعی عمل می کند. اما چند نوع خرما وجود دارد؟ دو نوع خرما وجود دارد: شل و ناهموار. خرمای گازدار خوراکی نیست زیرا حاوی سطوح بالایی از تانن است. ادویه های بدون ادویه با بالغ شدن تانن های خود را از دست می دهند.

این میوه چه ویژگی هایی دارد؟

ادرارآور:

این میوه سرشار از کلسیم و پتاسیم است. کسانی که مشکلات کلیوی دارند باید روزانه یک میوه خرما مصرف کنند زیرا به کاهش احتباس آب کمک می کند.

خرما برای محافظت در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا:

با مصرف منظم خرما می توان از بسیاری از مشکلات التهابی، عفونت ها، سرماخوردگی و آنفولانزا پیشگیری کرد. این به این دلیل است که میوه خرما حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که بدن را در برابر این عفونت ها مصون می کند.

خرما برای پاکسازی و سلامت کبد:

پاکسازی بدن بسیار مهم است و خرمالو این کار را به طور موثر انجام می دهد. این میوه حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان است که می تواند بدن به خصوص کبد را سم زدایی کند و سلامت کبد را حفظ کند. به لطف این آنتی اکسیدان ها، رادیکال های آزاد از بدن حذف می شوند.

خرما برای بررسی فشار خون:

خرمالو در کنترل فشار خون بالا و در نتیجه پیشگیری از بیماری ها موثر است. مقدار بالای پتاسیم موجود در این میوه به عنوان یک گشادکننده عروق عمل می کند و در نتیجه جریان خون را در بدن افزایش می دهد. بنابراین فشار خون کاهش می یابد.

خرما برای درمان یبوست:

کسانی که از یبوست رنج می برند می توانند از خرما بهره زیادی ببرند. این میوه حاوی مقدار بسیار زیادی فیبر محلول در آب است. به عنوان یک ملین طبیعی عمل می کند و در نتیجه کسانی که مشکلات معده دارند می توانند خرما بخورند.

خرما برای سلامت قلب:

تعدادی از بیماری های قلبی عروقی با فشار خون خوب کنترل می شوند. سطح پایین فشار خون به محافظت از سیستم قلبی عروقی کمک می کند و در نتیجه از بیماری های قلبی جلوگیری می کند. این میوه علاوه بر حفظ فشار خون، با داشتن فیبر زیاد محلول در آب به پیشگیری از بیماری های قلبی نیز کمک می کند.

خرما نیز مانند سایر میوه ها دارای عوارضی است که باید جدی گرفته شود:

– خرمالو حاوی تانن است، بنابراین اگر این میوه با معده خالی خورده شود باعث اسهال می شود. همچنین باید در مقادیر محدود مصرف شود.

کسانی که فشار خون پایین دارند نباید این میوه را بخورند زیرا می تواند فشار خون را کاهش دهد و منجر به بیماری های مرتبط با فشار خون پایین شود.

– میزان قند این میوه واقعا زیاد است و بنابراین افراد دیابتی باید از خوردن آن پرهیز کنند.

– بسیاری از افراد این اشتباه را مرتکب می شوند که معتقدند خوردن میوه با پوست آن اثرات مفیدی خواهد داشت. واقعیت این است که بیشتر اسید تانیک در پوست میوه متمرکز است. پس پوست آن را هرگز نباید خورد; در غیر این صورت باعث تشکیل سنگ در معده می شود.

– اگر اضافه وزن دارید، زیاد خرما نخورید.

– کسانی که ناراحتی های روده ای، جراحی روده، بیماران قلبی و سل دارند در مصرف خرما احتیاط کنند.