بهترین رژیم غذایی نوجوانان برای کاهش وزن درمان لاغری نوجوانان نیز یک رژیم غذایی است


هر مرحله از رشد انسان یک فرایند شگفت انگیز و تحسین برانگیز است و انسانها برای زندگی سالم و خوشبخت در هر مرحله از زندگی خود نیاز به مراقبت های ویژه دارند. نوجوانی احتمالاً یکی از حساس ترین دوره های زندگی است زیرا در این مرحله ، نوجوان تغییرات طبیعی زیادی را تجربه می کند ، این تغییرات به این دلیل است که ریشه های درخت سلامت او را در آینده تقویت می کند ، قطعاً به مراقبت و رژیم غذایی خاصی نیاز دارد. سالم و متعادل است.

بنابراین دریغ نکنید و اگر کودکی خردسال در خانه دارید ، مطمئن شوید که یک رژیم غذایی متنوع و متعادل را در نظر گرفته اید تا بتواند تمام انرژی و مواد مغذی مورد نیاز خود را از غذا و نوشیدنی به عادات رفتاری و خوردن برساند. برای اینکه بدانید چگونه می توانید به بدن نوجوان خود اجازه دهید تا به درستی رشد کند و شکوفا شدن او را در سنین جوانی ببینید ، مقاله زیر را حتما مطالعه کنید.

امروزه ، به دلیل زندگی مدرن و صنعتی ، متأسفانه چاقی به کودکان و نوجوانان سرایت کرده است و بسیاری از خانواده ها نگران افزایش وزن نوجوانان خود هستند ، به ویژه در این دوره ، به دلیل مرحله رشد و بلوغ ، از حساسیت خاصی برخوردار است. به نظر می رسد تنها کلید سلامت و جوانی جوانان می تواند رژیم غذایی سالم و مغذی باشد. اگر می خواهید چاق شوید و بچه هایی متناسب باشید ، با ما همراه باشید.

بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن نوجوانان چیست؟

خوب است بدانید که تغذیه سالم به معنای کنار گذاشتن غذاهای خوشمزه و مخصوصا برای نوجوانان نیست. فقط به نوجوان خود بیاموزید که غذاهای چرب و نوشیدنی های شیرین مانند نوشیدنی های شیرین ، کیک و شکلات را کاهش دهد. به یاد داشته باشید که این غذاها نباید برای یک نوجوان حذف شوند ، بلکه باید کمتر مصرف شوند و در عوض از روش جایگزینی آنها با مواد مغذی و ویتامین ها استفاده کنید. برخی از مهمترین مواد مغذی برای رشد جوانان شامل آهن ، ویتامین D و کلسیم است. شما باید ببینید چه غذاهایی در رژیم غذایی شما وجود دارد که در نوجوان خود قرار دهید.

اگر نگران وزن نوجوان خود هستید ، رژیم غذایی سالم و متعادل برای کاهش وزن نوجوان تنها راهی است که باید دنبال کنید. در اینجا نکاتی برای کمک به رژیم غذایی سالم و کاهش وزن در دوران نوجوانی به نوجوانان آورده شده است:

رژیم لاغری نوجوانان

صبحانه را حذف نکنید

رژیم به معنای حذف صبحانه یا گرسنگی نیست. حذف وعده های غذایی به کاهش وزن کمک نمی کند و همچنین در رشد شما در دوران نوجوانی و نوجوانی مضر است ، زیرا مواد مغذی مهم را از دست می دهید و به دلیل گرسنگی ، ممکن است در طول روز بیشتر مستعد شوید. برو میان وعده. خوردن صبحانه همچنین به شما کمک می کند تا برخی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامتی را دریافت کنید.

روزانه 5 وعده میوه و سبزیجات بخورید

میوه ها و سبزیجات منابع عالی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما در دوران نوجوانی هستند. خوردن حداقل 5 وعده میوه و سبزیجات در روز اشتهای شما را کاهش می دهد. بنابراین ، بهترین وعده های غذایی برای رژیم گرفتن در سنین نوجوانی است.

میان وعده های سالم تری بخورید

غذاها و نوشیدنی های سرشار از کالری و چربی ، قند و نمک ، مانند شیرینی ، شکلات ، کیک ، کلوچه و نوشابه های گازدار قندی را محدود کنید. مصرف بیش از حد کالری می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود.

بدن خود را مرطوب کنید

به یاد داشته باشید که در دوران نوجوانی بدن شما نیاز به نوشیدن 6 تا 8 لیوان مایعات در روز دارد. آب و شیر کم چرب هر دو از نوشیدنی های سالم هستند. برای کاهش وزن در دوران نوجوانی ، مراقب نوشیدن آب میوه باشید زیرا حتی اگر طبیعی باشد ، حاوی قند است. کل نوشیدنی های مخلوط آب میوه ها ، آب سبزیجات و اسموتی نباید از 150 میلی لیتر در روز تجاوز کند ، یعنی تقریباً به اندازه یک لیوان کوچک.

رژیم چاقی برای نوجوانان

همانطور که افزایش وزن در نوجوانی باید کنترل شود ، راه حل های مناسب برای درمان کاهش وزن نوجوانان در دوران نوجوانی و ضعف جسمانی نیز باید جستجو شود. که در زیر به آن اشاره شده است.

آیا نوجوان شما احساس خستگی می کند؟

یکی از مهمترین دلایل کاهش وزن و ضعف جسمانی نوجوانان ، به ویژه در دوران نوجوانی ، فقدان آهن و سایر ویتامین های مورد نیاز بدن آنها است. اگر نوجوان شما ، به ویژه دختران نوجوان ، زود خسته شود ، ممکن است کمبود آهن داشته باشد. دختران نوجوان به ویژه در معرض کمبود آهن هستند زیرا در دوران قاعدگی آهن خود را از دست می دهند. بنابراین آنها باید سعی کنند آهن مورد نیاز خود را از منابع غذایی غنی شده با آهن تهیه کنند. برخی از این منابع خوب عبارتند از گوشت قرمز ، غلات و نان های صبحانه غنی از آهن. کلسیم و ویتامین D همچنین مواد مغذی بسیار مهمی در درمان کاهش وزن و ضعف در نوجوانان هستند که در شیر و انواع محصولات لبنی یافت می شوند. همچنین ، منابع غنی ویتامین D را از دست ندهید علاوه بر نور خورشید ، غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو نیز سرشار از ویتامین D هستند.

به طور کلی ، کمبود سه ویتامین یکی از دلایل کاهش وزن نوجوانان در نوجوانی است: (عکس اینفوگرافیک)

  • کمبود آهن ، به ویژه در دختران نوجوان
  • کمبود ویتامین D
  • کمبود کلسیم

از رژیم های لاغری مدرن خودداری کنید!

رژیم های لاغری که نوید کاهش وزن سریع را می دهند امروزه به دلیل تبلیغات ناسالم در دنیای مد بسیار محبوب شده اند. اما مراقب باشید زیرا اغلب از نظر رژیم غذایی و مواد مغذی نامتعادل هستند. این بدان معناست که ممکن است در نتیجه این رژیم ها ویتامین ها و مواد معدنی مهمی را از دست بدهید. رژیم های مد روز نیز بیشتر بر نتایج کوتاه مدت تمرکز می کنند ، بنابراین در نهایت ، وزن شما باز می گردد. برای داشتن یک رژیم غذایی سالم ، خوشبختانه می توانید از متخصصان سایت من و رژیم غذایی کمک بگیرید ، آنها بسته به قد ، وزن ، جنسیت و سن شما رژیم های استاندارد و سالم را در اختیار شما قرار می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید