بهترین میوه ها و سبزیجات فصلی برای سلامتی سالمندان

در حال حاضر، همه ما باید اهمیت خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات را بدانیم. خرید محصولات داخلی و در فصل نه تنها برای اقتصاد محلی خوب است، بلکه برای کره زمین نیز مفید است. بنابراین بهترین میوه ها و سبزیجات پاییزی برای سالمندان کدامند؟

  • سبزیجات با برگ سبز تیره مانند شاتوت، کلم پیچ و کلم، خردل و شلغم سرشار از آنتی اکسیدان هستند که به پیشگیری یا کند کردن دژنراسیون ماکولا، که علت اصلی نابینایی در سالمندان است، کمک می کنند.
  • کلم بروکلی دارای فواید بسیاری برای سلامتی با فیتوکمیکال های خود است که به جلوگیری از سرطان، فیبر برای جلوگیری از یبوست و خواص ضد پیری کمک می کند.
  • سیب حاوی فلاونوئیدهایی است که به کاهش خطر رشد سلول های سرطانی کمک می کند، پکتین که کلسترول را کاهش می دهد و همچنین به پیشگیری از دیابت کمک می کند و کورستین که به محافظت در برابر بیماری های قلبی کمک می کند. مطالعات اخیر در دانشگاه ماساچوست و دانشگاه کورنل نشان می دهد که کورستین همچنین می تواند از سلول های مغز در برابر آسیب محافظت کند و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد. با توجه به تنوع فراوان سیب موجود در ایالات متحده، خوردن یک سیب در روز برای اکثر مردم نباید دشوار باشد.
  • انگور بسیاری از مزایای سلامتی مشابه شراب قرمز را بدون عوارض جانبی آشکار دارد. آنها حاوی آنتوسیانین هستند که برای قلب و گردش خون مفید هستند و خطر ایجاد لخته های خون را کاهش می دهند. انگور همچنین حاوی Reservatrol است که به مبارزه با سرطان کمک می کند.
  • زغال اخته مدت هاست که به پیشگیری از عفونت های دستگاه ادراری کمک می کند. زغال اخته تازه همچنین با بیماری لثه مبارزه می کند.
  • کدو تنبل کدو حلوایی اصلی پاییزی است. آنها سرشار از آلفا و بتا کاروتن هستند که برای بینایی سلامت مهم هستند. دانه های حاوی اسیدهای چرب امگا 3 را فراموش نکنید که به مبارزه با بیماری های قلبی، کلسترول بالا و فشار خون بالا کمک می کند.
  • سیب زمینی شیرین، مانند کدو تنبل، سرشار از بتاکاروتن است که رتینول تولید می کند که بینایی خوب را تقویت می کند. آنها همچنین سرشار از ویتامین C و فیبر هستند.
  • کدو حلوایی بلوط منبع خوبی از پتاسیم است که برای سلامت مغز مهم است.
  • هویج و لوبیا باعث رشد مو می شوند.

با انتخاب های زیاد، می توان به راحتی غرق شد. به بازار کشاورزان محلی خود گردش کنید، ببینید چه چیزی خوب به نظر می رسد. از کشاورز بخواهید طعمی را که قبلاً امتحان نکرده اید بچشد. همچنین می توانید در مورد بهترین روش تهیه محصول و نحوه بررسی رسیدن آن مشاوره دریافت کنید. فقط به خاطر داشته باشید که تنوع چاشنی زندگی است و روزانه مجموعه ای از میوه ها و سبزیجات مصرف کنید.