بهترین راه ها برای ثابت نگه داشتن وزن


در این مقاله ، ما روش هایی را برای ثابت نگه داشتن وزن خود برای جلوگیری از مشکلات تغییر وزن برای شما آورده ایم. مخصوصاً برای افرادی که با تلاش زیاد وزن خود را کاهش داده اند و می خواهند وزن خود را ثابت نگه دارند. تحقیقات و گزارشات متخصصان تغذیه نشان می دهد که می توان وزن ثابت را حفظ کرد.

وزن را ثابت نگه دارید

حفظ وزن ثابت با کمک عضله سازی

اولین راه حل این است که ماهیچه بسازید. افزایش متابولیسم بدن به ساخت این ماهیچه ها کمک می کند. متابولیسم ماهیچه ها بیشتر از چربی است. مطمئن شوید که تمرینات عضله سازی را به برنامه روزانه خود اضافه کرده و با گذشت زمان بیشتر تمرین می کنید. حتی در 30 دقیقه پیاده روی ورزش روزانه را کنار نگذارید.

آیا احساس گرسنگی بر حفظ وزن تأثیر می گذارد؟

در برابر احساس گرسنگی مقاومت نکنید ، بلکه خود را سرشار از غذاهای فیبردار نگه دارید. احساس گرسنگی شما را در وزن ایده آل خود نگه نمی دارد و به شما آسیب می رساند. در طول روز میوه ، سبزیجات و غلات کامل بخورید. همچنین هر روز از محصولات لبنی استفاده کنید. محصولات لبنی کم چرب علاوه بر اینکه شما را سیر نگه می دارد ، به سلامت استخوان ها نیز کمک می کند (مخصوصاً برای زنانی که زودتر دچار پوکی استخوان می شوند).

تاثیر فست فود و شیرینی بر وزن

از وسوسه غذاهای چرب خودداری کنید. مشاهدات نشان داده است افرادی که در برابر فست فودها و شیرینی ها مقاومت بیشتری دارند ، در طولانی مدت تغییر وزن چندانی ندارند. این روش به این معنا نیست که خود را از غذاها و شیرینی های مورد علاقه خود محروم کنید ، بلکه خوردن مقدار کمی از آنها است. در برخی موارد ، وزن مطلوب می تواند باعث فراموشی و عدم رژیم غذایی شود ، بنابراین همیشه به رژیم غذایی و کالری دریافتی توجه کنید. اگر به درستی از احساس گرسنگی دوری کنید و کاملاً سیر شده باشید ، می توانید به راحتی از این وسوسه ها خلاص شوید.

وزن را ثابت نگه دارید

دریافت کالری

میزان کالری غذاها و میان وعده ها را بیابید و همیشه مقدار آنها را حتی به طور تقریبی اندازه بگیرید. از طریق این پیوند ، می توانید مطالب مربوط به میزان کالری دریافتی روزانه مردان و زنان را مطالعه کنید. وعده های غذایی خود را برنامه ریزی کنید. برای راحتی بیشتر ، یک ظرف متوسط ​​انتخاب کنید و مقدار غذا را مطابق همان ظرف اندازه گیری کنید تا طبق معمول امتحان کنید.

تاثیر اندازه گیری وزن و وزن بر حفظ وزن

اندازه نواحی مختلف بدن خود را اندازه بگیرید تا همیشه کاربرد آنها را بدانید. این استراتژی به شما کمک می کند تا پاسخ بدن خود را به میزان کالری و غذاهایی که می خورید ، کنترل کنید. مقیاس روزانه نشان می دهد که چقدر در حفظ وزن ایده آل خود موفق هستید و انگیزه برای ادامه کار افزایش می یابد.

تاثیر خوردن صبحانه بر حفظ وزن

همانطور که مدتهاست شنیده ایم صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است. اصلا صبحانه را حذف نکنید و یک صبحانه کامل بخورید.

مراقب وضعیت جسمانی خود باشید!

اگر مراقب وزن خود نباشید ، دچار چاقی و بیماری های مربوط به سن می شوید ، زیرا متابولیسم بدن به آرامی کاهش می یابد. عوامل مختلفی مانند جنسیت ، سن ، ژنتیک ، شیوه زندگی ، برنامه خواب و فرهنگ بر تغییر وزن تأثیر می گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید