اهمیت سوپ در رژیم غذایی افراد مسن

سوپ وقتی برای افراد مسن سرو می شود مزایای زیادی دارد. با افزایش سن، کمتر احتمال دارد که بدن خود را با مقدار مواد مغذی مورد نیاز برای حفظ کیفیت زندگی تامین کنیم. اشتهای ما با افزایش سن تغییر می کند. غذا نقش بسیار کوچک تری در زندگی ما دارد. ما ممکن است بیشتر زندگی خود را صرف غذا خوردن کرده باشیم، اما با افزایش سن اولویت ها و خواسته های ما تغییر می کند و تاکید بر خوردن برای زندگی کردن است. با این حال، چالش این است که تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن آنها را در یک بسته بندی که می توان به راحتی و نسبتاً سریع خورد. تحقیقات نشان داده است که بعد از حدود بیست دقیقه غذا خوردن، مغز ما به ما می گوید سیر هستیم و اشتها کاهش می یابد. وقتی ما جوان هستیم این عالی است، اما برای افراد مسن‌تر، مغز به آنها می‌گوید که قبل از اینکه به درستی تغذیه شوند، به اندازه کافی خوب بوده‌اند. بنابراین هر چیزی که به یک فرد مسن خدمت کنیم، در حالت ایده آل باید در این بازه زمانی خورده شود. ارزش و اهمیت سوپ همین است. بنابراین، چگونه این اکسیر حیات بخش را به بهترین نحو آماده کنیم؟

شما به یک مخلوط کن دستی با کیفیت خوب یا مایع ساز نیاز دارید. بسته به مقداری که تهیه می کنید، همه شکل و اندازه دارند. من همیشه از درست کردن سوپ آنطور که نیاز دارید دفاع می کنم، اما ممکن است این گزینه در دسترس نباشد، بنابراین به هر حال به اندازه کافی برای یخ زدن نیز فکر کنید. با این حال، به قبل از تهیه سوپ متکی نباشید. هضم صحیح حتی قبل از اینکه هر غذایی وارد دهان ما شود شروع می شود. انتظار غذا، دستگاه گوارش ما را برای جشن پیش رو آماده می کند. بو و دید غذای در حال آماده سازی به اندازه خوردن واقعی در فرآیند مهم است. به همین دلیل است که دهان ما از چشم انتظاری آب می شود. این “آب” در دهان ما حاوی آنزیم هایی است که برای هضم صحیح غذا ضروری هستند. اگر در حال تهیه سوپ برای یک فرد مسن هستید که در خانه خود زندگی می کند، قبل از بازدید از آنها مواد اولیه را بپزید و سپس سوپ را در آشپزخانه خود درست کنید. به این ترتیب، حتی قبل از سرو سوپ، از پیش بینی و محرک بهره مند می شوند.

پایه سوپ ما باید ماده اصلی باشد و نامی که به آن سوپ ما گفته می شود. به عنوان مثال، یک پایه از سبزیجات، یک سوپ سبزیجات، شامل تمام انواع آن، تولید می کند. این ممکن است کاملاً بدیهی به نظر برسد، اما هنگام تهیه سوپ، خطر انباشته شدن غذای نامرتبط وجود دارد، که در نهایت باعث سردرگمی می شود، چیزی که حتی کوچکترین ناهارخوری نیز با آن مشکل دارد. باید نظم و موضوعی در میان سوپ وجود داشته باشد، در غیر این صورت زمان غذا بسیار یکسان و خسته کننده خواهد بود. در اینجا چند ترفند و نکته وجود دارد که باید در ذهن داشته باشید.

  • وقتی سبزیجات مخلوط می شوند، معمولا سوپ غلیظی درست می کنند. اما خطر جدا شدن فیبر و مایع وجود دارد. با افزودن بلغور جو دوسر، سوپ خامه‌ای باقی می‌ماند و از مزیت افزودن فیبر محلول مفید برخوردار است.
  • راه های زیادی برای تهیه سوپ سبزیجات متنوع تر وجود دارد. سعی کنید پنیر رنده شده را اضافه کنید، یا ممکن است خامه باشد. این باعث می شود سوپ منبع خوبی از کلسیم و پروتئین و همچنین فیبر و ویتامین باشد.
  • سوپ پنیر آبجو یک نوع درخشان و بسیار متفاوت است. من مطمئن نیستم که در کشور شما به آن چه می گویند، اما اینجا در بریتانیا، بهترین آبجو برای استفاده Stout است. سرشار از ویتامین های B و مواد معدنی ضروری است. همینطور آسان است. به سادگی آبجو را بجوشانید تا الکل از بین برود، بگذارید خنک شود تا داغ شود و سپس مقداری پنیر فرآوری شده به آن اضافه کنید. بدانید که در آمریکا به این پنیر “Cheese Whizz” می گویند. در انگلستان پنیر مشابه Dairylea یا Primular است. فقط آن را در آبجو هم بزنید، مزه دار کنید و سپس سرو کنید. یکی دیگر از منابع عالی پروتئین و کلسیم
  • من دوست ندارم از گوشت در یک سوپ مخلوط و مایع استفاده کنم. بافتش درست نیست، فکر نمی کنم. اگر می‌خواهید یک سوپ بر پایه گوشت داشته باشید، توصیه می‌کنم از آب گوشت به عنوان پایه خود استفاده کنید، ده تا چیزهای دیگری مانند گوجه‌فرنگی یا قارچ یا حتی سیب‌زمینی را اضافه کنید تا بدن و فرم سوپ را بگیرد.
  • یکی دیگر از سوپ های عالی، به خصوص اگر فرد مسن مشکل روده داشته باشد، سوپ نخود غلیظ است. یک کیسه نخود فرنگی منجمد را بپزید تا کاملا نرم شود. با آب سبزیجات و چاشنی، به غلظت لازم مایع کنید. منبع عالی فیبر!

کارهای متفاوت و جالب بی شماری وجود دارد که می توانید با یک کاسه سوپ ساده انجام دهید. سعی کنید با مواد مختلف و ترکیبات مختلف آزمایش کنید. بسیار مفرح است؛ و تغذیه عالی برای کسانی که از آنها مراقبت می کنید.