تغذیه سبزیجات

میوه ها و سبزیجات سرشار از فیبر، بعلاوه طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند، و از آنجایی که کالری کمی دارند، مکمل مهم و سالمی برای هر رژیم غذایی هستند. در اینجا اطلاعاتی در مورد تغذیه سبزیجات برای شما آورده شده است.

“میوه ها و سبزیجات خود را بخورید” یکی از توصیه های آزموده شده و واقعی برای یک رژیم غذایی سالم و دلیل خوبی است. خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات می تواند به شما در پیشگیری از بیماری قلبی و سکته مغزی، کنترل فشار خون و کلسترول، پیشگیری از برخی انواع سرطان، جلوگیری از یک بیماری روده دردناک به نام دیورتیکولیت، و محافظت در برابر آب مروارید و دژنراسیون ماکولا، دو دلیل رایج کاهش بینایی، کمک کند. .

“5 A Day” یک روز یک برنامه بهداشتی ملی در ایالات متحده آمریکا و همچنین در بریتانیا است تا توضیح دهد که چرا شما به تغذیه سبزیجات و همچنین میوه نیاز دارید و شما را تشویق کند که هر روز وعده های بیشتری از میوه و سبزیجات بخورید. مردم در سراسر جهان روز به روز بیشتر از اهمیت تغذیه میوه و سبزیجات برای سالم ماندن آگاه می شوند.

به طور کلی سبزیجات زرد و سبز تیره منابع عالی ویتامین A هستند. سبزیجات برگ سبز سرشار از کلسیم، آهن، منیزیم، ویتامین C و بسیاری از ویتامین های گروه B هستند. هر چه برگ سبزتر باشد، مواد مغذی غنی تر خواهد بود.

در اینجا چند پیشنهاد برای فکر کردن به رنگ وجود دارد تا قدرت تغذیه ای را در رژیم غذایی خود داشته باشید:

· سفید: گل کلم را بیشتر از سیب زمینی، پیاز و قارچ بخورید.

· سبز: کاهوهای تیره بیشتری مانند کاهوی رومی و برگ قرمز، اسفناج، کلم بروکلی و کلم بروکسل را برای جایگزینی کاهو یخ و لوبیا سبز اضافه کنید.

· زرد-نارنجی: هویج، کدو حلوایی زمستانه، سیب زمینی شیرین، طالبی، پرتقال و گریپ فروت را جایگزین ذرت یا موز کنید.

· قرمز: گوجه فرنگی، فلفل قرمز و توت فرنگی را به نفع سیب انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید مراقب وزن خود باشید، یک ایده این است که مطمئن شوید اگر این غذاها را به رژیم غذایی خود اضافه می‌کنید، کالری زیادی مصرف نمی‌کنید. افزایش میزان میوه ها و سبزیجاتی که می خورید می تواند کنترل وزن را افزایش دهد، اما تنها در صورتی که جایگزین غذاهای پرچرب مانند بستنی، گوشت و چیپس شوند – تا به شما کمک کند کالری کمتری مصرف کنید. اما اگر میوه ها و سبزیجات به سادگی به چیزی که می خورید اضافه شود، کل کالری به میزان قابل توجهی کاهش نمی یابد و نباید کاهش وزن را انتظار داشت.

مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که میوه ها و سبزیجاتی که می خورید را از روز به روز تغییر دهید. این کار برای این است که به بدن شما تنوع بدهد اما همچنین شما را به غذای خود علاقه مند کند. همیشه دستور العمل های جدید، ایده ها و راه هایی وجود دارد که می توانید غذای خود را عالی جلوه دهید و طعم خوبی داشته باشید!