توابع مواد معدنی

هنگام خواندن تغذیه و سلامت، مواد معدنی و عناصر کمیاب اغلب ذکر می شود. ما با خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات و شاید یک مکمل ویتامین پاسخ می دهیم. ما هرگز در صحت نیاز به این چیزها با نام هایی از جدول تناوبی شک نداریم، اما آیا تا به حال متوقف شده اید و فکر کرده اید که آنها دقیقاً چه کاری برای ما انجام می دهند؟ یا برای این موضوع چه هستند و به طور طبیعی در کجا رخ می دهند؟ خوب می توانید شب های بیدار دراز نکشید و در این مورد تعجب کنید!! غذاهای فرآوری شده نمی توانند خدمات لیست زیر را ارائه دهند:

کلسیم: برای بسیاری از عملکردهای بیولوژیکی، از جمله انتقال عصبی، هضم چربی و پروتئین، انقباض ماهیچه‌ها، دندان‌ها و استخوان‌های سالم، لخته شدن خون، عملکردهای عصبی و غیره حیاتی است.

سدیم: انقباض عضلانی، تعادل مایعات، حیات و پتانسیل سلولی و بسیاری از عملکردهای دیگر.

پتاسیم: تشکیل استخوان، تعادل مایعات، فشار خون، انقباض عضلات و بسیاری از عملکردهای دیگر.

فسفر: تشکیل استخوان، کمک به تجزیه چربی ها، پروتئین ها و کربوهیدرات ها.

منیزیم: انقباض عضلانی، انتقال عصبی، متابولیسم کلسیم، کوفاکتور آنزیمی – کاملاً برای همه اشکال شناخته شده زندگی ضروری است.

بور: متابولیسم کلسیم – سطح ناکافی بور نیز مشکوک است که بر جذب منیزیم و کلسیم بدن تأثیر منفی می گذارد و احتمالاً منجر به کاهش تراکم استخوان و افزایش فشار خون می شود.

کلر: هضم، فشار خون.

کبالت: برای تشکیل ویتامین B12، متابولیسم اسیدهای چرب و سنتز هموگلوبین ضروری است.

گوگرد: سنتز پروتئین، پیوند متقابل کلاژن و ساختار رباط.

مس: سیستم ایمنی، قدرت شریان، به تشکیل هموگلوبین از آهن و کمک به متابولیسم ویتامین C و اکسیداسیون اسیدهای چرب کمک می کند.

کروم: عملکرد انسولین، سلامت قلب و عروق، فاکتور تحمل گلوکز.

آهن: تشکیل خون، عملکرد سیستم ایمنی.

سلنیوم: محرک سیستم ایمنی، عملکردهای خاص مغز، به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند. نیکل: تنظیم ایمنی، رشد مغز و سنتز DNA.

ید: عملکرد تیروئید، به حفظ سیستم ایمنی کمک می کند.

مولیبدم: عمل آنزیمی.

سیلیکون: عمل آنزیمی، بافت همبند.

TIN: عمل آنزیمی

منگنز: رشد و نمو استخوان، متابولیسم چربی و انرژی، سیستم تولید مثل.

روی: واکنش های آنزیمی، سلامت تولید مثل، رشد و نمو، عملکردهای ایمنی.