تغییر در عادات غذایی در دهه های 30 ، 40 ، 50 ، 60 – نکاتی برای تقویت سلامت


با افزایش سن ، عادت های غذایی شما تغییر می کند و با نیازهای هر گروه سنی سازگار می شوید. برای جلوگیری از افزایش وزن و تغذیه نامناسب ، باید در این باره بدانید.

در هر مرحله از زندگی بدن دچار تغییرات متعددی می شود و باید آماده مقابله با آنها باشد. یکی از تغییرات قابل توجه عادات غذایی است.

تعاملات هورمونی پیچیده ، کمبود خواب، استرس یا تغییر در عادات روزانه منجر به تغییر عادات غذایی شما می شود.

در این مقاله سعی می کنم تغییرات عادات غذایی بر اساس رده های سنی را توضیح دهم. طبیعی است که این تغییرات را احساس کنید و به یاد داشته باشید که بسیاری از مردم این تغییرات را تجربه می کنند.

تغییر در عادات غذایی در 30 سال گذشته

وقتی 30 ساله می شوید ، دو موقعیت شدید وجود دارد. نیازی به میل غیرقابل کنترل برای خوردن همه چیز پیش روی شما و یا میل به خوردن هر چیزی نیست.

کورتیزول، آ هورمون اضطراب ، باعث این علائم می شود

این زیرا این هورمون بر اثر تغییرات افزایش یا کاهش می یابد چرخه قاعدگی و اشتها

در سن 35 سالگی ، شما معمولاً تغییرات ناگهانی در وزن را تجربه می کنید.

کمبود ویتامین ها و مواد مغذی میل به خوردن شکلات ، آب نبات ، شیرینی و غذاهای شور را افزایش می دهد.

اگر به کنترل اشتها توجه نکنید ، می توانید وزن زیادی افزایش دهید و در عین حال فاقد منیزیم و کلسیم باشید.

و معمولاً این زمانی است که زنان تصمیم به زایمان می گیرند و به دلیل نگرانی از سن ، بیشتر غذا می خورند.

در حقیقت ، لازم نیست بیشتر برای کودک خود غذا بخورید. بارداری نباید فرصتی برای خوردن بیشتر باشد. خوردن غذاهای سالم غنی از کلسیم ، آهن و ویتامین بسیار مهم است.

بدن ما در حال حاضر به اندازه کافی سالم است که از فرزندان خود مراقبت کند.

تغییر در عادات غذایی در 50 سالگی

برخی از زنان افت ناگهانی را احساس کنید استروژن به خاطر اینکه یائسگیکه معمولاً بین سنین 50-51 سال رخ می دهدبه اگر از قبل مقاومت به انسولین دارید ، می خواهید شکر و کربوهیدرات بیشتری بخورید.

به همین دلیل ، برای بسیاری از زنان در این زمان غیر معمول نیست که بدون کنترل وزن اضافه کنند.

اما این کاملاً منفی نیست. این یک مکانیسم محافظتی یا دفاعی برای استخوان های شکننده و عضلات ضعیف است.

این به این دلیل است که چربی بدن را در برابر افتادن و کبودی محافظت می کند ، که در این زمان می تواند خطرناک تر شود.

تغییر در عادات غذایی در دهه 50

برخی از زنان افت ناگهانی را احساس کنید استروژن به خاطر اینکه یائسگیکه معمولاً بین سنین 50-51 سال رخ می دهدبه اگر از قبل مقاومت به انسولین دارید ، می خواهید شکر و کربوهیدرات بیشتری بخورید.

به همین دلیل ، برای بسیاری از زنان در این زمان غیر معمول نیست که بدون کنترل وزن اضافه کنند.

اما این کاملاً منفی نیست. این یک مکانیسم محافظتی یا دفاعی برای استخوان های شکننده و عضلات ضعیف است.

این به این دلیل است که چربی بدن را در برابر افتادن و کبودی محافظت می کند ، که در این زمان می تواند خطرناک تر شود.

توصیه می کنیم از یک شیوه زندگی سالم پیروی کنید. رژیم متعادل داشته باشید و غذاهای غنی از کلسیم بیشتری بخورید. اگرچه چربی می تواند از استخوان ها محافظت کند ، اما بر سلامت تأثیر منفی می گذارد.

تغییر عادات غذایی در دهه 60

با افزایش سن ممکن است تغییراتی در کشش شکم به دلیل افزایش سن تجربه کنید ، اما این در واقع شکم شما را پایین نمی آورد.

اما شما کمتر از قبل غذا می خورید. این امر به این دلیل است که حتی اگر به اندازه کافی غذا نخورده اید ، سیگنال اشتباه فقط به دلیل خوردن کافی غذا وارد مغز شما می شود.

وقتی به این سن رسیدید ، باید وزن خود را کنترل کنید. افزایش وزن خطر افتادن ، بستری شدن در بیمارستان یا حتی مرگ را افزایش می دهد.

اگر طبیعی یا کم وزن هستید ، همچنین می تواند نشانه بیماری مزمن باشد.

به عادات خود نگاه کنید و مطمئن شوید که فوق العاده است

به عادات خود نگاه کنید و مطمئن شوید که فوق العاده است

درک این مسئله در رابطه با دستگاه گوارش مهم است ، زیرا افزایش سن بر نیازهای تغذیه ای نیز تأثیر می گذارد.

با افزایش سن ، چربی شکم راحت تر تجمع می یابد.

فعالیت هوازی یا قلبی عروقی ممکن است شروع به کاهش کند.

پس از 35 سال ، افرادی که زندگی ثابت دارند و دچار سوء تغذیه هستند ، احساس ضعف می کنند.

به همین دلیل ، آگاهی از تغییرات عادات غذایی که با افزایش سن اتفاق می افتد ، مهم است و اقدامات احتیاطی مناسب را انجام دهید.



دیدگاهتان را بنویسید