انعکاس – چای موثر برای کم خونی


دمنوش های موثر برای کم خونی

برخی دمنوش ها مانند رازیانه، نعناع و دارچین به دلیل داشتن اسید تانیک کم در درمان کم خونی موثر هستند.

کم خونی مشکلی است که افراد زیادی در سراسر جهان با آن مواجه هستند. اگرچه کم خونی می تواند به دلایل زیادی ایجاد شود، اما شایع ترین علت سوء جذب آهن معدنی است.

برای مقابله با کم خونی می توانید به روش های مختلفی فکر کنید و دمنوش ها یکی از گزینه های سالم و مفید در این زمینه هستند.

چای ها فواید سلامتی مختلفی دارند. آنها می توانند به تسکین درد معده یا بهبود هضم کمک کنند. به علاوه، این نوشیدنی های سالم می توانند به جذب بهتر آهن در بدن کمک کنند.

برخی از چای‌ها به دلیل محتوای کم اسید تانیک، عملکرد بهتری از دیگران دارند. اسید تانیک می تواند از جذب مناسب آهن جلوگیری کند. کارشناسان توصیه می کنند که این دمنوش ها حداقل یک ساعت قبل از غذا مصرف شود تا به بدن کمک کند آهن مواد غذایی مصرف شده را بهتر جذب کند. نوشیدن یک بار در روز نیز ممکن است برای رسیدن به این هدف کافی باشد.

چای رازیانه

چای رازیانه یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید برای مقابله با کم خونی به آن فکر کنید. می توانید ریشه سفید رازیانه را که نام علمی آن Foeniculum vulgare است به وعده های غذایی خود اضافه کنید.

برای تهیه این دمنوش به یک لیتر آب و 30 گرم برگ رازیانه نیاز دارید و می توانید آن را مانند یک چای معمولی تهیه کنید.

همچنین می توانید قسمت سفید گیاه رازیانه را به انواع غذاها اضافه کنید و از یک وعده غذایی غنی از آهن لذت ببرید.

چای نعنا

نعناع فلفلی گیاهی است که به طور گسترده در آشپزی استفاده می شود و به دلیل خواص دارویی آن نیز شناخته شده است. این گیاه به تسریع هضم غذا کمک می کند و احساس سنگینی بعد از وعده های غذایی سنگین را کاهش می دهد. همچنین نعناع گزینه خوبی برای افراد مبتلا به کم خونی است.

نعناع منبع خوبی از آهن است. بر این اساس مصرف آن حداقل یک ساعت بعد از غذا مفید است. می توانید حداقل دو بار در روز چای نعناع بنوشید. برای این کار بهتر است از برگ نعناع تازه برای تهیه چای خانگی استفاده کنید.

چای دارچین

یکی دیگر از چای های مفید برای کم خونی، چای دارچین است. می توانید چای دارچین را به روش زیر تهیه کنید:

برای تهیه دمنوش دارچین به دو چوب دارچین و یک لیوان آب نیاز دارید.

آب را به جوش بیاورید و وقتی به جوش آمد، چوب دارچین را اضافه کنید.

چند دقیقه به جوشاندن آب ادامه دهید و سپس حرارت را خاموش کنید.

این نوشیدنی را در حالت سرد مصرف کنید.

چای رزماری

رزماری همچنین منبع خوبی از آهن است. رزماری همچنین خواص دیگری را ارائه می دهد که آن را به گزینه ای عالی برای مقابله با گاز بیش از حد و ناراحتی معده تبدیل می کند.

چای رزماری نه تنها به بهبود وضعیت دستگاه گوارش کمک می کند، بلکه سرشار از آهن است.

می توانید دمنوش رزماری را مانند یک چای معمولی تهیه کنید، اما بهتر است به جای خرید کیسه ای رزماری از برگ های تازه این گیاه استفاده کنید.

سایر منابع غذایی برای مقابله با کم خونی

علاوه بر نوشیدنی های ذکر شده در بالا، می توانید غذاهای غنی از آهن را نیز به رژیم غذایی خود اضافه کنید. منابع غذایی خوب برای این ماده معدنی مهم عبارتند از:

– گوشت قرمز، مرغ و ماهی

– غلات کامل و حبوبات

– ریشه ها و غده ها را بکارید

منبع: برنا