بررسی مکمل های طبیعی برای رشد قد – بررسی ادعاهای بازاریاب و حقایق گیاهی

چرا بسیاری از مصرف کنندگان برای افزایش قد از مکمل های غذایی استفاده می کنند؟ دلایل متفاوت است – از نظر پزشکی بارها معتبر است، گاهی اوقات نه. در دوزهای کم یا مناسب، برخی از مکمل ها در برخی شرایط فواید سلامتی دارند. برخی از افراد با نیت خوب از مکمل ها استفاده می کنند: شاید در جستجوی محافظت یا درمانی برای مشکلات سلامتی مانند افسردگی، پیری پوست، سرطان یا آرتریت. هنوز دیگران به دنبال مزایای اضافی هستند: شاید عملکرد ورزشی بهتر یا قدرت جنسی. اغلب، استفاده از مکمل ها بر اساس وعده های بازاریابی بی اساس علمی است. اما، برخی افراد هنوز ادعای اثبات علمی غیرقابل انکار دارند.

عالی خواهد بود، اما افزایش مصرف مواد مغذی باعث نمی شود سلول های شما انرژی اضافی یا قدرت مغز بیشتری تولید کنند. فقط سه ماده مغذی کربوهیدرات، چربی و پروتئین انرژی یا کالری را برای رشد قد تامین می کنند. ویتامین ها این کار را نمی کنند. اگرچه ویتامین های B به سلول های بدن کمک می کنند تا از سه ماده مغذی انرژی تولید کنند، اما خودشان انرژی تولید نمی کنند. بسیاری از داروهای قوی و مواد شیمیایی سمی گیاهی هستند. انواع قارچ ها را می توان به عنوان “خوشمزه آشپزی” یا “خطرناک مرگبار” طبقه بندی کرد. در همین راستا، مکمل های گیاهی نیز باید با احتیاط مصرف شوند! هر گونه مکمل طبیعی سالم برای رشد قد، بدون تایید پزشک مناسب و تایید مقامات دولتی به نظر من واقعاً عجیب است.

ورزشکاران و سایر افراد فعال بدنی تقریباً به همان مقدار مواد مغذی نیاز دارند که دیگران برای افزایش قد، انرژی یا کالری بیشتری برای افزایش نیازهای ورزش دارند. مقدار اضافی غذایی که افراد فعال می خورند، مقدار بسیار کمی از ویتامین های اضافی مورد نیاز برای رشد قد و همچنین تولید انرژی بیشتر را تامین می کند.

اگرچه نیاز به پروتئین برای برخی از ورزشکاران، به ویژه برای ورزشکارانی که در ورزش های قدرتی فعالیت می کنند، تا حدودی بیشتر است، اما غذا به راحتی می تواند مواد اضافی را تامین کند. نکته دیگر، فعالیت بدنی، نه اسیدهای آمینه اضافی (پروتئین)، عضله می سازد. برای اطلاعات بیشتر در مورد تغذیه برای ورزشکاران و کمک های ارگوژنیک.

مکمل های غذایی برای افزایش قد شما را از اثرات مضر سیگار یا سوء مصرف الکل محافظت نمی کند. نکته واقعی این است: سیگار نیاز بدن به ویتامین C را افزایش می دهد. نوشیدن مقادیر زیاد نوشیدنی های الکلی می تواند در استفاده بدن از اکثر مواد مغذی اختلال ایجاد کند. اگر خاک بتواند محصولات را رشد دهد، غذای تولید شده مغذی است. وقتی خاک فاقد مواد معدنی باشد، گیاهان به درستی رشد نمی کنند و ممکن است عملکرد بالقوه خود را تولید نکنند. منطقه رشد بر محتوای ید و سلنیوم غذا تأثیر می گذارد.

مکمل‌ها به شما نتایجی برای رشد سریع قد نمی‌دهند، برای مثال حداقل 2 تا 3 ماه تمرین لازم است. برای اینکه ویتامین ها و مواد معدنی کار خود را انجام دهند، به چندین ساعت یا چند روز نیاز دارند تا با هم تعامل داشته باشند و کار خود را در بدن شما انجام دهند. برای افزایش قد سایر مکمل‌های غذایی، احتمالاً نیاز به مصرف طولانی‌تری دارید. مکمل ها برای رشد قد به راحتی قابل تشخیص هستند. طبق قانون، آنها باید برچسب “مکمل های غذایی” داشته باشند. حدود هشتاد هزار مکمل غذایی در ایالات متحده به بازار عرضه می شوند که مکمل های مولتی ویتامین/معدنی بزرگترین دسته محصول هستند و به طور متوسط ​​هر سال 500 محصول جدید عرضه می شود. آنها در اشکال مختلف فروخته می شوند – به عنوان مثال، قرص، کپسول، ژل نرم، ژل کپس، مایع، پودر، و میله.

