تغذیه سالم در بحبوحه COVID 19

حفظ رژیم غذایی سالم بخش مهمی از تقویت سیستم ایمنی بدن است. در حالی که هیچ غذای خاصی وجود ندارد که بتواند شما را از همه گیری کووید 19 محافظت کند ، رژیم غذایی مغذی می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و با علائم آن مبارزه کند.

اجازه دهید به شما یادآوری کنم که رژیم غذایی سالم شامل محدودیت های شدید در خوردن ، لاغر ماندن غیر واقعی یا محرومیت از غذاهایی که دوست دارید نیست. قرار نیست شما را گرسنه بگذارد. بلکه به احساس عالی ، داشتن انرژی بیشتر ، بهبود سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن مربوط می شود.

تغذیه سالم بسیار ساده است. اگرچه گفتن آن آسان تر از انجام آن است. آنچه مهم است رژیم کلی شما است. در حقیقت ، یک رژیم غذایی سالم در صورت امکان غذاهای فرآوری شده را با غذاهای واقعی جایگزین می کند.

به عبارت دیگر ، ما فقط باید پروتئین ، چربی ، کربوهیدرات ، فیبر ، ویتامین ها و مواد معدنی را در رژیم غذایی خود داشته باشیم تا بدن سالم داشته باشیم. نیازی نیست برخی از انواع مواد غذایی را از رژیم غذایی خود حذف کنیم. در عوض ، ما سالم ترین گزینه ها را از هر دسته انتخاب می کنیم.

تغییر رژیم غذایی سالم لزوماً همه یا هیچ نیست. لازم نیست کامل باشید ، مجبور نیستید تمام غذاهایی را که از آنها لذت می برید حذف کنید و نیازی نیست همه آنها را به یکباره تغییر دهید. یک روش بهتر این است که چند تغییر کوچک را به طور همزمان انجام دهید. رعایت یک رژیم متعادل در حد اعتدال بدون احساس محرومیت یا غرق شدن در یک بازنگری اساسی در رژیم غذایی ، شما را موفق تر می کند.

تغذیه سالم نباید پیچیده باشد. به عنوان مثال ، به جای تمرکز زیاد بر روی شمارش کالری ، به رژیم غذایی خود از نظر رنگ ، تنوع و طراوت فکر کنید. از غذاهای بسته بندی شده و فرآوری شده اجتناب کنید و در صورت امکان از مواد تازه بیشتر درخواست کنید.

جایگزینی غذاهای ناسالم با جایگزین های سالم بسیار مهم است. به عنوان مثال ، تغییر مرغ سرخ شده به ماهی کبابی تأثیر مثبتی در سلامتی شما خواهد داشت. این به ایجاد عادات و سلیقه های سالم جدید کمک می کند. هرچه غذای سالم تری بخورید ، بعد از غذا احساس بهتری خواهید داشت.

به غیر از این ، هیدراتاسیون خوب همچنین به شما در انتخاب غذاهای سالمتر کمک می کند. با این حال ، ما همیشه برای رفع گرسنگی خود غذا نمی خوریم. اما بیشتر ما برای از بین بردن استرس یا مقابله با احساسات ناخوشایند مانند غم ، تنهایی یا کسالت به غذا روی می آوریم. یادگیری راههای سالمتر برای مدیریت استرس و احساسات می تواند به شما در کنترل مجدد غذایی که می خورید و احساسات خود کمک کند.

همچنین می توانید میوه و سبزیجات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. میوه ها و سبزیجات کالری کمی دارند و سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین ها ، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان ها و فیبر هستند. بر خوردن میوه ها و سبزیجات سالم تمرکز کنید. البته شما را پر خواهد کرد

در حالی که سالادهای ساده و سبزیجات بخارپز می توانند به سرعت تلخ شوند ، سبزیجات با رنگ عمیق حاوی غلظت بالاتری از ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند. به عنوان مثال ، ترکیب گوجه فرنگی تازه ، پیاز بهاره و هویج به چند مورد ، سالاد کاهوی شما را جذاب تر و اشتها آورتر می کند. همچنین می توانید سبزیجات سالاد خود را با روغن زیتون بریزید ، آن را با سس تند مخلوط کنید یا با خلال بادام ، نخود ، مقداری بیکن و پنیر بپاشید تا معطرتر و شورتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید