انعکاس – عوارض استفاده روزمره از یک کوله پشتی سنگین


عوارض استفاده روزانه از کوله پشتی سنگین

کوله پشتی یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین انواع کیف به خصوص در بین نسل جوان است. در حالی که یکی از دلایل محبوبیت کوله پشتی راحتی آنها در مقایسه با سایر انواع کیف است، حقیقت این است که کوله پشتی می تواند برای سلامتی ما مضر باشد. استفاده از کوله پشتی های سنگین باعث می شود بدن دچار تغییرات تدریجی شود که ممکن است در ابتدا متوجه آن نشوید تا زمانی که به مشکلات بزرگ و جدی تبدیل شوند. کمر درد، گردن درد و شانه درد اولین علائم این مشکل هستند که نباید نادیده گرفته شوند.

اتفاقاً کودکان به دلیل ویژگی های ظاهری خود بیشتر در معرض این مشکل هستند. در زیر با عوارض استفاده روزانه از کوله پشتی سنگین آشنا می شویم و می خواهیم ببینیم چگونه می توانیم از این مشکلات جلوگیری کنیم.

1- شکل بدن تغییر می کند

شاید ندانید وزن کوله پشتی شما چقدر روی فرم بدن شما تاثیر می گذارد، اما با یک آزمایش ساده می توانید آن را به خوبی درک کنید. به طور معمول بدون کوله پشتی بایستید و سپس یک کیسه وسایل را روی شانه های خود بیندازید و ببینید که بدن شما چگونه تغییر می کند. این در مورد کودکان نیز صادق است و تأثیر آن می تواند بسیار شدیدتر باشد. در واقع یکی از نشانه های اضافه وزن کوله پشتی زمانی است که کوله پشتی بدن کودک را به سمت جلو یا عقب می کشد و باعث می شود ستون فقرات به طور غیر طبیعی فشرده شود و تعادل بدن از بین برود و در نتیجه کودک راحتتر روی زمین می افتد. صدمه

2- ستون فقرات آسیب دیده است

هنگامی که برای تحمل فشار کوله پشتی سنگین خود به جلو خم می شوید، بدن شما شکل دیگری به خود می گیرد که می تواند منجر به آسیب دیدگی ستون فقرات شود. استفاده روزانه از کوله پشتی های سنگین می تواند در دراز مدت به تراز ستون فقرات آسیب برساند و روند تخریب ستون فقرات را که به طور طبیعی در نتیجه افزایش سن رخ می دهد تسریع کند. در این شرایط، عضلات بیش از حد کشیده می شوند، که مشکلی است که می تواند عضلات را در معرض خطر بیشتری برای آسیب قرار دهد.

عوارض استفاده روزانه از کوله پشتی سنگین

3- خطر ابتلا به آرتریت افزایش می یابد

خستگی فیزیکی ناشی از استفاده از کوله پشتی های سنگین می تواند بیش از درد موقت ایجاد کند. وزن اضافی کوله پشتی از طریق مفاصل به ستون فقرات، باسن و زانو منتقل می شود. این مشکل می تواند خطر ابتلا به آرتریت زودرس را افزایش دهد.

4- عضلات مرکزی بدن ضعیف می شوند

استفاده از کوله پشتی های سنگین باعث خم شدن شما به جلو می شود و این مشکل در نهایت می تواند قدرت عضلات شکم و کمر شما را از بین ببرد. خم شدن بیش از حد به جلو و خم شدن زیاد می تواند فشار زیادی به کمر شما وارد کند. با گذشت زمان، عضلات پشت و مرکزی ضعیف می شوند که می تواند باعث کمردرد شود.

عوارض استفاده روزانه از کوله پشتی سنگین ۱

5- ممکن است سردرد و گردن درد داشته باشید

استفاده از کوله پشتی های سنگین می تواند باعث کار بیش از حد عضلات گردن شود، به خصوص اگر کوله پشتی خیلی پایین قرار گیرد که در نهایت باعث سردرد می شود. کوله پشتی نه تنها به کمر آسیب می رساند، بلکه اغلب گردن و شانه ها را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.