آیا رژیم غذایی متنوع و متعادلی برای قد بلندتر شدن مصرف می کنید؟ به استثنای برخی موارد، مکمل ها معمولاً ضروری نیستند. اگر سالم هستید و قادر و مایل به خوردن یک رژیم غذایی متعادل و متنوع هستید. احتمالاً می توانید ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز خود را از انتخاب های هوشمندانه غذایی دریافت کنید. بر اساس مطالعات ملی، اکثر آمریکایی ها غذاهای سالم کافی برای انجام این کار در دسترس دارند، اما ممکن است این کار را نداشته باشند. تحت برخی شرایط، مکمل‌های ویتامین/معدنی فوایدی دارند و توصیه می‌شود. مثل کسانی که برای قد بلند شدن.

زنی با خونریزی شدید قاعدگی؟ ممکن است برای جایگزینی آهن ناشی از از دست دادن خون به مکمل آهن نیاز داشته باشید. برای افزایش جذب، مکمل های آهن را با آب یا آب میوه با معده خالی مصرف کنید. اگر حالت تهوع یا یبوست مشکل ساز است، مکمل های آهن را همراه با غذا مصرف کنید. در صورت مصرف با یک وعده غذایی یا میان وعده، جذب ممکن است تا 50 درصد کاهش یابد. زنی باردار یا شیرده؟ اگر به اندازه کافی غذاهای غنی از کلسیم مصرف نکنید، به برخی مواد مغذی، به ویژه فولات و آهن، و شاید کلسیم نیاز دارید. حقایق مکمل برچسب را بررسی کنید تا مطمئن شوید که برای بارداری سالم به اندازه کافی دریافت می کنید. در مورد مکمل ویتامین/معدنی دوران بارداری بپرسید.

کسی که نمی‌تواند یا نمی‌خواهد به طور منظم از یک رژیم غذایی سالم برای قد بلندتر شدن استفاده کند؟ شما احتمالاً به یک مکمل غذایی برای پر کردن شکاف های مواد مغذی نیاز دارید. با این حال، اگر مشکلات سلامتی مرتبط با مواد غذایی نداشته باشید، هوشمندانه‌تر غذا خوردن بهتر است! مکمل را با نظر پزشک یا متخصص تغذیه مصرف کنید. برای مثال، زنان قبل از یائسگی که کلسیم کافی برای رشد استخوان‌های بلندتر و قوی‌تر از غذا مصرف نمی‌کنند، احتمالاً به مکمل کلسیم نیاز دارند، مگر اینکه مایل به بهبود رژیم غذایی خود باشند. برخی از نوزادان پس از شش ماهگی، کودکان و نوجوانان ممکن است برای رشد قد به مکمل فلوراید و شاید آهن یا ویتامین D نیاز داشته باشند.

اگر نمی‌توانید توصیه‌های کلسیم و ویتامین D خود را با مواد غذایی برای افزایش قد انجام دهید، ممکن است برای افزایش قد به مکمل‌های کلسیم یا ویتامین D نیاز داشته باشید. از یک متخصص تغذیه یا پزشک خود در مورد دوز و نوع مناسب سوال کنید. و با مصرف آنها با غذا جذب آنها را افزایش دهید. فقط غذا می‌تواند ترکیبی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، مواد مغذی گیاهی و سایر مواد را برای سلامتی فراهم کند که نمی‌توان آن را با مکمل‌های غذایی تکرار کرد تا قد بلندتر شود. خوشبختانه برای اکثر آمریکایی هایی که قد بلندتر می شوند، کیفیت، کمیت و تنوع زیادی در بازار مواد غذایی وجود دارد.

از غذاهای غنی از کلسیم و ویتامین D فراوان لذت ببرید. آنها بیشتر از مکمل ها کلسیم، فسفر، ویتامین D و سلامت کلی استخوان را تامین می کنند. و یک برنامه غذایی متنوع و متعادل مواد مغذی دیگری را ارائه می دهد که به نظر می رسد تراکم استخوان را تقویت می کند، از جمله منیزیم، پتاسیم و ویتامین K.

مکمل‌هایی که برای قد بلندتر می‌شوند دارای برچسب هستند که مقادیر ویتامین‌ها و مواد معدنی را در یک دوز نشان می‌دهند. اگر قبلاً یک رژیم غذایی سالم می خورید، احتمالاً به مکملی با دوز کم نیاز ندارید. مصرف یک مکمل مولتی ویتامین/معدنی، با بیش از 100 درصد ارزش روزانه (DVs) به عنوان یک شبکه ایمنی، به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود. بیشتر مکمل های غذایی در دوزهای پایین تولید می شوند.

مکمل های حاوی ویتامین ها یا مواد معدنی محلول در آب در صورت مصرف بیش از حد در طول زمان می توانند خطرناک باشند. برای مثال، مصرف ویتامین B6 اضافی برای کمک به کاهش تنش قبل از قاعدگی پیشنهاد شده است. با این حال، شواهد محدودی برای حمایت از دوزهای زیاد ویتامین B6 برای تسکین سندرم پیش از قاعدگی (PMS) وجود دارد. بسیاری از زنان دوزهای زیاد ویتامین B6 را بی ضرر می دانند، زیرا محلول در آب هستند. درعوض، زمانی که در دوزهای بسیار زیاد بالاتر از سطح قابل تحمل بالای مصرف (UL): 500 تا 5000 میلی گرم ویتامین B6 در روز مصرف شوند، ممکن است باعث آسیب برگشت ناپذیر عصبی شوند.

با این اوصاف، آیا می توانید با افزایش قد با غذا به طور طبیعی در مصرف ویتامین ها یا مواد معدنی بیش از حد مصرف کنید؟ خیلی بعید است همانطور که اشاره کردیم، مصرف دوزهای بسیار بالا از مکمل های غذایی یا مصرف بیش از حد، اغلب می تواند خطرناک باشد. ویتامین و مواد معدنی مواد غذایی خوشبختانه بسیار متعادل تر است. در مقادیری که به طور معمول مصرف می شود، حتی اگر از کمک های اضافی لذت ببرید، سطوح سمی مواد مغذی را مصرف نخواهید کرد. پس غذاهای متنوع بخورید و لذت ببرید! توجه: در صورت مصرف زیاد غذاهای غنی شده، مقدار مواد مغذی برای رشد قد می تواند افزایش یابد.

برای افزایش قد برای مزایای بالقوه سلامتی، می توانید از مکمل های غذایی استفاده کنید. برای افرادی که سرطان، ایدز یا سایر مشکلات سلامتی تهدید کننده زندگی در آنها تشخیص داده شده است و به دنبال درمان هستند، غیرمعمول نیست که امیدها و هزینه های مراقبت های بهداشتی خود را صرف درمان های جایگزین، از جمله مکمل های غذایی کنند. با این حال، مکمل ها ممکن است یک احساس کاذب از امنیت را ایجاد کنند – و اگر از رویکردهای اثبات شده برای سلامت غفلت کنید یا توجه پزشکی را به تأخیر بیندازید، یک مشکل جدی است.

برای جلوگیری از یبوست، مقدار زیادی مایعات همراه با مکمل های کلسیم بنوشید. لاکتوز و ویتامین D موجود در شیر به افزایش جذب کلسیم کمک می کند. اگر شیر نمی‌نوشید و می‌خواهید جایگزینی برای قرص‌های کلسیم داشته باشید، آب یا نوشیدنی سویا غنی‌شده با کلسیم را در نظر بگیرید. یک فنجان آب میوه یا نوشیدنی سویا غنی شده با کلسیم می تواند حاوی حدود 300 میلی گرم کلسیم باشد، همان مقداری که در یک فنجان شیر وجود دارد و ویتامین C، فولات و سایر مواد مغذی را تامین می کند. با این حال، برای کمک به جذب به منبع ویتامین D نیاز دارید. برخی از آب میوه های غنی شده با کلسیم و نوشیدنی های سویا نیز با ویتامین D غنی شده اند.

مکمل‌های کلسیم به محافظت در برابر پوکی استخوان (بیماری استخوان‌های شکننده) کمک می‌کنند، این مکمل نمی‌تواند انتخاب‌های سبک زندگی یا عادات بهداشتی ضعیف شما را جبران کند. فعالیت بدنی منظم با تحمل وزن برای رشد قد و به دست آوردن استخوان های سالم مهم است. برای داشتن استخوان های سالم، از سیگار کشیدن نیز خودداری کنید.

