جینسینگ برای پر کردن انرژی حیاتی

جینسینگ (Panax ginseng) با نام های جینسینگ کره ای، آسیایی یا چینی نیز شناخته می شود. جینسینگ سیبری (Eleutherococcus senticosus) و جینسنگ هندی (ریشه Ashwaganda) گیاهان متفاوتی هستند، همانطور که از نام های لاتین پیداست و نباید آنها را با جینسنگ واقعی اشتباه گرفت.

جینسینگ به طور سنتی به عنوان یک تونیک برای احیای انرژی استفاده می شود. در طول بهبودی از بیماری و به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای ایجاد مقاومت، سازگاری با استرس و ارتقای سلامت و طول عمر استفاده می شود. تأثیر آن بر کل واحد ذهن – بدن است تا اندام ها یا سیستم های خاص. مواد فعال بیولوژیکی مخلوط پیچیده ای از ساپونین های تری ترپن هستند که به نام جین سنوزیدها شناخته می شوند – حداقل 30 مورد از آنها تاکنون جدا شده اند. جین سنوزیدهای منفرد ممکن است در تقابل عمل کنند، به عنوان مثال یک جین سنوزید (Rb1) برای سرکوب سیستم عصبی مرکزی و دیگری جین سنوزید (Rg1) برای تحریک سیستم عصبی مرکزی عمل می کند. این اقدامات متضاد ممکن است به اثر تطبیق‌زایی جینسینگ (توانایی سازگاری با نیازهای بدن) و توانایی آن در ایجاد تعادل و تقویت عملکرد بدن با تغییر نیازهای بدن در هر زمان خاص کمک کند. جینسینگ گیاهی بسیار ایمن و بدون عوارض جانبی شناخته شده و مشخصات سمی کم است.

مطالعات تحقیقاتی اثرات پیشگیرانه و درمانی جینسینگ را بررسی کرده اند.

  • اثرات آداپتوژنیک – استقامت فیزیکی را افزایش می دهد و باعث تغییرات فیزیولوژیکی می شود که می تواند به بدن کمک کند تا با استرس مقابله کند.
  • پیشگیری از سرطان – یک مطالعه کره ای نتایج چشمگیری را در کاهش خطر ابتلا به سرطان نشان داد، اما مطالعات بیشتری مورد نیاز است.
  • دیابت – کنترل قند خون را بهبود می بخشد که ناشی از افزایش فعالیت منتسب به جینسینگ است.
  • سلامت عمومی – مطالعات نشان داد که در افرادی که از جینسینگ به مدت 12 هفته استفاده می کردند، احساس سلامتی بهبود یافته است.
  • عفونت تبخال – یک مطالعه دوسوکور روی مردان و زنانی که از عفونت های مکرر تبخال رنج می بردند نشان داد که جینسینگ فرکانس را حدود 50 درصد کاهش می دهد.
  • تحریک سیستم ایمنی – ممکن است ایمنی را در برابر سرماخوردگی و سایر عفونت ها بهبود بخشد.
  • عملکرد ذهنی – توانایی تفکر انتزاعی، حافظه، توجه، تمرکز و توانایی مقابله و تکمیل وظایف دقیق را بهبود می بخشد.
  • عملکرد ورزشی – مطالعات نتایج متفاوتی را نشان می دهد. جینسینگ ظرفیت هوازی را در افرادی که به طور منظم ورزش نمی کردند بهبود می بخشد، اما در افرادی که به طور منظم ورزش می کردند هیچ بهبودی نشان نداد. یک مطالعه نشان داد که جینسینگ ظرفیت هوازی را در ورزشکاران بسیار تمرین‌کرده بهبود می‌بخشد، در حالی که مطالعه دیگری فقط یک مزیت جزئی نشان داد.

مطالعات اثرات مفید جینسینگ را در موارد زیر نشان داده اند:

  • سندرم خستگی مزمن
  • افسردگی
  • اختلال نعوظ در مردان ناتوان
  • بهبود گردش خون و احساس خوب بودن در افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب و آنژین.
  • بهبود هماهنگی مغز و چشم و عملکرد در داوطلبان سالم.
  • بهبود عملکرد سیستم ایمنی سلولی در داوطلبان سالم و به طور کلی بهبود عملکرد ایمنی.
  • بهبود عملکرد در بیماری مزمن تنفسی شدید و ماکروفاژها (گلبول های سفید خون) که در بافت ریه در برونشیت مزمن یافت می شوند.
  • بهبود حالات کم انرژی
  • بهبود عملکرد فیزیکی و ذهنی.
  • بهبود کیفیت زندگی برای افرادی که سطح استرس بالایی دارند.
  • اثر تقویت کننده سیستم ایمنی طولانی مدت بر بیماران HIV.
  • کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا (فشار خون بالا).
  • کاهش سطح قند خون در افرادی که به تازگی مبتلا به دیابت غیر وابسته به انسولین تشخیص داده شده اند.
  • ناباروری مردانه
  • علائم پس از یائسگی

از این رو ایده و نام “درمان همه”!

جینسینگ یک گیاه آداپتوژن ایمن است که می تواند در مواقع استرس، بهبودی، عفونت و خستگی استفاده شود. هزاران سال است که توسط مردم آسیا استفاده می شود و افراد بیشتری در فرهنگ های غربی از این گیاهان برای بهبود سلامت و تندرستی استفاده می کنند.