تغذیه سالم – آیا غذا وقتی خام باشد سالم تر است؟

یکی از سوالاتی که بسیاری از مردم هنگام انجام برنامه غذایی خود در مورد آن متعجب هستند این است که آیا باید تا حد امکان غذای خام مصرف کنند؟ در حالی که ممکن است آنقدر دور نشوید که رویکرد رژیم غذایی خام را اتخاذ کنید که می تواند به یک معنا بسیار محدودکننده باشد و برای بسیاری سخت باشد. ممکن است بپرسید که آیا نپختن غذاهای خاص حرکت عاقلانه تری است؟

حکم چیست؟

فواید غذاهای خام. ابتدا، اجازه دهید فواید خوردن غذاهای خام را در نظر بگیریم. مزیت اصلی این است که آنها به هیچ وجه تغییر نکرده اند. مردم بیشتر و بیشتر به ارزش خوردن غذاها در حالت طبیعی خود پی می برند و خوردن غذای خام این امر را یک قدم جلوتر می برد. حتی غذاهای طبیعی مانند هویج و کلم بروکلی نیز در زمان پخت تا حدودی تغییر می‌کنند. و این باعث تغییر مشخصات تغذیه ای آنها می شود.

برخی از غذاها زمانی که حرارت داده می شوند، به ویژه زمانی که آب پز می شوند، مواد مغذی را از بین می برند. معمولاً این مورد در مورد سبزیجات صادق است، بنابراین انتخاب سبزیجات به صورت خام اغلب توصیه می شود. در غیر این صورت، خوردن غذاهای طبیعی سالم دیگر مانند…

  • ماست،
  • میوه های تازه،
  • آجیل و خشکبار،
  • دانه ها و
  • روغن ها

اغلب، زیرا اینها غذاهای غنی از مواد مغذی هستند.

نکته ای در مورد آشپزی. این گفته، به خاطر داشته باشید که برخی از غذاها از پختن سود می برند. به عنوان مثال، سیب زمینی شیرین مصرف کنید. شما نمی توانید این غذاها را خام بخورید، بنابراین باید آنها را بپزید تا از مزایای تغذیه ای آنها بهره مند شوید. همین امر در مورد غذاهای پروتئینی بدون چربی نیز صدق می کند. قرار نیست به این زودی مرغ خام بخورید – یا حداقل قطعاً نباید!

وجود غذاهای پخته در رژیم غذایی می تواند به شما در دریافت مواد مغذی بیشتری در زمانی که غذا را نمی توان به صورت خام خورد، کمک کند. و حتی هنوز، برخی از غذاها هنگام پختن بهتر هستند و روغن به آن اضافه می شود: این شامل غذاهای حاوی ویتامین های محلول در چربی است. به عنوان مثال، کلم پیچ زمانی که آن را به آرامی بپزید و مقدار کمی روغن زیتون به آن اضافه کنید، ممکن است کمی مغذی تر باشد. این روغن به جذب ویتامین های محلول در چربی – ویتامین های A، D، E و K کمک می کند. اگر کلم پیچ را به صورت خام مصرف کنید، به اندازه دوز غلیظ دریافت نمی کنید.

رویکرد شما بنابراین رویکرد شما باید متعادل باشد – برخی غذاها را خام و برخی غذاها را پخته مصرف کنید. از تنوع در رژیم غذایی خود استفاده کنید. اغلب اوقات، این روش بهتری برای نزدیک شدن به برنامه غذایی شماست.

بسیاری از مردم متوجه می‌شوند که خوردن غذاهای خام به کاهش استرس گوارشی کمک می‌کند، بنابراین، در روزهایی که احساس نفخ و گاز گرفتگی دارید، ممکن است دلیل بیشتری برای انتخاب بیشتر غذاهای خام باشد.

این نکات را در نظر داشته باشید و در این هفته غذاهای خام را در رژیم غذایی خود بگنجانید. ممکن است با این کار چیزهای زیادی به دست آورید.