برای ناهار چه بخوریم؟ هلو و موز را امتحان کنید

اگر به دنبال چیزی برای ناهار هستید، هلو و موز را امتحان کنید. آنها نه تنها شما را سیر می کنند، بلکه ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها را نیز دریافت خواهید کرد و همچنان به وزن خود اضافه نمی کنند. بد نیست اگر مثل من هستید، نه چندان جوان و مراقب هر چیزی که می خورید.

چرا که نه؟ به هر حال، بدن آن چیزی نیست که قبلا بود، دستگاه آسیاب غذای یک نوجوان شانزده ساله – یا یک جوان بیست و شش ساله، برای آن موضوع.

چیزبرگر یا سوپ اگوسی/خربزه با سیب زمینی کوبیده غذای لذیذی هستند، اما همیشه لازم نیست آنها را بخورید – مگر اینکه، البته، به اندازه کافی خوش شانس باشید که به کار یدی بپردازید.

اما من چندان خوش شانس نیستم، زیرا بیشتر یک کار کم تحرک انجام می دهم. نه اینکه شغلم را دوست نداشته باشم، اما ای کاش با برخی فعالیت‌های فیزیکی واقعی همراه بود – فقط به اندازه‌ای که عرق کند و وزن را برای همیشه پایین نگه دارد، اما نه آنقدر که مچ پا، زانو و استخوان‌ها را خسته کند. من وقتی به سن نود سالگی برسم به آنها نیاز خواهم داشت، مانند دوست غیر سنی ام. خوب، اتفاقاً همین است.

برای شروع، هلو و موز مانند آب و سیمان مکمل یکدیگر هستند. در ترکیب آنها گرسنگی شما را فرو می نشاند و اشتهای شما را برطرف می کند.

اگر نمی‌دانید هلو و موز تازه را از کجا تهیه کنید، فروشگاه‌هایی مانند Big Y، Stop و Shop فروشگاه‌های مورد علاقه من هستند. یک فروشگاه نزدیک خود پیدا کنید، جایی که می توانید به راحتی هلو و موز تازه خود را تهیه کنید.

تا زمانی که شروع به نوشتن این مقاله کردم، هرگز نمی دانستم که هلو می تواند بدن، صورت، ظاهر پوست را شاداب کند و حتی ممکن است روند پیری را کند کند. برای گنجاندن هلو در منوی خود به دلیل دیگری نیاز ندارید، درست است؟

یک روز بعدازظهر به دنبال این بودم که به جای آجیل بادام، برای ناهار چه بخورم. معمولاً ناهار را حذف می‌کنم، زیرا فکر می‌کنم ناهار مهم نیست، به خصوص اگر شما هم مانند من هستید و سبک زندگی کم تحرکی دارید. تمام روز را دور هم می نشینم، گهگاه بلند می شوم تا دستی را دراز کنم، اما به سرعت روی صندلی می نشینم.

نکته این است که من کار زیادی انجام نمی دهم و بنابراین لیاقت غذای زیادی را ندارم. با این حال، بعضی روزها که احساس گرسنگی می‌کردم (نه بدون احساس گناه)، به فروشگاهی نزدیک می‌رفتم و یک یا دو بسته آجیل بادام می‌خریدم. بلافاصله به ماشین برگشتم، انگشتم کیسه پلاستیکی کوچک و آجیل های آب شده را هر بار سه یا پنج تا باز می کرد تا کارم تمام شود. بعد از آن با دسته دیگر روبرو می‌شدم و مثل اولین ضربه به او ضربه می‌زدم. هر کیسه 130 کالری داشت، بنابراین این میان وعده کوچک با هم 260 کالری به من داد.

اغلب اوقات گرسنگی من از بین می رود و به من اجازه می دهد که در طول روز به سبک زندگی کم تحرک خود ادامه دهم، روی مدفوع بنشینم، اگر مجبور باشم هنگام صحبت با والدین و فرزندانشان به نقطه ای تاکید کنم، گهگاه از جایم بلند شوم، و بهترین کار را برای کاهش آن انجام دهم. حتی اگر موقتی باشد، رنج های جسمی و گاهی روحی آنها.

من را اشتباه نفهمید مواقعی وجود دارد که از یک اتاق مشاوره به اتاق دیگر می‌روم، از راهروی کوتاه تا یخچال می‌روم تا واکسنی را انتخاب کنم یا دستی را دراز کنم تا برای سوزن، سرنگ یا دستکش در کابینت‌های دیواری بگردم.

هیچ کس به معنای واقعی هیچ یک از این فعالیت ها را چیزی جز بی تحرکی نمی نامد، که برای آن یک بار سنگین غذا، مانند سیب زمینی کوبیده یا گاری، یا برنج یا گوشت بز یا سوپ، سیب زمینی سرخ کرده یا همبرگر یا ساندویچ، غیر ضروری است. به همین دلیل سعی کردم ناهارم را خیلی ساده و محدود به مغز بادام کنم.

