انعکاس – غذای خوشمزه برای سلامت مغز و قلب و پیری


در طی یک مطالعه 20 ساله بر روی بیش از 3000 مرد و زن سیاه پوست 18 تا 30 ساله، کارشناسان دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه مینه سوتا دریافتند که شرکت کنندگانی که به طور منظم گردو را در نوجوانان و جوانان خود مصرف می کردند، فعالیت بدنی بیشتری داشتند. آنها با رژیم گرفتن از قلب های با کیفیت تر و سالم تری برخوردار بودند

کارشناسان هشدار می دهند که توضیح احتمالی نتایج ممکن است به دلیل ترکیب منحصر به فرد مواد مغذی موجود در گردو و اثرات سلامتی آنها باشد.

گردو تنها آجیل درختی است که منبع عالی امگا 3 آلفا لینولنیک اسید است. تحقیقات نشان می دهد که اسید آلفا لینولنیک ممکن است در سلامت قلب، سلامت مغز و پیری سالم نقش داشته باشد. علاوه بر این، دو عدد گردو حاوی انواع مواد مغذی مهم دیگر برای حمایت از سلامت کلی بدن است.

گردو همچنین انواع آنتی اکسیدان ها از جمله پلی فنول ها را برای بدن فراهم می کند. به طور کلی، کارشناسان نتایج زیر را گزارش کردند:

از نظر فعالیت بدنی، مصرف‌کنندگان گردو نسبت به سایر آجیل‌ها و افرادی که اصلاً آن را مصرف نمی‌کردند، امتیاز بیشتری داشتند. در مقایسه با مصرف‌کنندگانی که انواع آجیل مصرف می‌کردند، خوردن گردو با شاخص توده بدنی پایین‌تر، دور کمر کمتر، فشار خون پایین‌تر و سطح تری گلیسیرید خون پایین‌تر همراه بود و مصرف گردو با افزایش وزن کمتر در طول دوره مطالعه مرتبط بود.

در مقایسه با مصرف‌کنندگانی که آجیل‌های دیگر مصرف می‌کردند، مصرف‌کنندگان گردو به طور قابل‌توجهی غلظت قند خون ناشتا کمتری داشتند، در حالی که آنهایی که سایر آجیل‌ها را مصرف می‌کردند، کلسترول LDL بالاتری داشتند. علاوه بر این، کارشناسان دریافتند که گنجاندن گردو در رژیم غذایی در دوران بزرگسالی با افزایش کیفیت کلی رژیم در مقایسه با سایر مصرف کنندگان آجیل همراه است.

به گزارش مدیکال اکسپرس، تغییرات شگفت انگیز و سالم در عادات غذایی مصرف کنندگان گردو نشان می دهد که گردو می تواند به عنوان پلی برای کمک به افراد در ایجاد عادات غذایی سالم عمل کند.