انعکاس – راه های ساده و موثر برای از بین بردن افکار منفی


افکار منفی

داشتن افکار منفی ناشی از قرار گرفتن در موقعیت های مختلف می تواند در رفاه ما اختلال ایجاد کند. از این 9 نکته استفاده کنید تا ذهن خود را از افکار بد پاک کنید و خلق و خوی خود را تغییر دهید.

1. افکاری که باعث ناراحتی شما می شوند را شناسایی کنید

وقتی به افکار منفی خود فضای بیشتری می دهید، احساس بدتری به شما می دهد. شما نمی توانید روی چیزی کار کنید که از آن آگاه نیستید، آن را نمی پذیرید یا آن را بی اهمیت می دانید. با شناخت افکار خود می توانید آنها را تجزیه و تحلیل کنید و مشخص کنید که آیا آنها دارای ویژگی های مشترک هستند یا خیر.

همانطور که شروع به جستجوی منشا افکار خود می کنید، متوجه می شوید که بسیاری از آنها مغرضانه هستند و تنها برشی از یک واقعیت بزرگتر را تشکیل می دهند. هنگامی که به این نتیجه رسیدید، ممکن است در نظر داشته باشید که آنها را انعطاف پذیرتر کنید. در روان درمانی، این تکنیک به عنوان تکنیک بازسازی شناختی شناخته می شود. می توانید این درمان را با حرکات خود شروع کنید یا از یک متخصص کمک بگیرید.

2. افکار خود را پاک کنید

به موقعیتی فکر کنید که شما را ناراحت کرده است. چند درصد از افکار شما واقعی و چند درصد فرضیات شما هستند؟ در پایان، ممکن است متوجه شوید که مفروضات و ترس های زیادی وجود دارد که محصول تخیل شما هستند.

آنها دقیقاً بر اساس چیزی هستند که شما فکر می کنید اتفاق نخواهد افتاد. بسیاری از اوقات، حتی زمانی که یک موقعیت یا رویداد ترسناک رخ می دهد که شما را نگران می کند، متوجه می شوید که آنقدرها هم که فکر می کنید جدی نیست.

3. یاد بگیرید که محدودیت های افکار خود را تعیین کنید

مهم نیست چقدر به یک مشکل فکر می کنید، ممکن است امروز راه حلی نداشته باشید. اگر به ذهن خود اجازه دهید خنک شود و استراحت کند، متوجه خواهید شد که می توانید دیدگاهی نسبت به آن پیدا کنید و روشی متفاوت برای نزدیک شدن به موضوع پیدا کنید. گاهی اوقات باید تسلیم شدن را بپذیری. دانستن چگونگی اجتناب از یک مشکل، راه خوبی برای یافتن راه حل است.

4. تکنیک های آرام سازی را تمرین کنید

تمرینات تنفسی، مدیتیشن و پیاده روی در فضای باز می تواند به شما کمک کند ذهن خود را آرام کنید، در لحظه زندگی کنید و از گرفتار شدن در مشکلات گذشته یا آینده جلوگیری کنید.

5. کاری کنید که در طول روز اتفاقات خوشایند و خوبی برایتان بیفتد

مهم است که با لحظات خوش زندگی روزمره خود ارتباط برقرار کنید: خوردن یک قهوه داغ در ابتدای روز، لذت بردن از یک تکه شکلات، پیاده روی، وقت گذاشتن برای اوقات فراغت و سرگرمی باعث کاهش استرس و کاهش استرس شما می شود. بدن به تولید هورمون های لذت و شادی کمک می کند.

6. اطراف خود را با افرادی احاطه کنید که مثبت اندیشی شما را افزایش می دهند و آن را از شما نمی گیرند.

برای همه ما اتفاق افتاده است که بعد از گذراندن مدتی با کسی احساس خستگی می کنیم. بسیاری از مردم تمایل دارند منفی و ناسالم زندگی کنند، همیشه شکایت می کنند و از راه حل های ممکن اجتناب می کنند.

گاهی اوقات دلایلی برای توجیه آن وجود دارد، اما نگرش شما تفاوت زیادی در زندگی روزمره ایجاد می کند. به همین دلیل مهم است که وقت خود را با افرادی بگذرانید که هرگز روی افکار منفی و چیزهای بد تمرکز نمی کنند.

7. یک لیست کارت یا نشانه های بصری تهیه کنید

راه دیگر برای پاکسازی افکار منفی استفاده از منابع بصری برای کمک به توقف سیل افکار منفی است. به عنوان مثال، هنگامی که افکار مزاحم را شناسایی کردید، می توانید نسخه های جایگزین آنها را یادداشت کنید.

به این ترتیب مغز خود را از تمرکز بر افکار بد شناخته شده منحرف می کنید. به عنوان مثال، شخصی که می ترسد در غیاب او خانه اش دزدیده شود، ممکن است بنویسد: “کسانی در خیابان هستند که می توانند از این اتفاق جلوگیری کنند” یا “من بارها بیرون رفتم و اتفاق بدی نیفتاد”.

8. افکار و تجربیات مثبت خود را تقویت کنید

اگر از سخنرانی در جمع می ترسید و در مقطعی موفق به سخنرانی در جمع شده اید، این موفقیت را برای خود تصدیق کنید. به آن و احساسات مثبتی که دریافت می کنید فکر کنید. به این ترتیب، اتصالات عصبی خود را با یک تجربه لذت بخش آشنا می کنید که قبلاً شما را می ترساند.

9. بازگشت به برخی از خاطرات جمعی

وقتی احساس می کنید وارد یک چرخه منفی شده اید، یک خاطره دوست داشتنی می تواند ذهن شما را از افکار منفی دور کند. به عنوان مثال، یک تعطیلات خانوادگی سرگرم کننده در ساحل را در نظر بگیرید. با حواس خود در اطراف این تجربه و تمام احساساتی که به وجود می آیند ارتباط برقرار کنید.

با گذشت زمان، تمرکز بر خاطرات بالقوه بسیار مهم است تا قدرت خود را از دست ندهند. برای جایگزینی افکار منفی، به خاطرات خوب بازگردید و آنها را به ذهن خود راه ندهید.