با خوابیدن از افزایش وزن جلوگیری کنید

بدیهی بودن خواب می تواند یک اشتباه بزرگ باشد ، زیرا مقدار مناسب برای حفظ تناسب اندام و سلامت لازم است.

خواب ، عملکرد طبیعی بدن است که به اندازه غذا اهمیت دارد و هرگز نباید از آن غافل شد. اگر زیاد یا کم بخوابید ، قطعاً برای داشتن فرم زیبا مشکل خواهید بود. برای ناظران وزن ، دانستن ارتباط بین کمبود خواب و چاقی مهم است.

این یک دور باطل است: کمبود خواب باعث ترشح هورمون هایی مانند گرلین می شود که اشتها و گرسنگی را افزایش می دهد و این باعث افزایش خطر ابتلا به چاقی در فرد می شود. از سوی دیگر ، افراد مبتلا به چاقی به دلیل مسدود شدن مجاری تنفسی که تنفس را محدود می کنند ، در خوابیدن مشکل دارند و از سالم ماندن بدن بدون استراحت کافی جلوگیری می کند.

مطالعات نشان می دهد که کم خوابی ، حتی چند ساعت محرومیت از خواب ، می تواند مشکلات جدی سلامتی ایجاد کند و تلاش ها برای حفظ سلامتی را تضعیف کند. به گفته مرکز ملی تحقیقات اختلالات پلنگ در موسسه ملی سلامت ، خوابیدن تنها شش ساعت در شب شانس ابتلای فرد به چاقی را تا 23 درصد افزایش می دهد. علاوه بر این ، خوابیدن بیش از چهار ساعت در شب خطر را تا 73 درصد افزایش می دهد.

بر اساس مطالعه انجام شده توسط دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا در فیلادلفیا ، علاوه بر افزایش احتمال چاقی ، خواب کمتر از شش ساعت در شب فقط به مدت دو هفته می تواند زمان واکنش ، حافظه و شناخت را به میزان قابل توجهی کند کند. حفظ سلامتی با کمتر از پنج ساعت خواب غیرممکن است زیرا می تواند خطر فشار خون بالا را به دلیل افزایش سطح کورتیزول ، هورمون استرس که قلب را محدود می کند ، تا 50 درصد افزایش دهد. این می تواند منجر به ضعف سیستم ایمنی بدن ، بیماری قلبی و سکته مغزی شود.

تنفس ، یک عمل ساده و طبیعی است که می تواند به ما کمک کند تناسب اندام و سلامتی خود را حفظ کنیم و مزایای اضافی مانع از افزایش وزن باشد. زمان آن رسیده است که بفهمیم اجازه دادن به بدنمان در هنگام احساس خستگی ، اخلاق بدی نیست. زیرا برعکس ، ما هیچ وقت به بهره وری نمی رسیم در حالی که برای فکر کردن بسیار خسته هستیم.

دیگر باور نکنید که نخوابیدن امروز برای آینده شما مفید است زیرا اگر استراحت نکنید ، ممکن است فردا به اندازه کافی برای لذت بردن نداشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید