برنامه رژیم غذایی خام

یک برنامه رژیم غذایی خام باید در یک سبک زندگی سالم اتخاذ شود که باعث کاهش وزن طبیعی، کاهش سموم و افزایش انرژی شود. این رژیم غذایی یک راه ساده، سالم و موثر برای از بین بردن مواد سرطان زا است که در غذاهای پخته شده و غذاهای بیش از حد فرآوری شده وجود دارد.

بایدها و نبایدهای غذای خام

بدن ما طی هزاران سال با رژیم غذایی غنی از میوه‌ها، سبزیجات، آجیل و دانه‌های خام تکامل یافته است. اگر چه شما داستان هایی از برخی از افرادی که این رژیم غذایی را شروع می کنند در مورد کمبود ویتامین B-12 یا کلسیم می شنوید، اما عمدتاً بر اساس عدم دانش و برنامه ریزی است. اگر اصول اولیه نحوه عملکرد این برنامه غذایی را بدانید، در مسیری به سمت یک سبک زندگی سالم و پرانرژی قرار خواهید گرفت.

تعریف غذای خام هر غذایی است که در دمای بیش از 118 درجه فارنهایت قرار نگرفته باشد. در دمای بیش از 118 درجه، آنزیم ها شروع به تجزیه شدن می کنند، بنابراین غذا از پتانسیل تغذیه ای کامل آن خارج می شود. با مصرف محصولات خام و گرم نشده که سرشار از آنزیم ها و آنتی اکسیدان های طبیعی هستند، بدن شما بهترین رژیم غذایی ممکن و بدون هیچ یک از سموم موجود در غذاهای پخته شده را دریافت خواهد کرد.

یک برنامه غذایی که معمولاً قانون 80-10-10 را تشویق می کند که حداقل 80٪ رژیم غذایی از میوه ها و بیش از 10٪ از پروتئین و حداکثر 10٪ چربی ها (دانه ها و مغزها) تهیه می شود. انتخاب انواع مناسب دانه ها و آجیل ضروری است. به عنوان مثال، دانه‌های کتان منبع عالی امگا 3 هستند و مخمر تغذیه‌ای ستاره قرمز با ویتامین B-12 یک مکمل فوق‌العاده است که روی میوه‌های تکه‌شده یا سالاد پاشیده شود.

وگان یا نه؟

اگرچه اکثر رژیم‌های غذایی خام کاملاً گیاه‌خوار هستند، برخی از افراد شیر خام، غیرپاستوریزه، گوشت خام و ماهی خام یا تخم‌مرغ خام را انتخاب می‌کنند. مصرف برخی محصولات حیوانی به صورت خام و نپخته خطرات سلامتی قابل توجهی دارد. همانطور که هست، جامعه ما تمایل به مصرف بیش از حد پروتئین دارد. سالم ترین و حمایت شده ترین شکل این رژیم کاملاً وگان است.

یکی دیگر از روش های محبوب برای تشویق حداکثر فواید غذایی در غلات خام و حبوبات، جوانه زدن است. با استفاده از ترکیبی از رطوبت و گرما، جوانه زدن منجر به افزایش انرژی متابولیک می شود. اگر علاقه مند به یادگیری بیشتر هستید، منابع متعددی در مورد فواید جوانه زدن در دسترس است. این می تواند یک روش فوق العاده برای افزودن به زرادخانه غذای خام شما باشد.

پیشنهادات وعده غذایی برنامه رژیم غذایی خام

کتاب‌های دستور العمل متعددی برای این رژیم‌ها وجود دارد که پر از روش‌های خلاقانه و سرگرم‌کننده است که یک برنامه رژیم غذایی خام را جالب و سرگرم‌کننده می‌کند. اگرچه به وسایل آشپزخانه فانتزی نیاز ندارید، اما اگر آشپزخانه شما دارای مخلوط کن، آبمیوه گیری باکیفیت و آبگیر باشد، برنامه ریزی وعده های غذایی شما را بسیار آسان تر می کند.

صبحانه برای کسانی که غذای خام می خورند معمولاً شامل چند تکه میوه تازه، اسموتی با دانه های میوه یا حتی موسلی (جو دوسر خام، میوه های خشک شده و آجیل) است.

اگر دوست دارید میان وعده بخورید یا اگر به طور مکرر سفر می کنید و به اقلام در حال حرکت نیاز دارید، تعدادی از محصولات غذایی خام در فروشگاه های مواد غذایی وجود دارد. دفعه بعد که به فروشگاه مواد غذایی خود مراجعه می کنید، از خواربارفروش خود بپرسید که آیا مواد غذایی خام از پیش بسته بندی شده ای با خود حمل می کند. اگر این کار را نکردند، آنها را تشویق کنید تا چند جوراب ساق بلند را که دوست دارید امتحان کنید، تهیه کنند.

یک معامله خام عالی!

وعده‌های غذایی اصلی این برنامه رژیمی معمولاً شامل سالادهای مقوی، سوپ‌های سرد، نان‌های حبوبات جوانه‌زده و نسخه‌های خلاقانه غذاهای مورد علاقه پخته شده مانند فلفل قرمز خام یا سس گوجه‌فرنگی خام روی فرهای سبزیجات است. مهم است که به یاد داشته باشید که میوه های خود را متنوع کنید تا از تنوع گسترده ای از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی در رژیم غذایی روزانه خود اطمینان حاصل کنید.

اگر طرفدار سبزی‌های برگ‌دار تیره نیستید، آن‌ها را به همراه چند تکه میوه آب بگیرید تا طعم آن‌ها را پنهان کنید. اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه هستید، به جای خرید میله های غذای خام از پیش ساخته شده، از خرمای خرد شده، میوه، دانه ها، غلات خام و کمی آب میوه، اسنک بار درست کنید.

اگر کمی خلاقیت در برنامه ریزی غذایی خود به کار ببرید، این رژیم سالم، هوشمندانه و به راحتی قابل اجرا است. با حذف چربی، سموم، مواد نگهدارنده و قندهای بی نیاز بدن شما لاغر، کارآمدتر و پرانرژی تر از همیشه خواهد شد.