اگر مدام سردرد یا سوزن سوزن شدن و بی حسی را تجربه می کنید، سعی کنید برای مدتی از کوله پشتی استفاده نکنید. استفاده طولانی مدت از کوله پشتی می تواند اعصاب گردن را تحت فشار قرار دهد و باعث بی حسی، سوزن سوزن شدن و تشدید درد در گردن و بازوها شود. استفاده از کوله پشتی های سنگین به دلیل وزن زیادی که از پشت وارد بدن می شود می تواند باعث سردرد و گردن درد مزمن شود.
عوارض استفاده روزانه از کوله پشتی سنگین 3

نکات کلیدی در مورد استفاده از کوله پشتی کودکان

از آنجا که ستون فقرات کودکان به طور مداوم در حال رشد و تغییر است، محافظت از آنها بسیار مهم است. ستون فقرات جوان شامل 33 مهره با دیسک هایی است که به عنوان ضربه گیر عمل می کنند.

در حالی که استفاده از کوله پشتی سنگین هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان می تواند مشکل ساز باشد، خطر بیشتری برای کودکان وجود دارد. کودکان به راحتی درگیر عادات اشتباهی می شوند که به شکل بدن آنها آسیب می رساند. بنابراین باید ایستادن صحیح، راه رفتن و استفاده از کوله پشتی را به آنها آموزش دهید.

روش صحیح استفاده از کوله پشتی

با چند قدم کوچک، می توانید کوله پشتی را به تجربه ای کم ضرر تبدیل کنید. ساده ترین و منطقی ترین قدم اول این است که مطمئن شوید کوله پشتی شما خیلی سنگین نیست. در مورد کودکان از پرکردن بیش از حد کوله پشتی خودداری کنید و وزن آن نباید از 10-15 درصد وزن بدن کودک بیشتر شود. کوله پشتی ای که بیش از این مقدار وزن داشته باشد، در واقع برای حفظ فرم طبیعی بدن بسیار سنگین است، بنابراین استفاده از چنین کوله پشتی باعث می شود کودک به جلو خم شود و انحنای طبیعی ستون فقرات کمری را تحت تاثیر قرار دهد. این مشکل می تواند مشکلات ارتوپدی زیادی ایجاد کند.

پس از وزن کردن کوله پشتی، باید از جا افتادن آن مطمئن شوید. برای جلوگیری از مشکلات، نه تنها انتخاب کوله پشتی مناسب، بلکه استفاده صحیح از کوله پشتی نیز مهم است. بند های کوله پشتی را هنگام حمل آن بر روی پشت خود سفت کنید تا مطمئن شوید که کوله پشتی شما شل نمی شود و عضلات حساس کمر را تحت فشار قرار نمی دهد.

همچنین سعی کنید تا حد امکان از کوله پشتی کمتری استفاده کنید. به عنوان مثال، در صورت امکان، فرزندتان را تشویق کنید که فقط وسایل مورد نیاز خود را در مدرسه نگه دارد و هر روز آنها را در کوله پشتی خود حمل نکند.

چگونه یک کوله پشتی مناسب انتخاب کنیم

علاوه بر سلیقه شخصی شما هنگام انتخاب کوله پشتی، نکات کلی وجود دارد که همیشه باید در نظر داشته باشید.
همیشه به دنبال یک کوله پشتی با چندین جیب داخلی باشید تا وزن داخل کوله به طور یکنواخت توزیع شود. علاوه بر این، جملات نیز بسیار مهم هستند. به دنبال یک کوله پشتی با بندهای پهن باشید که متناسب با فرم بدن شما باشد و قابل تنفس باشد. داشتن یک بند اضافی نیز یک مزیت است زیرا می تواند به توزیع وزن کمک کند. همچنین دقت کنید که بندها و پشت کوله پشتی دارای لایه محافظ باشند.

می توانید از کوله پشتی های چرخدار استفاده کنید تا مجبور نباشید کوله پشتی سنگینی را روی پشت خود حمل کنید. کوله پشتی های چرخدار بیشتر در مدارس رایج است و گاهی اوقات به عنوان یک انتخاب خوب برای دانش آموزان دیده می شود. با این حال، مطمئن شوید که کیف خیلی پر نباشد، زیرا حمل آن از پله ها بسیار سنگین خواهد بود.

قبل از انتخاب کوله پشتی، حتما آن را امتحان کنید.

انتخاب و استفاده از کوله پشتی مناسب

رادیو