بنابراین، آن روز بعد از ظهر که به دنبال این بودم که به جای مغز بادام چه بخورم، ذهنم به موز و هلو افتاد. خب، اینطور نبود که من هرگز موز یا هلو نخوردم، اما هرگز نمی دانستم که می تواند جایگزین خوبی برای دو بسته بادام من با حدود 260 کالری باشد. جایی در مغزم، موز و هلو در معرض دید عموم پنهان شده بودند، از زمانی که پسرم جرمانه را دیدم که یک تکه موز و دخترم امی را یک تکه هلو گاز می زند.

“آیا این همه هلوهایی است که خریدی؟” از امی پرسیده بودم که وقتی دیدم هلوی بزرگی می خورد. او گفت: “بله، بابا، ببخشید.”

روز بعد موقع ناهار، به جای خرید دو بسته بادام از فروشگاه گوشه، به فروشگاه مواد غذایی «استاپ اند شاپ» رفتم و دو هلو رسیده اما سفت و یک دسته چهار عدد موز رسیده و سفت انتخاب کردم.

در ماشینم زیر صندلی ها گشتم و یک بطری نیمه پر آب پیدا کردم که با آن هلوها را شستم. یک هلو را روی یک دستمال تمیز روی صندلی سرنشین جلو گذاشتم و دیگری را گرفتم و دوباره آن را از نظر فرورفتگی و لکه‌های نرم که در میوه‌ها دوست ندارم، بررسی کردم.

با رضایت دندان هایم به آن گاز زد و یک تکه هلوی آبدار برداشتم. چه طعم لذیذ، با طراوت و کمی تند! احساس مخملی پوست باعث شد که بخواهم میوه را کمی بیشتر نگه دارم، اما گرسنگی بر من تاثیر می گذاشت.

هلو مغذی است و دارای مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است. فکر نمی‌کنم در میان خانواده میوه به آن‌ها احترام گذاشته شود.

موز میوه ای بسیار محبوب و در همه جا حاضر است، بنابراین نیازی به بحث در مورد آن نیست، فقط باید بگویم که من برای انتخاب موز خود زمان می گذارم، زیرا می خواهم آن را دقیقاً به روش صحیح، نه بیش از حد رسیده و نه کم رسیده، بلکه رسیده باشد. و قوی است و به راحتی از بالا جدا می شود، لزج نیست. موز نیز مانند هلو حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است.

طبق معمول موز ناامید نشد و من دو تا از این چهار را خوردم. به زودی پس از رفع گرسنگی، از ناامیدی پس از پرخوری رنج می بردم.

شاید در خوردن غذا زیاده روی کرده باشم، غذای شیرینی که هنوز به یاد دارم مادربزرگم در زمانی که پسر جوانی بودم به من هشدار داده بود. من فرار کرده بودم تا با او در روستای خود در آکوکوا بمانم، زیرا می خواستم از زیر نظر والدینم فرار کنم. به خصوص مادرم اغلب به اتاق من می آمد تا مرا چک کند و از او بپرسد: “خوبی پسرم؟” حتی اگر تنها چیزی که او می خواست بداند این بود که من با چه کسی در ارتباط بودم. مادربزرگ هرگز به هیچ یک از اینها اذیت نمی شد. او برای من، نوه هجده ساله اش، سوپ برگ تلخ همراه با ماهی خشک می آورد: سوپ برگ تلخ، پخته شده با ماهی خشک.

وای دلم برای مادربزرگ تنگ شده من را ببخشید که من در آنجا منحرف شده ام، اما فکر کردم باید نوع آدمی که هستم را درک کنید – حداقل کمی از آنچه در کودکی بودم.

به زور آدمی که شدم، کالری و هزینه دو هلو و دو موز را جمع کردم. یک هلو، اندازه ای که من خوردم، حدود 70 کالری بود، دو تای آن، 140 کالری. بگوییم که یک موز انبوه حاوی 150 کالری است که دو عدد آن 300 کالری دارد. دو هلو بزرگ و دو موز انبوه با هم حدود 440 کالری دارند. نه چندان گران – همه با قیمت فقط 2.00 دلار.

هلو و موز بهتر از دو بسته کوچک مغز بادام معده را پر می کنند. دفعه بعد که فکر می کنید برای ناهار چه بخورید، دو عدد هلو و دو عدد موز را امتحان کنید. قول می دهم از آنها لذت ببرید. اگر مراقب وزن هستید، احساس گناه نکنید. شما یک وعده غذایی سالم خواهید داشت و تنها حدود 500 کالری مصرف کرده اید.

پایان