تمرینات با وزنه – جوانب مثبت و منفی

تمرینات با وزنه یک راه عالی برای داشتن فرم بدن است. بسیاری از افراد تمرینات وزنه ای را با بالاتنه و بازوهای شما مرتبط می دانند. با این حال ، اگر تجهیزات مناسب دارید ، می توانید به راحتی قسمت تحتانی بدن خود ، مانند سینه و پاها را تمرین دهید. شاید با خود فکر کنید که همه چیز در مورد استفاده از وزنه یک مزیت است. با این حال ، استفاده از وزنه معایبی دارد و همه جوانب مثبت و منفی در زیر شرح داده خواهد شد.

یکی از مزایای استفاده از وزنه برای ورزش این است که می توانید تمام بدن خود را تقویت کنید. همه ما می دانیم که وزنه ها توسط شخصی استفاده می شود که از آنها در حالت ایستاده استفاده می کند و سپس با استفاده از وزنه ها اقدام می کند. این عمل می تواند بازوهای شما را بالا و پایین یا کنار هم حرکت دهد. اگر شما از آن دسته افرادی نیستید که دوست دارند در دویدن ، شنا یا هر نوع ورزش واقعی دیگر شرکت کنند ، پس وزنه ها راه حل مناسبی برای حفظ تن و حفظ تناسب اندام شما هستند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از وزنه ها برای حفظ فرم بدن این است که از این وزنه ها استفاده می کنید و بدن شما ثابت می ماند. استخوان های بدن شما فعال می شوند زیرا سعی می کنند هنگام انجام تمرینات از شما حمایت کنند. بنابراین شما هر بار که از وزنه برای ورزش استفاده می کنید ، عملاً بدن خود را تمرین می دهید.

استفاده از وزنه ها برای ورزش معایبی دارد و منفی اصلی آن ایمنی است. هرگز نباید تنها با وزنه ورزش کنید. در صورت بدترین اتفاق همیشه باید حامی خود را داشته باشید. رایج ترین مشکل ایمنی استفاده از میله است. اگر به دلیل وزن نوار نتوانید یک تکرار را انجام دهید این احتمال وجود دارد که در زیر میله گیر کنید.

یکی دیگر از معایب هنگام استفاده از وزنه این است که می تواند به بدن شما آسیب برساند. همانطور که در بالا ذکر شد ، هنگام استفاده از وزنه به کل بدن خود نیاز دارید. اگر هنگام ورزش نمی توانید کنترل کامل بدن خود را حفظ کنید ، می خواهید عضله ای را در بدن خود بکشید یا حتی برش دهید. همچنین استفاده از وزنه های سنگین در زمانی که آمادگی ندارید همیشه باعث آسیب به قسمتی از بدن شما که ورزش می کنید ، می شود. همیشه به خاطر داشته باشید که از کوچک شروع کنید و سپس زمانی که احساس کردید کاملاً آماده انجام آن هستید ، حرکت کنید.

وزن کل یک راه خوب برای ورزش است. میلیون ها نفر برای انجام تمرینات روزانه از وزنه استفاده می کنند. بعد از یک یا دو هفته می توانید احساس کنید بدن شما بیشتر و بیشتر حالت می گیرد. همچنین ممکن است احساس کنید که ماهیچه های بدن شما کمی بیشتر از قبل متورم می شوند. با این حال ، ایمنی مهمترین دغدغه ای است که هنگام استفاده از وزنه های خود باید به خاطر داشته باشید. شما باید به یاد داشته باشید که قبل از اقدام به تمرین بدن خود ، همه ماهیچه های بدن خود را کشش دهید. شما باید قلب خود را بکوبید و پس از اتمام کار به یاد داشته باشید که بدن خود را گرم کنید تا بدن شما بداند که تمرین تمام شده است. گرمایش از گیر افتادن هرگونه اسید لاکتیک در بدن شما جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید