ترک داروی SSRI با استفاده از قدرت مغز برای تغییر

سندرم قطع SSRI (SDS) و نحوه غلبه بر آن

این امر در مورد اکثر داروهای ضد افسردگی صدق می کند، اما به دلیل محبوبیت داروهای SSRI، این مشکل معمولاً در قالب “سندرم قطع SSRI” مورد بحث قرار می گیرد. در اینجا نکات کلیدی وجود دارد –

* SDS اساساً قطع دارو است که مغز و بدن شما با قطع مصرف داروی مورد نظر دچار آن می شوند. این اساساً همان مفهوم ترک سیگار یا هروئین است – مغز شما به داشتن آن ماده عادت کرده است و وقتی آن را از بین ببرید، تحت استرس قرار می گیرد.

* شرکت های دارویی در ابتدا وجود این موضوع را تکذیب کردند و پزشکان قبلاً در مورد آن هشداری نداده بودند. من معتقدم که اکثر پزشکان در حال حاضر هنگام تجویز در مورد آن هشدار می دهند، اما همیشه استثنا وجود خواهد داشت

* به همین دلیل است که پزشک به شما می گوید که مصرف دارو را به طور ناگهانی و بدون نظارت قطع نکنید. همه انواع چیزهای عجیب و غریب ممکن است اتفاق بیفتد – برخی از آنها تهدید کننده زندگی هستند.

* احتمال ابتلا به SDS و شدت علائم معمولاً توسط –

1. مدت زمانی که دارو مصرف می کردید (هر چه طولانی تر باشد، احتمال بروز علائم نامطلوب بیشتر می شود)

2. دوز مصرفی شما (هر چه دوز بالاتر باشد، از بین بردن آن سخت تر است)

* به طور کلی می‌توانم بگویم اگر و زمانی که تصمیم به توقف مصرف SSRI دارید، انتظار SDS را داشته باشید

* بسیاری از مردم گفته‌اند که SDS می‌تواند یکی از ناخوشایندترین تجربه‌های موجود باشد – به طور نامطلوبی با ترک هروئین مقایسه شده است! پس اگر در حال عبور از جهنم (موقتی) هستید، فکر نکنید که تنها هستید.

چند سوال کلیدی که باید قبل از اینکه تصمیم بگیرید SSRI را کنار بگذارید در نظر بگیرید –

1. چرا می خواهم SSRI ها را حذف کنم؟ آیا دلیل بی اهمیتی است؟ یا به دلیل عوارض جانبی ناتوان کننده است؟

2. آیا قبل از اقدام به SSRI در معرض خطر خودکشی بودم؟ اگر چنین است، قبل از اقدام باید به طور جدی با یک متخصص آموزش دیده (پزشک یا روانشناس) صحبت کنید.

3. آیا SSRI برای من کار کرده است؟

4. آیا آنها شخصیت من را تغییر داده اند؟ (برای خوب یا بد)

5. آیا در حین استفاده از SSRI شرایطی را تغییر داده ام که علائم اولیه من را تحریک کرده یا به آنها کمک کرده است؟

6. آیا من روی تغییر افکار و رفتارهایم کار کرده ام که به مشکلات اولیه من کمک کرده است؟

طرح مغز پلاستیکی من برای خروج از SSRI (و سایر AD)

1. سه کلمه – TAPER، TAPER، TAPER. شما این را دوست ندارید – ساده ترین راه برای ترک دارو زمان زیادی می برد. من رژیم زیر را توصیه می کنم –

* 3 ماه اول – 1/2 دوز اولیه

* 3 ماه دوم – 1/4 دوز اولیه

* 3 ماه سوم – 1/8 دوز اولیه

* هنگامی که دوز را به 1/8 کاهش دادید، احتمالاً به یک قرص برش نیاز خواهید داشت که می توانید آن را از داروخانه خریداری کنید. همچنین با پزشک خود مشورت کنید که آیا داروی شما با دوز کمتر در دسترس است

* چرا 3 ماه؟ این تقریباً زمانی است که مغز شما برای سازگاری و ایجاد تغییرات پلاستیکی با تغییر دوز مصرف می‌کند

2. ورزش –

1. ورزش باعث تحریک تولید BDNF می شود. شما می توانید BDNF را به عنوان نوعی کود برای مغز خود در نظر بگیرید. این به ایجاد تغییرات پلاستیکی در مغز شما کمک می کند که به مغز شما کمک می کند تا با وضعیت جدید و غیر دارویی شما سازگار شود.

2. ورزش باعث تحریک تولید انواع مواد شیمیایی عصبی و هورمون‌های خوب مانند اندورفین، سروتونین (که هنگام از بین رفتن AD کاهش می‌یابد)، نوراپی نفرین (نورآدرنالین) و دوپامین را تحریک می‌کند.

3. هنگامی که از SSRI خارج می شوید، می توانید از نظر جسمی و روحی احساس وحشتناکی کنید – اگر بیرون بیایید و شدید ورزش کنید، احساس خوبی خواهید داشت و حواس شما از احساسی که داشتید پرت می شود.

4. افسردگی به طور ناخودآگاه شامل یک عنصر “درماندگی” است. ممکن است احساس کنید که این وضعیت غیرقابل اجتناب است. در سطح ناخودآگاه، هنگامی که بیرون می آیید و ورزش می کنید، این پیام را برای خود ارسال می کنید که قدرت غلبه بر موقعیت خود را دارید.

3. تغذیه / مکمل ها

به غیر از امگا 3، بقیه اختیاری هستند. مصرف بیش از حد مکمل‌ها می‌تواند گران و طاقت فرسا باشد. با این حال، اگر بودجه و تمایل دارید، دیگران نیز شواهد منطقی قوی برای حمایت از ادعای اثربخشی خود دارند. من در مورد هر یک از اینها خیلی به جزئیات نمی پردازم – اگر علاقه دارید می توانید آنها را جستجو کنید. مکمل ها فقط کمک های کوچکی هستند – هر کاری که انجام می دهید، عقب ننشینید و فقط انتظار داشته باشید که مکمل ها همه کار را انجام دهند! همچنین، نکته دیگری که من را در مورد تلاش برای تکیه بر مکمل ها نگران می کند این است که این باور ناخودآگاه را در ذهن شما تداوم می بخشد که برای بهبودی به یک عامل خارجی (دارو، مکمل) نیاز دارید.

امگا 3/روغن ماهی

حداقل برای یک ماه اول یا بیشتر، دوز بالایی از این را توصیه می کنم – 8 کپسول در روز – می توانید هر زمان که دوست دارید نصف کنید. هیچ خطری برای مصرف بیش از حد وجود ندارد، بنابراین با خیال راحت 8 کپسول در روز را ادامه دهید – به طور ناگهانی به ماهی تن تبدیل نخواهید شد. چرا امگا 3؟ مغز اساساً بخش‌هایی از خود را از امگا 3 می‌سازد، بنابراین شما سوخت کافی برای تامین بلوک‌های ساختمانی مورد نیاز برای آن فراهم می‌کنید.

مولتی ویتامین گروه B

یک مگا B (یا معادل آن) کافی است. در میان چیزهای دیگر، ویتامین های گروه B برای یک سیستم عصبی سالم حیاتی هستند. در این مورد، B6 به دلیل دخالت آن در تبدیل اسید آمینه L-Tryptophan به سروتونین از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ویتامین سی –

ویتامین C یکی از عواملی است که مغز شما برای تولید سروتونین از آن استفاده می کند. همچنین برای یک سیستم ایمنی قوی که ممکن است با سازگاری بدن شما به خطر بیفتد، بسیار مهم است.

کولین

کولین برای ساختن انتقال دهنده عصبی استیل کولین استفاده می شود که برای عملکردهای مختلف مغز از جمله خلق و خو و حافظه حیاتی است.

رودیولا روزیا

این مکمل به عنوان یک آداپتوژن شناخته می شود، به این معنی که به بدن برای مقابله با استرس کمک می کند. به طور کلی، من نسبت به آداپتوژن ها کاملا مشکوک هستم، زیرا آنها دارای مزایای مبهم و کمی هستند که توسط جریان های مختلف طب طبیعی به آنها متصل شده است.

با این حال به نظر می رسد رودیولا اثربخشی بهتر از حد متوسط ​​(در مقایسه با سایر آداپتوژن ها) دارد. به نظر می رسد مانند یک ضد افسردگی خفیف عمل می کند و بر سروتونین، دوپامین و نوراپی نفرین تأثیر می گذارد.

فسفاتیدیل سرین (PS)

PS عملکرد انتقال عصبی در مغز را افزایش می دهد و به طور بالقوه یک اثر درمانی از خود نشان می دهد. این یکی از مکمل‌های پیشنهادی جدیدتر برای مغز است، بنابراین تحقیقات هنوز کمی واضح است.

مخمر سنت جان

این شاید محبوب ترین ضد افسردگی طبیعی در جهان باشد. این توسط مطالعات متعدد کنترل شده با دارونما پشتیبانی می شود. اعتقاد بر این است که به عنوان یک SSRI خفیف عمل می کند. به این ترتیب ممکن است به انتقال از یک SSRI قوی به هیچ کمک کند.

