برای افرادی که می خواهند رژیم گیاه خواری را شروع کنند – اما نمی توانند شروع کنند

رژیم گیاهخواری طبق تعریف ، رژیم غذایی است که حاوی گوشت حیوانات ، طیور و ماهی نیست. رژیم گیاهخواری یک رژیم گیاه خواری است که شامل مصرف هر نوع فرآورده های حیوانی نمی شود. اشکال دیگری از رژیم گیاهخواری وجود دارد ، مانند لاکتووو ، که شامل مصرف تخم مرغ و شیر است ، اما گوشت حیوانات را شامل نمی شود.

فواید

دلایل انتخاب رژیم گیاهخواری یا گیاهخواری متفاوت است. برخی آن را برای یک شیوه زندگی سالم تر انتخاب می کنند ، برخی دیگر در خوردن غذاهای زنده مشغول هستند و دین نیز دلیل دیگری است و نگرانی در مورد تأثیر صنعت گوشت بر محیط زیست است.

به دلایل بسیاری ، دلایل سلامتی نیروی محرک حذف گوشت هستند و عبارتند از:

  • کاهش سطح کلسترول
  • سطوح پایین چربی اشباع شده
  • فشار خون پایین
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان
  • کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2

فاقد مواد مغذی

رژیم گیاهخواری می تواند کاملاً سالم باشد. با این حال ، گیاه خوار باید توجه داشته باشد که اگر معیارهای خاصی برآورده نشوند ، نیازهای تغذیه ای وی به طور کامل برآورده نمی شود. با رعایت رژیم غذایی بدون گوشت ، برخی از مواد مغذی ضروری ممکن است حذف شوند.

اگر فردی که از این رژیم پیروی می کند از برخی کمبودهای تغذیه ای اجتناب کند ، رژیم گیاه خواران نیاز به برنامه ریزی مناسب دارد. افراد مسن ، ورزشکاران و کودکان در معرض خطر خاصی برای کمبودهای تغذیه ای هستند ، زیرا یک یا چند گروه از پنج گروه غذایی دیگر بخشی از رژیم غذایی نیستند.

موارد زیر مواد مغذی اصلی هستند که یک گیاه خوار باید در نظر بگیرد:

  • پروتئین – پروتئین برای رشد و عملکرد بدن مورد نیاز است. هنگامی که گوشت را از بشقاب خود خارج می کنید ، باید با منابع گیاهی جایگزین شود. نگاهی به سویا ، توفو ، تمپه ، لوبیا ، کینوا ، آجیل و بذر کتان بیندازید و چند مورد را نام ببرید. این یک تصور غلط رایج است که پروتئین فقط از گوشت تهیه می شود ، زیرا منابع گیاهی زیادی وجود دارد.
  • کلسیم – کلسیم یک ماده معدنی مورد نیاز برای تشکیل استخوان است. این امر به ویژه برای کودکان ، ورزشکاران ، زنان (برای جلوگیری از پوکی استخوان) و افراد مسن اهمیت دارد. منابع سنتی کلسیم از محصولات لبنی باید با منابع گیاهی جایگزین شوند که شامل ، سویا ، توفو ، شیر سویا ، شلغم ، غلات غلات و حبوبات ، به ذکر چند مورد است.
  • اهن – آهن یک فلز کلیدی است که برای انتقال اکسیژن به جریان خون در سراسر بدن استفاده می شود. کمبود این ماده مغذی می تواند باعث کم خونی شود. همانطور که در بالا ذکر شد ، منابع حیوانی بهترین منابع آهن هستند. غذاهایی مانند صدف ، صدف ، جگر حیوانات مختلف در بالای لیست غذاهای غنی از آهن قرار دارند. غذاهای گیاهی حاوی آهن هستند و شامل کینوا ، لوبیا ، سیب زمینی ، سویا ، اسپیرولینا و توفو هستند اما محدود به آن نمی شوند. اسیدهای فیتیک موجود در غلات و حبوبات می توانند جذب آهن را مسدود کنند. با خیساندن حبوبات و خوردن غلات بدون مخمر مانند ترقه می توانید این کار را به حداقل برسانید. آشپزی همچنین به حذف اسید کمک می کند.
  • B12 – B12 یک ویتامین است که توسط انسان در منابع گیاهی استفاده نمی شود. کمبود این ویتامین باعث مشکلات عصبی ، افسردگی ، خستگی ، ضعف می شود. بهترین منابع شامل صدف ، جگر و ماهی خال مخالی است. گیاهخواران به ویژه در معرض کمبود این ویتامین هستند.
  • ویتامین دی – ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است که جذب آهن ، کلسیم و روی را افزایش می دهد. کمبود این ویتامین با فشار خون بالا ، پوکی استخوان ، حفره های دندانی ، اختلال نعوظ احتمالی و مشکلات کلسترول خون ارتباط دارد. نور خورشید در واقع بهترین منبع ویتامین D است. گیاهخواران می توانند آن را از شیرها و غلات غنی از لبنیات دریافت کنند.
  • فلز روی – این فلز برای تولید DNA ، تولید پروتئین و سیستم ایمنی سالم ضروری است. کمبودها شامل ناتوانی جنسی ، اسهال و گرفتگی شکم است. بهترین منابع این ویتامین منابع حیوانی است و شامل صدف ، گوشت گاو و بره است.

رژیم غذایی گیاهخواری زمانی ناسالم می شود که این خطرات ناشی از کمبود مواد مغذی برطرف نشود و جایگزین های غذایی مناسب برای منابع گوشت تهیه نشود. گیاهخواران می توانند با تکمیل و ترکیب محصولات گیاهی که آنها را تأمین می کنند ، از دست دادن مواد مغذی فوق جلوگیری کنند.

خوردن بیش از حد غذاهای ناخواسته

برخی معتقدند که خوردن رژیم غذایی گیاهی می تواند به نوعی دیگر انتخاب های غذایی نامناسب را جبران کند. متاسفانه، این مورد نیست. گیاهخواران و گیاهخواران مقدار نامحدود سیب زمینی سرخ کرده ، چیپس ، کلوچه و کیک می خورند. آنها نباید با تنقلات ، بستنی یا نوشابه زیاده روی کنند. آب نبات ، کلوچه ، پیراشکی ، دوریتوس ، کیک و مافین گیاهی گیاهی هستند ، اما سرشار از کالری خالی ، چربی و شکر هستند که می تواند به سرعت تمام مزایای رژیم گیاهخواری برای سلامتی را نفی کند.

اینکه شما گیاهخوار هستید به این معنی نیست که سالم هستید. همچنین مهم است که برچسب ها را بخوانید ، غذاهای کامل بخورید ، غذاهای هوشمند انتخاب کنید و در خوردن غذاها زیاده روی نکنید یا اینکه رژیم گیاهخواری به سرعت ناسالم می شود.

بدون ورزش

گیاهخواران و گیاهخوارانی که از رژیم غذایی متعادل و سرشار از میوه ، سبزیجات ، غلات کامل ، لوبیا و آجیل پیروی می کنند ، انتخاب های هوشمندانه ای انجام می دهند ، اما بله ، ورزش همچنان مهم است. رژیم غذایی گیاهی ممکن است تمام مزایای فعالیت بدنی منظم را جبران نکند.

ترکیب رژیم گیاهخواری با فعالیت بدنی منظم شما را به یک شبکه قوی سلامت تبدیل کرده و سطح انرژی شما را افزایش می دهد!

دیدگاهتان را بنویسید