با آنتی اکسیدان های طبیعی با اثرات فست فود مقابله کنید

همانطور که هر کسی ممکن است سعی کند از وعده های غذایی فست فود اجتناب کند، زندگی سریع امروزی رستوران های فست فود را به یک انتخاب آسان و راحت در حال حرکت تبدیل می کند. در اینجا چند توصیه درباره برخی از غذاها و مکمل‌هایی که می‌توانید برای مقابله با هجوم غذای فست فود استفاده کنید، آورده شده است.

در حال و هوای مرغ سوخاری هستید؟ مبارزه با چربی با رسوراترول شراب قرمز

وقتی یک وعده غذایی پرچرب مانند مرغ سوخاری یا یک همبرگر مملو از سس مایونز می خورید، بدن خود را با تری گلیسیرید پر می کنید و گردش خون را کاهش می دهید. مصرف غذاهای غنی از رسوراترول مانند انگور قرمز یا شراب قرمز می تواند به شما در جلوگیری از برخی اثرات منفی کمک کند. رسوراترول از تشکیل کلسترول بد جلوگیری می کند و می تواند به صورت مکمل بدون کالری یا شکر شراب قرمز یا انگور به دست آید. علاوه بر این، کوآنزیم Q10 – کوآنزیمی که به طور طبیعی در بدن ما وجود دارد – می تواند به جلوگیری از اکسیداسیون کلسترول بد، که علت پلاک های مسدود کننده شریان است که به آن تصلب شرایین نیز می گویند، کمک کند.

با نیترات هات داگ و پپرونی مبارزه کنید

آیا از هات داگ خود با کلم ترش لذت می برید؟ خوب، ممکن است دفعه بعد کمی بیشتر از آن استفاده کنید. محققان ترکیباتی را در رویه تند تهیه شده از کلم تخمیر شده شناسایی کرده اند که ممکن است با سرطان مبارزه کند. در مطالعات حیوانی، به نظر می رسد که این ترکیبات از رشد سرطان، به ویژه در سینه، روده بزرگ، ریه و کبد جلوگیری می کند. هات داگ حاوی نیتریت هایی است که به عنوان نگهدارنده استفاده می شود. در طی فرآیند پخت، نیتریت‌ها با آمین‌های موجود در گوشت ترکیب می‌شوند و ترکیبات سرطان‌زای N-nitroso را تشکیل می‌دهند. این ترکیبات سرطان‌زا هستند و با سرطان حفره دهان، مثانه، مری، معده و مغز مرتبط هستند.

میان وعده شور شور و چیپس بخورید؟ مقداری شکلات تلخ بریزید!

غذاهای شور سرشار از سدیم هستند که می تواند فشار خون شما را تقریباً بلافاصله افزایش دهد. چند مربع شکلات تلخ – 60 درصد کاکائو یا بیشتر – می تواند به کاهش فشار خون شما در کمتر از دو ساعت کمک کند. شکلات تلخ سرشار از نوعی بیوفلاونوئید آنتی اکسیدانی به نام فلاوانول است که به حفظ جریان خون و فشار خون سالم کمک می کند. فلاوانول های مفید برای قلب موجود در کاکائو، به ویژه اپی کاتچین، از اکسید شدن مواد چرب در جریان خون و سپس مسدود شدن رگ ها جلوگیری می کند. فلاوانول ها باعث می شوند پلاکت های خون کمتر به هم بچسبند و باعث لخته شدن خون، حملات قلبی و سکته شوند.

کربوهیدرات مصرف کنید؟ گیاهان و سبزیجات آنتی اکسیدان برای نجات!

هنگامی که غذاهای پر کربوهیدرات مانند پیتزا، برنج یا ماکارونی بیش از 250 درجه حرارت داده می شوند، مواد شیمیایی مضری آزاد می کنند که با افزایش خطر ابتلا به سرطان و بیماری قلبی مرتبط است. مصرف زیاد کربوهیدرات ها نیز می تواند باعث افزایش سطح قند خون شود. برای کاهش این اثرات مضر، گیاهان تازه غنی از آنتی اکسیدان مانند رزماری، پونه کوهی، جعفری، ریحان، مریم گلی، آویشن، مرزنجوش، ترخون، نعناع فلفلی، پونه کوهی، مرزه و شوید را به وعده غذایی حاوی کربوهیدرات اضافه کنید. بهتر از همه، این گیاهان چاشنی رایج این غذاها هستند و به خوبی آنها را تکمیل می کنند. برخی از سبزیجات غنی از آنتی اکسیدان که معمولاً همراه این وعده‌های غذایی هستند عبارتند از کنگر فرنگی، کلم، کلم بروکلی، مارچوبه، زیتون و اسفناج. یک قاشق غذاخوری سرکه در سالاد جانبی شما نیز می‌تواند به کند شدن هضم کمک کند و از اوج‌ها و دره‌های گلوکز که می‌تواند باعث پرخوری می‌شود، جلوگیری کند.

دو چیزبرگر در آینده شما؟ با میوه ها و مکمل ها مبارزه کنید

خوردن یک همبرگر فست فود پرچرب می تواند مقدار زیادی رادیکال های آزاد آسیب رسان سلولی را آزاد کند. آسیب رادیکال های آزاد درون سلول ها با طیف وسیعی از اختلالات از جمله سرطان، آرتریت، تصلب شرایین، بیماری آلزایمر و دیابت مرتبط است. میوه های آنتی اکسیدانی مانند انواع توت ها، گیلاس، مرکبات و کیوی آنتی اکسیدان هایی را برای سیستم تامین می کنند تا با آسیب مبارزه کنند. با این حال، مکمل های غذایی تمایل به ارائه غلظت بیشتری از بهترین ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند ویتامین C، رسوراترول، ملاتونین و گلوتاتیون دارند.