5-htp

5-htp پیش ساز مستقیم سروتونین در مغز است و بسیاری از مردم به 5-htp به عنوان یک ضد افسردگی طبیعی سوگند یاد می کنند. حدس و گمان وجود دارد که چه مقدار از آن واقعاً از سد خونی مغزی عبور می کند. به نظر می رسد که بسیار قوی تر از L-Tryptophan قبلی خود (بر اساس میلی گرم در میلی گرم) باشد. اغلب به‌عنوان کمک‌کننده خواب و کمک به بهبودی کسانی که در آخر هفته‌ها بیش از حد آن را «هیجان زده‌اند» استفاده می‌شود.

ال-تیانین

L-Theanine اسید آمینه ای است که تقریباً منحصراً در چای یافت می شود (سبز، سیاه، سفید، اولانگ – ساخته شده از Camelia Sinensis)

تیانین دارای شواهد قوی است که ادعا می کند که تولید GABA (آرامش) و دوپامین (انرژی، انگیزه) را افزایش می دهد.

ادعا می شود که سطوح بالای تیانین در چای باعث می شود که نوشیدن چای با وجود محتوای کافئین آن بسیار آرامش بخش باشد.

4. مدیتیشن

بخش اصلی در این مورد را اینجا ببینید.

مدیتیشن فواید بسیار زیادی دارد که در اینجا نمی توان به آنها اشاره کرد. از دیدگاه عصبی نشان داده شده است که سطح سروتونین را افزایش می دهد. به زبان ساده، می تواند شما را آرام و آرام کند.

با این حال، اگر مراقبه باتجربه ای نیستید، مدیتیشن برای اولین مراحل قطع SSRI توصیه نمی شود. اگر عادت نداشته باشید به سادگی بنشینید و با افکار خود باشید، در واقع می تواند شما را آشفته تر کند. ورزش گزینه بسیار بهتری برای این مرحله است، زیرا برعکس را به همراه دارد – حواس پرتی شیرین!

مدیتیشن راه حل سریعی نیست – در واقع طرز فکری که در پشت مدیتیشن وجود دارد تقریباً برعکس مصرف دارو است – هیچ گزینه آسانی برای “پاپ کردن یک قرص” وجود ندارد – باید روی آن کار کنید – اما پاداش آن بسیار زیاد است.

سایر نکات کلی –

* یکی از مسائل کلیدی که در هنگام قطع مصرف مطرح می شود این است که «این سندرم قطع است یا این افسردگی/اضطراب من برمی گردد؟». هیچ پاسخ قطعی وجود ندارد، اما منطق من چنین حکم می کند – اگر یک دوز از دارو را مصرف می کنید و علائم شما در عرض یک یا دو روز کاهش می یابد، به احتمال زیاد سندرم قطع است و در صورت امکان، باید سعی کنید اصرار ورزیدن. همانطور که از زمانی که دارو را شروع کردید به یاد دارید، شروع درمان افسردگی/اضطراب مدتی طول می کشد – بنابراین اگر به سرعت علائم قطع را کاهش داد، نشانه خوبی است که فقط ترک است، نه بازگشت بیماری اصلی شما.

* اگر افکار خودکشی دارید، مثل همیشه، فوراً از متخصص کمک بگیرید

* اگر احساس می‌کنید خیلی سخت است و با آن مقابله نمی‌کنید، با پزشک خود در مورد شروع مجدد دارو صحبت کنید – همیشه می‌توانید بعداً دوباره امتحان کنید. این نسبتاً رایج است، بنابراین قبل از توقف موفقیت آمیز SSRI، چندین بار تلاش کنید

* در صورت امکان، شروع هر دوز جدید و کمتر را در زمانی برنامه ریزی کنید که حداقل استرس را در زندگی کاری یا خانگی خود داشته باشید. سعی کنید در هفته اول یا بیشتر از اولین تاپر کمی از کار خود مرخصی بگیرید.

* کارهایی را انجام دهید که از آنها لذت می برید مانند خواندن کتاب یا تماشای فیلم

* با دوستان خود در ارتباط باشید – تا حد امکان در زمان اجتماعی برنامه ریزی کنید (حتی اگر تمایلی به آن ندارید) – ممکن است تمایل طبیعی به منزوی کردن خود در هنگام کناره گیری داشته باشید – باید با این غریزه همانطور که هست مبارزه کنید. ضد تولید

* کارهایی را انجام دهید که از نظر فیزیکی احساس خوبی دارند، مانند ماساژ یا حمام طولانی

* از مصرف زیاد کافئین یا الکل خودداری کنید. کافئین اضطراب را افزایش می دهد و الکل در خواب شما اختلال ایجاد می کند. گفته می‌شود، اگر زیاد مشروب می‌خورید یا زیاد قهوه می‌نوشید، باید قبل از ترک دارو به این موضوع رسیدگی کنید. شما نمی خواهید کافئین را در کنار خروج SSRI مصرف کنید!

* در چند ماه اول برای واکنش‌های بیش از حد احساسی به موقعیت‌های روزانه آماده باشید – تنظیم احساسات شما زمان می‌برد.