تغذیه میوه های خشک: خود را در مورد 5 میوه خشک برتر آموزش دهید

با افزایش آگاهی در مورد نیاز به بهبود رژیم غذایی و تماشای دقیق غذاهایی که می خوریم و غذایی که به خانواده خود می دهیم، آموزش خود در مورد تغذیه میوه های خشک مفید است. میوه خشک می تواند برای مدت طولانی نگهداری شود، نگهداری آن آسان است، حمل آن به عنوان میان وعده راحت است و می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد.

دقیقاً میوه خشک چیست؟ میوه با نسبت زیادی از محتوای آب حذف شده است. این میوه ارزش غذایی بالایی دارد. فرآیند خشک کردن را می توان به طور طبیعی در زیر نور خورشید یا به صورت مصنوعی از طریق خشک کن های داغ یا دستگاه های آبگیری مواد غذایی انجام داد. علاوه بر تجهیز آشپزخانه به مجموعه ظروف پخت و پز باکیفیت، بسیاری نیز روی یک دستگاه آبگیر مواد غذایی از جنس استنلس استیل با کیفیت سرمایه گذاری می کنند و میوه ها و آجیل های خود را پردازش می کنند.

در این مقاله پنج مورد از رایج ترین و محبوب ترین میوه های خشک را بررسی خواهیم کرد. خود را در مورد این پنج مورد آموزش دهید و ببینید که چگونه می توانید با استفاده از آنها در رژیم غذایی هفتگی خود، برای خود و خانواده خود، از ارزش غذایی آنها بهره مند شوید.

زردآلو خشک

زردآلوهای خشک در واقع ارزش غذایی بیشتری نسبت به زردآلوهای تازه دارند، زیرا محتوای مواد مغذی آن بسیار بیشتر است. زردآلو خشک حاوی سطح بالایی از کاروتن است که برای کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها مفید است. این میوه خشک همچنین منبع خوبی از ویتامین C، سیلیکون، آهن، فسفر، کلسیم و پتاسیم است.

زردآلو خشک سرشار از آهن است و بنابراین در مبارزه با کم خونی مفید است. آنها همچنین می توانند به عنوان یک ملین ملایم عمل کنند و به جلوگیری از یبوست کمک کنند. آنها حتی به هضم غذا کمک می کنند.

خرمای خشک

خرمای خشک سرشار از مواد مغذی از جمله فسفر، منیزیم، ویتامین A، کلسیم و پتاسیم است. آنها وجود باکتری های سالم در روده ها را تقویت می کنند و می توانند به کاهش مشکل یبوست کمک کنند و به عنوان یک ملین ملایم عمل کنند.

خرما منبع بسیار خوبی از انرژی است و با داشتن قندهای طبیعی می تواند انرژی سریعی را ایجاد کند. خرمای خشک کالری کمتری نسبت به خرمای تازه دارد و به همین دلیل می توان آن را در میان وعده های سالم برای کسانی که مایل به حفظ وزن سالم هستند، گنجاند.

انجیرهای خشک شده

انجیر خشک سرشار از پتاسیم است و بنابراین به کنترل فشار خون کمک می کند. آنها همچنین منبع عالی فیبر هستند و می توانند در یک رژیم کنترل وزن گنجانده شوند.

سایر مواد معدنی موجود در انجیر خشک عبارتند از: منگنز، آهن، مس، پتاسیم، کلسیم، روی و سلنیوم. هم مس و هم آهن و نقش مهمی در تولید گلبول های قرمز در بدن دارند.

آلو خشک – آلو خشک

آلو حاوی ویتامین های A و C، کروم، پتاسیم و آهن، لوتئین و فیبر است. از نظر عملی، آنها به حرکات روده سالم کمک می کنند، به سلامت مو و پوست کمک می کنند، به حفظ سطح قند خون مناسب، تامین انرژی کمک می کنند و لوتئین حتی به جلوگیری از نارسایی بینایی کمک می کند.

و اینجا چیزی است که برای همه کسانی که سعی در کاهش وزن دارند جالب است: آلو یک سرکوب کننده اشتها است! چرا؟ آلو می تواند به کاهش سرعت خروج غذا از معده کمک کند و در نتیجه احساس سیری را به شما بدهد. این می تواند به مبارزه با پرخوری کمک کند.

انگور خشک – کشمش

کشمش حاوی سطوح بالایی از قندهای طبیعی است که تا 72 درصد وزن خود را شامل می شود. آنها سرشار از آنتی اکسیدان هستند – عامل کلیدی در مبارزه با سرطان و بیماری قلبی. چرا آنها حتی می توانند به سلامت دندان ها و لثه ها، مبارزه با حفره ها و بیماری های لثه کمک کنند.

کشمش همچنین به جلوگیری از یبوست کمک می کند و از آنجایی که سرشار از آهن است به مبارزه با کم خونی کمک می کند.

انگیزه – چرا باید زحمت بکشم؟

اگر خانواده ای عادت به خوردن میان وعده چیپس، آب نبات و موارد مشابه داشته باشد، برای ترک عادت های غذایی ناسالم به تلاش و تغییر ذهنی قابل توجهی نیاز است. با این حال، فکر کردن به نتیجه نهایی می تواند انگیزه قدرتمندی باشد. میوه خشک دارای محتوای غذایی بالایی است و در ترکیب با آجیل خشک می تواند یک میان وعده بسیار سالم را فراهم کند.

مانند هر چیز دیگری، تنظیم کردن ممکن است زمان ببرد. اگر فردی عادت به ریختن شکر در چای یا قهوه داشته باشد و سپس تصمیم بگیرد بدون شکر مصرف کند، این نوشیدنی ها در ابتدا طعم ناخوشایندی خواهند داشت. اگر فرد در طول چند هفته ادامه دهد، حس چشایی در واقع تغییر می کند و به نوشیدنی های بدون شکر عادت می کند. بعد از مدتی، وقتی به اشتباه به همان فرد یک فنجان چای یا قهوه با شکر داده می شود، تقریباً آن را به عنوان یک عمل رفلکس بیرون می دهند زیرا طعم بسیار شیرینی دارد!

بنابراین به خود یا خانواده تان زمان کمی بدهید تا حس چشایی با عادات غذایی سالم جدیدتان سازگار شود. با افزایش سطح سلامت، انرژی و احساس رفاه، سود سرشاری را به همراه خواهد داشت. خود را در مورد تغذیه میوه های خشک آموزش دهید و از همین امروز شروع به بهبود رژیم غذایی خود کنید!