تغذیه و سلامت دندان

همه می دانیم که خوردن شیرینی ، شیرینی و نوشابه زیاد باعث پوسیدگی می شود. این نامناسب است. اما این بررسی عمیق تر در مورد ویژگی های تغذیه و تأثیر آن بر سلامت دندان ها و حفره ها برای من هیجان انگیز خواهد بود.

بسیاری از ما وقتی پای پوسیدگی به میان می آید ، رفتاری آرام نداریم. با این حال ، نشان داده شده است که روش هایی برای برگشت طبیعی حفره ها وجود دارد. مطالعات نشان داده است که حفره ها و پوسیدگی ها به طور بالقوه می توانند با رژیم غذایی معکوس شوند.

شصت و دو کودک مبتلا به حفره به سه گروه مختلف غذایی تقسیم شدند. گروه 1 از رژیم غذایی استاندارد به علاوه بلغور جو دوسر ، که غنی از اسید فیتیک است پیروی کردند. گروه 2 رژیم غذایی معمولی مصرف کردند و ویتامین D3 به آن اضافه شد. گروه 3 رژیم بدون دانه را دنبال کردند و ویتامین D3 به آن اضافه شد.

نتایج نشان داد که گروه 1 که رژیم غنی از غلات و اسید فیتیک را دنبال می کردند دارای حفره بزرگ شده بودند. گروه 2 پیشرفت هایی در تعداد حفره ها نشان داد. گروه 3 که رژیم بدون غلات را با غذاهای غنی از مواد مغذی مانند سبزیجات ، میوه ها ، گوشت ، شیر و دریافت ویتامین D3 دنبال کردند ، بزرگترین پیشرفت ها را مشاهده کردند. تقریباً تمام حفره های این گروه شفا یافت.

به اطلاع دکتر وستون پرایس و چند نفر دیگر ، چهار مورد اساسی وجود دارد که به پوسیدگی کمک می کند:

کمبود مواد معدنی در رژیم غذایی (کمبود کلسیم ، کمبود منیزیم و کمبود فسفر)

کمبود ویتامین های محلول در چربی (A ، D ، E و K ، به ویژه کمبود ویتامین D3)

بیش از حد غذای غنی از اسید فیتیک مصرف کنید

مصرف زیاد قند فرآوری شده

نکته برای من ماهیت مخرب غذاهای غنی از اسید فیتیک بود که بسیاری از ما اگر نه روزانه به طور منظم مصرف می کنیم. اگر با واژه اسید فیتیک یا گیاهی آشنا نیستید ، این ماده مسدود کننده مواد معدنی و مهار کننده های آنزیم موجود در غلات ، آجیل ، دانه ها و لوبیا ها است که می تواند مشکلات جدی سلامتی را در رژیم غذایی ما ایجاد کند.

دلیل اصلی اینکه امروزه اسید فیتیک به یک مسئله تبدیل شده است این است که ما تکنیک های قدیمی تهیه غذا مانند خیساندن ، جوانه زنی یا تخمیر را که باعث از بین رفتن اسید فیتیک می شود ، متوقف کرده ایم.

اسید فیتیک بیش از حد به دو طریق باعث کمبود مواد معدنی می شود – مانع از جذب مواد معدنی و همچنین شستشوی آنها از استخوان ها و دندان ها – که هر دو می توانند منجر به پوکی استخوان و همچنین مشکلات دندانی شوند.

بنابراین شما باید جو دوسر صبحانه مورد علاقه خود را برای همیشه کنار بگذارید؟ نه ، نه لزوما. پیشنهاد می کنم آن را به 2 یا 3 بار در هفته محدود کنید نه روزانه. من همچنین توصیه می کنم هر دانه را به مدت 3 یا 4 ساعت یا یک شب قبل از پخت خیس کنید تا بیشتر سبزیجات خاموش شوند. پوشش گیاهی یکی دیگر از روشهای عالی است.

آیا رژیم غذایی شما بر سلامت دندان شما تأثیر می گذارد آیا حاضر خواهید بود تغییراتی ایجاد کنید؟ اون بچه هات؟

دیدگاهتان را بنویسید