برای کاهش وزن موفق پکتین بیشتری بخورید

آیا این راهی عالی وجود نخواهد داشت که وقتی در تلاش برای کاهش وزن هستید ، همیشه احساس گرسنگی نکنید؟ خوب ، راهی وجود دارد و مد جدیدی نیست ، این چیزی است که طبیعی است ، عوارض جانبی منفی ندارد و فقط می توانید در یخچال خود بنشینید – فیبر.

یک نوع فیبر که احتمالاً قبلاً مصرف کرده اید پکتین نام دارد. پکتین در میوه هایی مانند سیب ، توت فرنگی و هلو ، همراه با سبزیجات شامل هویج ، سیب زمینی شیرین و لوبیا یافت می شود. پکتین یک کربوهیدرات است که کالری ندارد.

پکتین منبع عالی فیبر است که همه ما می دانیم برای رژیم غذایی سالم مهم است. پکتین علاوه بر کمک به احساس سیری ، می تواند سطح کلسترول و قند خون را نیز کاهش دهد. حتی می تواند از سرطان روده بزرگ جلوگیری کند.

پکتین می تواند به شما در کاهش و حفظ وزن کمک کند زیرا باعث تخلیه کندتر معده می شود. در نتیجه ، پس از مصرف پکتین ، احساس رضایت بیشتری می کنید. این بدان معناست که شما کمتر غذا می خورید که منجر به کاهش وزن می شود. و اگر فکر می کنید باید صدها سیب بنوشید یا پکتین بنوشید ، دوباره فکر کنید – تحقیقات نشان داده است که فقط یک قاشق چای خوری می تواند به احساس رضایت شما کمک کند.

از کجا می توانید پکتین تهیه کنید؟

خوشبختانه برای تهیه پکتین خود مجبور نخواهید بود کیلومترها سفر کنید زیرا این ماده درست در فروشگاه خواربارفروشی محلی شما فروخته می شود. این ماده به صورت پودر ، که ممکن است به نام Sure-Jel یا مایع معروف به Certo شناخته شود ، عرضه می شود. پکتین که از گریپ فروت و سیب گرفته شده است ، معمولاً با محصولات پخت در اکثر سوپر مارکت ها یافت می شود.

نحوه مصرف پکتین

می توانید پکتین را با آب پرتقال ، آب یا نوشابه ها مخلوط کنید. این طعم ندارد ، بنابراین نباید بر طعم نوشیدنی که با آن مخلوط می کنید تأثیر بگذارد. بهتر است میزان مصرف خود را به تدریج افزایش دهید تا سیستم شما بتواند با فیبر اضافه شده سازگار شود. با یک قاشق چایخوری در روز شروع کنید و سپس به تدریج بیش از 3 قاشق چای خوری در روز اضافه کنید. همچنین می توانید پکتین را به آبگوشت یا سوپ ، سیب و حتی سیب زمینی پخته اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید