انعکاس – زمان ایده آل برای ورزش هم برای مردان و هم برای زنان!


بهترین زمان ورزش برای خانم ها و آقایان متفاوت است!

در یک مطالعه کوچک، محققان به چگونگی واکنش بدن مردان و زنان به ورزش در ساعات مختلف روز پرداختند.

طی 12 هفته، محققان دانشگاه ایالتی آریزونا و دانشگاه ایالتی کالیفرنیا اثرات یک برنامه درسی متنوع شامل تمرینات کششی، مقاومتی و استقامتی را با همان حجم تمرین نسبی مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

30 زن و 26 مرد در رده سنی 55-25 سال سابقه ورزش منظم مداوم در این مطالعه داشتند.

محققان می گویند زنان صبح ها چربی بیشتری می سوزانند در حالی که مردان در شب چربی بیشتری می سوزانند.

این مطالعه می گوید زنان همچنین با ورزش صبحگاهی برای بهبود فشار خون نتایج بهتری کسب می کنند.

یک گروه بین ساعت 6:30 تا 8:30 صبح به مدت یک ساعت ورزش کردند، در حالی که گروه دیگر همان برنامه تمرینی را بین ساعت 18:00 تا 20:00 انجام دادند.

به گزارش برنا؛ محققان دریافتند که در بین زنان، ورزش صبحگاهی باعث کاهش چربی و فشار خون می شود، در حالی که ورزش بعد از ظهر باعث افزایش عملکرد عضلات می شود.

در گروه مردان ورزش عصرگاهی باعث افزایش اکسیداسیون چربی، کاهش فشار خون سیستولیک و خستگی می شود.

در این مطالعه آمده است: «ورزش صبحگاهی در زنان، کل چربی و چربی شکم را از بین می برد، فشار خون را کاهش می دهد و قدرت عضلانی پایین بدن را افزایش می دهد. ورزش عصرگاهی قدرت، استقامت و استقامت عضلات بالاتنه را تا حد زیادی بهبود می بخشد و خلق و خوی کلی مردان را بهبود می بخشد.

برای مردان، قدرت بعد از ورزش صبح و عصر افزایش می یابد، اما ورزش بعد از ظهر با کاهش فشار خون و خستگی و تحریک اکسیداسیون چربی در مقایسه با ورزش صبح زود، مزایای بیشتری را به همراه دارد.