تغذیه مناسب برای داشتن سیستم ایمنی سالم

کارشناسان در زمینه علوم پزشکی زمانی نگران آنفولانزا بودند. امروز به نظر می رسد تمرکز به “افلولنزا” معطوف شده است. بیماری های سبک زندگی، بیش از هر چیز دیگری، زندگی را از بین می برد و سال های پربار جمعیت را کوتاه می کند. پیشرو در اختلالات سیستم ایمنی.

به نظر می رسد ذهن امروزی این است که ثروتمند شویم، ماشین بخریم، خانه بگیریم و غذا بخوریم. من هر روز آن را می بینم. زن و شوهر هر دو کار می کنند و ساعت های بیشتری برای پرداخت صورت حساب کار می کنند. وقتی چنین سبک زندگی را دنبال می کنیم آنچه در ازای آن به دست می آوریم وحشتناک است. ما دچار چاقی، بیماری های قلبی عروقی، دیابت، مشکلات تنفسی و سرطان می شویم. با وجود پیشرفت علم پزشکی، درمان قطعی برای تعداد بسیار کمی از بیماری ها وجود دارد.

علاوه بر این، سطح فوق‌العاده‌ای از اتکا به جایگزین آنتی‌بیوتیک وجود دارد، زیرا بیماران و پزشکان برای به دست آوردن پول بعدی عجله دارند، که اوضاع را بهتر نمی‌کند. از سوی دیگر، آنتی بیوتیک های گیاهی، بیماری ها را درمان می کنند و عملکرد سیستم ایمنی را تقویت می کنند.

علاوه بر مشکلات جسمی قابل مشاهده، یک بیماری طولانی مدت می تواند سلامت روان را از بین ببرد و همچنین می تواند بر سیستم ایمنی سالم تأثیر منفی بگذارد. این می تواند ظرفیت های بدن برای خود درمانی را مختل کند. سیستم ایمنی یک حوزه مطالعه نسبتاً جدید برای متخصصان پزشکی است و اطلاعات زیادی در مورد مکانیسم های اختلال عملکرد آن وجود ندارد.

با این حال، مشخص شده است که عوامل خاصی وجود دارد که عوامل خاصی بر سلامت سیستم ایمنی تأثیر می گذارد. نحوه غذا خوردن و آنچه می خوریم یکی از آنهاست.

سیستم ایمنی که در درجه اول مسئول تشخیص مواد خارجی مانند باکتری ها و سموم است، باید در شکل مناسبی باشد تا عملکرد خود را برای از بین بردن چنین مواد خارجی انجام دهد. سیستم ایمنی ضعیف از دو جهت عامل ایجاد بیماری است.

قادر به مبارزه با عفونت ها نیست و بنابراین شما بیشتر مستعد ابتلا به بیماری ها هستید. سیستم ایمنی نیز توانایی خود را در تشخیص هجوم خارجی از دست می دهد و شروع به تخریب سلول های طبیعی بدن می کند که باعث بیماری های خود ایمنی مانند آرتریت روماتوئید و دیابت می شود.

غذا اولین قربانیان پس از کاهش تدریجی الگوهای سنتی خانواده و شیوه های غذا خوردن بوده است. ما ممکن است کالری بیشتری مصرف کنیم، اما آنها را از منابع ضعیف، مصرف چربی های با کیفیت پایین (چربی های ترانس)، قند بیشتر، کربوهیدرات های تصفیه شده، گوشت بیشتر، مواد شیمیایی و نگهدارنده ها دریافت می کنیم. این نوع رژیم غذایی می تواند بر ظرفیت خود درمانی بدن تأثیر منفی بگذارد.

به جای ویتامین ها برای تقویت سیستم ایمنی و مکمل های غذایی که ممکن است به غذای خود اضافه کنید، غذاهای خاصی را انتخاب کنید که به سیستم ایمنی شما کمک می کند. ویتامین C در ترکیب با منیزیم و کلسیم در برابر عفونت ها مقاومت می کند. برای افرادی که مشکلات سوزش سر دل دارند، مرکبات ممکن است توصیه نشوند، زیرا ماهیتی بسیار اسیدی دارند.

گوشت خرچنگ، خرچنگ و صدف سرشار از هر سه ماده مغذی کلسیم، منیزیم و ویتامین C است. اسیدهای چرب امگا 3 برای آرتریت و بیماری های قلبی مفید هستند و همچنین به عملکرد سیستم ایمنی کمک می کنند. سایر منابع سالم ویتامین C عبارتند از: بروکلی، گوجه فرنگی، هلو و گواوا.

سلنیوم یک ماده معدنی کمیاب است که برای سلامت سیستم ایمنی ضروری است، که در مکمل های مولتی ویتامین آن را پیدا نمی کنید. مرغ و کلم بروکلی منابع سالم سلنیوم هستند. انواع مختلف قارچ های خوراکی تولید گلبول های سفید خون را افزایش می دهند که برای مبارزه موثر با بیماری ها ضروری هستند.

موردی نیز برای استفاده از گیاهان برای سیستم ایمنی وجود دارد. اینها گیاهانی هستند که اجداد ما برای حفظ سلامت و شادابی استفاده می کردند. این گیاهان هنوز هم بخشی جدایی ناپذیر از درمان های سنتی و پایه اصلی هومیوپاتی هستند.

همه چیز به این خلاصه می شود. آیا در سبک زندگی پرمشغله امروزی وقت دارید تا مطمئن شوید که سیستم ایمنی بدن شما تغذیه مناسبی دارد؟ اگر نه، مکمل ها می توانند جایگزین خوبی باشند.