انعکاس – مفیدترین غذاها در روزهای گرم سال


مصرف این غذاها به حفظ آب بدن و همچنین تامین ویتامین ها و مواد معدنی که از طریق تعریق از بدن دفع می شوند، کمک می کند.

در ادامه این مطلب در مورد غذاهایی که برای تامین مایعات بدن در روزهای گرم سال استفاده می شوند صحبت می کنیم. این غذاها عبارتند از:

گوجه فرنگیها

گوجه فرنگی با بیش از 95 درصد آب یکی از بهترین مواد غذایی برای آبرسانی به بدن است. همچنین، کالری کم آن باعث می شود تا به وفور در رژیم غذایی روزانه گنجانده شود. گوجه فرنگی یکی از بهترین منابع آنتی اکسیدان ها به ویژه لیکوپن و بتاکاروتن است و به دلیل داشتن ویتامین C بالا به جذب آهن و کلسیم سایر غذاها کمک می کند. مصرف گوجه فرنگی برای از بین بردن آسان چربی مفید است و به دلیل داشتن پتاسیم بالا به کاهش فشار خون کمک می کند.

خربزه

خربزه همچنین میوه ای آبدار و کم کالری است که تامین آب و دمای داخلی بدن را تنظیم می کند. این میوه حاوی مقادیر زیادی بتاکاروتن به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی است که از پوست در برابر آسیب های خورشید محافظت می کند. بتاکاروتن همچنین دارای اثر محافظتی در برابر آرتریت التهابی است. مصرف خربزه به دفع آب اضافی از بدن کمک می کند و از احتباس آب در اندام ها جلوگیری می کند.

خیار

خیار یکی از بهترین وعده های غذایی تابستانی با حدود 95 درصد آب است. البته علاوه بر آب، مواد معدنی مانند فسفر، کلسیم، پتاسیم و همچنین ویتامین های B، E و A به وفور یافت می شود. خیار خوراکی به عنوان ضد استرس و اضطراب طبیعی شناخته می شود و کالری بسیار کمی دارد.

کدو تنبل

کدو سبز توصیه می شود به بدن بخورد، به صورت خام همراه با سالاد و اسموتی مصرف شود یا با آب بخارپز تغذیه شود. فیبر بالای کدو سبز به تنظیم عملکرد دستگاه گوارش نیز کمک می کند و از سوی دیگر به لطف ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند بتاکاروتن و ویتامین C در مقابله با استرس اکسیداتیو و حفظ جوانی سلولی موثر است.

هندوانه

هندوانه یکی از محبوب ترین میوه ها در روزهای گرم تابستان است. این میوه علاوه بر کالری کم، حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی به ویژه پتاسیم و ویتامین های C، A و B است و نیاز بدن به این ترکیبات حاصل از تعریق را برطرف می کند. هندوانه حاوی ترکیباتی است که به گشاد شدن رگ های خونی کمک می کند و بنابراین نقش موثری در سلامت سیستم قلبی عروقی دارد.

هلو

هلو علاوه بر تاثیر مثبتی که در تامین آب دارد، منبع غنی ویتامین هایی مانند ویتامین های B، C و E و کلسیم، منیزیم، پتاسیم، مس و آهن است. هلو یکی از بهترین منابع فیبر غذایی است که نقش موثری در بهبود عملکرد دستگاه گوارش و پیشگیری از سرطان روده بزرگ دارد.