اسپری‌ها یا چسب‌های ویتامینه بینی برای افزایش قد موثر هستند؟ هیچ شواهد تحقیقی این را نمی گوید، حتی اگر آنها برای جذب سریعتر و کارآمدتر تبلیغ شوند. در واقع ممکن است اصلا جذب نشوند. واقعیت این است: ویتامین های محلول در چربی برای کمک به جذب نیاز به چربی از غذا دارند. ویتامین C در روده شما به جذب آهن کمک می کند – اگر ویتامین C از اسپری تهیه شود، مشکلی ایجاد می کند. ویتامین B12 در طول هضم با فاکتور ذاتی ساخته شده در معده متصل می شود. این اتفاق با اسپری یا پچ نمی‌افتد! بنابراین این بدان معناست که تمام مکان هایی که سعی می کنند ادعا کنند که شما می توانید با آن قد بلندتر شوید، فقط کلاهبرداری هستند.

در واقع، گیاهان و سایر مواد گیاهی دارای خواص دارویی هستند که به ما کمک می کنند قد بلندتر شویم. 30 درصد داروهای امروزی از گیاهان تهیه می شود. با این حال، گیاهان و سایر مکمل‌های گیاهی نیز به‌عنوان مکمل‌های غذایی فروخته می‌شوند تا اینکه به عنوان دارو تنظیم شوند. مانند بسیاری از داروهای گیاهی، این مکمل ها می توانند هم فواید سلامتی مثبت و هم عوارض جانبی مضر را ارائه دهند.

در سمت بالا، شواهد علمی کافی در مورد تعداد انگشت شماری از مکمل های گیاهی برای حمایت از استفاده محدود آنها جمع آوری شده است. به عنوان مثال، تحت راهنمایی پزشک، ممکن است از جینکو بیلوبا برای کمک به درمان علائم از دست دادن حافظه و زوال عقل (از جمله بیماری آلزایمر) مرتبط با افزایش سن استفاده شود. عصاره چای سبز ممکن است به کاهش خطر سرطان کمک کند. تعداد فزاینده ای از شواهد تحقیقاتی در مورد ایمنی و اثربخشی آنها و همچنین محدودیت ها و خطرات آنها جمع آوری شده است.

از طرف دیگر، مانند سایر مکمل‌ها برای افزایش قد، مکمل‌های گیاهی و سایر مکمل‌های گیاهی متفاوت از داروها تنظیم می‌شوند که برای درمان یا پیشگیری از بیماری هستند. شما آنقدر که فکر می کنید از ادعاهای گمراه کننده محافظت نمی کنید. وقتی به کیفیت و اثربخشی این روش‌های قد بلندتر فکر می‌کنید؛ می توانید ببینید که بازاریاب ها کاملاً بر کیفیت کنترل دارند …

طبق قوانین و مقررات فعلی، داروهای گیاهی و گیاهی برای افزایش قد و سایر مکمل های غذایی برای افزایش قد می توانند بدون تایید FDA وارد بازار شوند. این وظیفه بر دوش FDA است تا یک مکمل غذایی خطرناک را از بازار حذف کند تا قد بلندتر شود. در حال حاضر دوز داروهای گیاهی استاندارد نیست، بنابراین دوزها در بین محصولات متفاوت است. برخی حتی کپی‌هایی از محصول واقعی واقعی هستند که توسط یک شرکت گیاهی قانونی ساخته شده است. آنها همان نام محصول را تغییر می دهند و همان برچسب را می گذارند. بسیار مراقب باشید، می توانید به دنبال هشدارهای کلاهبرداری رایگان 4 هوشمند باشید تا از کلاهبرداران جلوتر باشید.

اگرچه ادعاهای بسته بندی نمی تواند بگوید که مکملی برای افزایش قد بیماری را درمان یا از آن پیشگیری می کند، ممکن است ادعاهایی را برای نقش سلامتی خود داشته باشد. بسیاری از ادعاها تنها شواهد علمی محدودی دارند. آیا مکمل های گیاهی یا گیاهی در دوران بارداری و شیردهی بی خطر هستند؟ هنوز شواهد علمی کافی برای توصیه سطوح ایمن برای مکمل های گیاهی برای مادران باردار یا شیرده وجود ندارد. با این حال، برخی از آنها برای نوزاد مضر هستند.