بهترین ویتامین ها برای رشد مو

شما در مورد ویتامین ها برای بدن سالم شنیده اید. اما آیا می دانید ویتامین ها و مواد معدنی وجود دارند که به رشد موهای سالم کمک می کنند. در واقع اگر ریزش بیش از حد مو دارید با پزشک خانواده خود مشورت کنید تا احتمال کمبود هر گونه ویتامین ضروری را بررسی کنید. یک سبک زندگی پر استرس و عجله زمان کمی برای یک رژیم غذایی متعادل باقی می گذارد. پیامد آن کمبود ویتامین است. و این به همراه بدتر شدن سلامت عمومی باعث ریزش مو نیز می شود. بنابراین بهترین ویتامین ها برای رشد مو کدامند؟

آنتی اکسیدان

اولین گروه از ویتامین هایی که به ذهن من می رسد همان گروه ویتامین است که به عنوان آنتی اکسیدان شناخته می شود. ویتامین E، C و بتاکاروتن در این دسته قرار می گیرند. می توانید ویتامین ها را به صورت قرص یا به شکل طبیعی از غذاهایی که سرشار از این ویتامین ها هستند مصرف کنید. سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج، جعفری، کلم بروکلی و خردل سبز، غلات کامل، و مغزها مانند بادام و تخمه آفتابگردان همگی منبع غنی ویتامین E هستند. انواع مرکبات و برخی سبزیجات مانند گوجه فرنگی منبع عالی ویتامین C هستند. و میوه ها و سبزیجات زرد رنگ مانند زردآلو، طالبی و هویج منبع عالی بتاکاروتن هستند.

اسیدهای چرب ضروری

امگا 3 اسید چرب ضروری است که برای سلامت موهای شما بسیار مهم است. منبع عالی امگا 3 همه انواع غذاهای دریایی مانند سالمون، ماهی تن و ماهی تن است. روغن زیتون و برخی مغزها مانند گردو و بذر کتان نیز امگا 3 را برای بدن تامین می کنند.

پروتئین

پروتئین برای چرخه رشد موی سالم ضروری است. اگر گیاهخوار هستید یا رژیم دارید حتما بررسی کنید که بدنتان پروتئین مورد نیاز را دریافت کند. در غیر این صورت فرآیند تعادل بیولوژیکی بدن یک واکنش زنجیره ای را آغاز می کند که در آن برای تامین نیاز بدن به پروتئین، موها در مرحله رشد به مرحله استراحت چرخه رشد مو منتقل می شوند. متعاقباً زمانی که مرحله استراحت اجباری مو به پایان می رسد، ممکن است موهای زیادی ریزش کنند. پروتئین معمولا از منابع حیوانی گرفته می شود. گوشت، ماهی، شیر، پنیر، تخم مرغ و ماست منابع عالی پروتئین برای بدن هستند. در واقع یکی از ضروری ترین و بهترین ویتامین ها برای رشد مو است.

مواد معدنی

برخی از مواد معدنی مانند روی، سیلیس، سلنیوم، پتاسیم، منگنز و گوگرد وجود دارد.

برای رشد موی سالم ضروری هستند. بیشتر این مواد معدنی را می توان در محصولات طیور مانند تخم مرغ و مرغ و محصولات لبنی مانند گوشت و شیر و پنیر یافت. تخمه کدو تنبل بهترین منبع گیاهی روی است.

ویتامین B

این ویتامین کلید سلامت کلی مو را دارد. در حالی که ویتامین B3 گردش خون سالم را در پوست سر فراهم می کند، ویتامین B5 به جلوگیری از ریزش مو و تقویت رشد مو کمک می کند. بیوتین یکی از اعضای خانواده ویتامین B است که برای سفید شدن زودرس و جلوگیری از ریزش مو بسیار مورد تحسین قرار گرفته است.

اهن

کمبود آهن یکی از علل شایع ریزش مو است. این کمبود باعث کندی گردش خون در پوست سر می شود و در نتیجه فولیکول های مو از مواد مغذی مورد نیاز برای رشد سالم خود محروم می شوند. جگر، کلیه ها و گوشت قرمز برخی از منابع طبیعی آهن هستند.

ید

آیا می دانستید ید برای رشد مو ضروری است؟ تیروئید باعث عدم تعادل ید در بدن ما می شود و نتیجه آن ریزش مو است. بهتر است نیاز بدن به ید از منابع غذایی طبیعی مانند ماهی قزل آلا، غذاهای دریایی، لوبیا لیما، تخم مرغ، سیب زمینی، ملاس، شاهی، جلبک دریایی و سیر تامین شود.

اینها بهترین ویتامین ها برای رشد مو هستند. البته این ویتامین ها سلامت شما را نیز بهبود می بخشد. تنها زمانی که بدنی سالم داشته باشید، می توانید موهای سالمی نیز داشته باشید. راه حل تمام مشکلات موهای شما این است که رژیم غذایی تامین کننده این ویتامین ها باشد.