برنامه رژیم غذایی و ورزش جک لالان

رژیم غذایی و ورزش معروف فرانسوا هنری لالان (1914-2011) راه را برای تبدیل شدن او به نماد سلامت آمریکا هموار کرد. او اولین سالن ورزشی عمومی را در اوکلند، کالیفرنیا افتتاح کرد و بیشتر به خاطر برنامه تلویزیونی خود در زمینه تناسب اندام شناخته شده است. اما، او در کودکی به عنوان یک معتاد به مواد غذایی ناسالم شروع به کار کرد تا اینکه از قبول نشدن در امتحان فیزیکی معمول در مدرسه خجالت کشید. این باعث ناراحتی و انگیزه او برای شرکت در سخنرانی های بهداشتی شد که زندگی او را تغییر داد.

تمرین: برنامه تمرینی لالان با یک سری حرکات کششی در رختخواب به محض اینکه حدود ساعت 5 صبح از خواب بیدار شد، شروع شد. او سپس به یکی از اتاق های وزنه خود رفت، یکی وزنه های آزاد داشت و دیگری دستگاه وزنه برداری داشت. او یک روز پایین تنه را کار می کرد و روز دیگر بالاتنه را کار می کرد و کل روتین هر 30 روز تغییر می کرد. پس از 90 دقیقه وزنه برداری، 30 دقیقه دیگر برای شنا و تمرینات آبی به استخر رفت.

رژیم غذایی: روزی فقط دو وعده غذا می خورد. اولین وعده غذایی ساعت 11 صبح بعد از تمرین و دومی حدود ساعت 7 بعد از ظهر معمولاً در یک کافه با همسرش بود. صبحانه او شامل میوه، بلغور جو دوسر، آبگوشت و چهار سفیده تخم مرغ بود.

شام رستوران او با سالاد 10 سبزی خام و چهار سفیده تخم مرغ آب پز شروع شد. ماهی تقریباً هر شب مصرف می شد و گهگاه بوقلمون را کباب می کردند. او هیچ نوع گوشت دیگری نمی خورد و بین وعده های غذایی میان وعده نمی خورد. آبمیوه گیری او به این دلیل محبوب شد که جک نمی توانست این همه سبزیجات خام بخورد. او دریافت که آب‌گیری مصرف مقدار زیادی سبزیجات را که می‌خواست آسان‌تر می‌کرد.

ویتامین ها: جک علاوه بر یک رژیم غذایی منظم، روزانه 40 تا 50 ویتامین و مواد معدنی مصرف می کرد. این فهرست برای چاپ در اینجا بسیار طولانی است، اما می توان آن را در وب سایت او یافت. با این حال، او هرگز به مکمل ها برای جایگزینی هیچ غذایی اعتماد نکرد، او آن را فقط به عنوان یک “بیمه نامه” در نظر گرفت.

الکل: او که خود فرانسوی بود، به نوشیدن شراب اعتقاد داشت زیرا متوجه شد که فرانسوی ها در فرهنگ شراب خود بیشتر عمر می کنند. او این لذت را جدا از نظم و انضباط خود به خود اجازه می داد و حتی گاهی مست می شد.

او آخرین کتاب خود را در 95 سالگی منتشر کرد. برای همیشه جوان زندگی کن که بر من تأثیر گذاشت تا صبحانه ام را به بلغور جو دوسر و کشمش- که مورد علاقه او بود- تغییر دهم. او کمی بیشتر از یک سال بعد در سن 96 سالگی بر اثر ذات الریه درگذشت.

نتیجه: در روال او زمینه های اختلاف وجود دارد. درست است که جک وزنه ها را جلوتر از تمرینات هوازی قرار می داد. او در رژیم غذایی خود، بیشتر پروتئین را از سفیده تخم مرغ و ماهی دریافت می کرد تا منابع متنوع تر. مصرف زیاد ویتامین او ممکن است کمک زیادی نکرده باشد زیرا میزان جذب در آن زمان کمتر بود. و او احتمالاً در برخی مواقع مقداری بیش از حد نوشیدند. اما، این تعهد طولانی مدت او به یک رژیم غذایی سالم و ورزش چالش برانگیز است که او را متمایز می کند.

آلن، ر. 4-8-15 تمرین جک لالان برگرفته از muscleprodigy.com/jack-lalanne-workout/