بهبود سلامت بینایی با تائورین

بدن ما به اسیدهای آمینه ضروری نیاز دارد زیرا این بلوک های سازنده پروتئین عملکردهای مختلفی را در بدن انجام می دهند. اینها به ترمیم عضلات، بهبود عملکرد غشای سلولی در بدن و تشکیل پروتئین هایی که به عنوان عواملی در متابولیسم چربی ها در بدن عمل می کنند، مرتبط هستند. تائورین محصول جانبی دو اسید آمینه ضروری به نام‌های سیستئین و متیونین است. این اسید آمینه انواع مختلفی از عملکردهای مفید را در بدن انجام می دهد. برخی از این موارد عبارتند از متابولیسم چربی ها در بدن، فواید سلامت قلب و برخی کاربردهای مهم مربوط به ورزش بدنی و ورزش بدنسازی. با این حال، آیا می دانستید که تورین همچنین سلامت بینایی را بهبود می بخشد؟ بنابراین، در اینجا اطلاعاتی در مورد مزایای این اسید آمینه در بهبود سلامت بینایی و همچنین سایر کاربردهای حیاتی مرتبط با سلامت عمومی ما آورده شده است:

فواید سلامت چشم: نشان داده شده است که تائورین سلامت شبکیه چشم را بهبود می بخشد. به طور خاص، عملکرد میله‌ها و مخروط‌های چشم را که نواحی حساس به نور سیستم بینایی در پشت شبکیه هستند، بهبود می‌بخشد. این میله ها مسئول کمک به ما برای دیدن واضح در شب هستند و مخروط ها مسئول درک رنگ هستند. به عبارت دیگر، مخروط ها ما را قادر می سازند تا رنگ های روشن را ببینیم و در طول روز به بینایی واضح تری برسیم. تحقیقات همچنین نشان می دهد که این ماده مغذی خطر ابتلا به بیماری دژنراسیون ماکولا چشم مرتبط با سن را کاهش می دهد. تائورین همچنین در کنترل عملکرد تکانه های عصبی نقش دارد. عملکردهای مهم چشم مانند حرکات چشم و همچنین انتقال تصاویر به شبکیه به عملکردهای مرتبط با تکانه های عصبی وابسته است. به همین دلیل، منابع فراوان تورین در شبکیه در پشت چشم یافت می شود.

کمک به تقویت قلب: یکی از پیامدهای فرآیند پیری، ضعیف شدن ماهیچه های قلب از نظر توانایی پمپاژ خون به قسمت های مختلف بدن است. تحقیقات نشان می دهد که تائورین مواد مغذی را فراهم می کند که قدرت ماهیچه های قلب را افزایش می دهد و در نتیجه کارایی عضلات قلب و عملکرد قلب را افزایش می دهد.

بهبود خلق و خو، عملکرد فیزیکی و انرژی: عملکردهای اضافی شامل بهبود خلق و خو و افزایش تولید انرژی در بدن است. به همین دلیل، این ماده مغذی در برخی از نوشیدنی‌های انرژی‌زای محبوب یافت می‌شود که در آنها با کافئین ترکیب می‌شود تا عملکرد فیزیکی را افزایش دهد. این ترکیب در بهبود عملکرد شناختی نیز تا حدی تاثیر دارد. تورین همچنین برای عضله سازی حیاتی است. غلظت بالایی از تائورین در ماهیچه های ما یافت می شود. بنابراین، این ماده مغذی در موقعیت‌های بدنسازی که در آن تمرینات شدید بخشی جدایی‌ناپذیر از روتین‌های تناسب اندام هستند، مفید است. این به دلیل این واقعیت است که تورین به ترمیم آسیب وارد شده به عضلات در تمرینات روتین با شدت بالا کمک می کند که منجر به افزایش هورمون کورتیزول می شود. بنابراین نقش عمده ای در ترمیم آسیب های عضلانی ناشی از کارهای با شدت بالا و همچنین بهبود عملکرد فیزیکی دارد. منابع غذایی تورین شامل تخم مرغ، ماهی، گوشت قرمز و محصولات لبنی است. مکمل های تورین نیز در فروشگاه غذاهای بهداشتی محلی شما موجود است.