حفظ عادات غذایی سالم برای کودکان 5-10 ساله

حفظ عادات غذایی سالم برای کودکان 5 تا 10 ساله یک چالش مهم برای والدین امروزی است. چاقی اخیراً از سیستم آموزشی ایالات متحده پیشی گرفته است زیرا دو سوم بزرگسالان در ایالات متحده دارای اضافه وزن هستند و حداقل یک سوم آنها چاق در نظر گرفته می شوند. این ارقام هشداردهنده برای کودکان آینده است، زیرا چاقی در حال رشد است. به همین دلیل است که برای کودکان خردسال، به ویژه از سنین 5 تا 10 سالگی بسیار مهم است که عادات غذایی سالم را تا سنین نوجوانی خود یاد بگیرند و حفظ کنند.

غذاهای ناسالم از سنین پایین به کودکان خردسال عادت بدی برای خوردن غذاهای ناسالم می دهد که تا سنین نوجوانی و بیست سالگی خود دارند. این مشکل اصلی آمریکایی هاست. عادات بد غذایی و افزایش فست فودها و غیره که این عادت های ناسالم را برطرف می کند. اجرای عادات غذایی سالم باید از کودکان خردسال شروع شود. والدینی که به طور مرتب فرزندان خود را در معرض فست فود، غذاهای فرآوری شده منجمد یا رژیم های غذایی ضعیف قرار می دهند، باید سریعاً رژیم غذایی کودک خود را تغییر دهند.

دریافت ویتامین ها و مواد مغذی کافی برای کودکان 5 تا 10 ساله ضروری است تا بدن و مغز آنها در آن محدوده زمانی رشد کند. انواع میوه ها و سبزیجات، قرص های ویتامین، مصرف کمتر غذاهای چرب، کلسیم زیاد برای رشد استخوان ها، غلات، محصولات لبنی، نان سبوس دار، بدون نوشابه اما آب 100 درصد، گوشت بدون چربی و ماهی پایه خوبی هستند. اما مهمتر از همه، کودکان باید یاد بگیرند که از انتخاب های سالم لذت ببرند تا در بزرگسالی بتوانند سبک زندگی سالم خود را حفظ کنند. برخی از نکات برای حفظ عادات غذایی سالم عبارتند از:

-ساعت و مکان مشخصی در خانه برای صرف شام به صورت خانوادگی داشته باشید. تماشای تلویزیون در حالی که فرزندانتان غذا می‌خورند چیزی نیست که بخواهید آن‌ها بزرگ شوند. مطمئن شوید که وقت شام وقت خانواده باشد و تلویزیون مجاز نباشد.

-کودکان خود را به آهسته غذا خوردن تشویق کنید. این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بفهمند چه زمانی به درستی سیر شده‌اند، و نه فقط تا حدی از یک گاز گرفتن سریع.

-بسته ناهار کافه تریاهای مدرسه به دلیل ارائه برنامه های ناهار ناسالم بدنام هستند. سیب زمینی سرخ کرده، همبرگر، مرغ سوخاری و پیتزا از غذاهای اصلی بسیاری از مدارس هستند. در عوض، ساندویچ سنتی، چیپس پخته شده، آب 100% و یک سیب را بسته بندی کنید. این باعث صرفه جویی در پول شما در دراز مدت می شود و تضمین می کند که فرزندان شما یک رژیم غذایی سالم دریافت می کنند.

-اجازشون کن آب بخورن! بیشتر نوشیدنی های شیرین شده دیگر سرشار از شکر هستند و به خصوص نوشابه، یکی از دلایل اصلی چاقی هستند، مگر اینکه 100 درصد آب میوه باشد.

-اگر سبزیجات دوست ندارند، بیشتر به آنها بدهید! امروزه به نظر می رسد که مردم نگران نباشند اگر بچه هایشان به اندازه کافی سبزیجات می خورند، زیرا آنها فقط می توانند ویتامین هایی را به آنها بدهند. اما سبزیجات مملو از داروهای سالم طبیعی هستند. سبزیجات (و میوه ها) به عنوان غذاهایی برای مبارزه با سرطان شناخته می شوند، می توانند از از دست دادن بینایی جلوگیری کنند (به ویژه در کودکان خردسالی که زیاد تلویزیون تماشا می کنند رایج است)، از قلب کودک شما محافظت بسیار لازم را در برابر حملات قلبی یا سکته در آینده می کند، فشار خون را کاهش می دهد، و منبع سالم فیبر است.

-همچنین مطمئن شوید که کودکانتان هر روز مسواک و نخ دندان بکشند. در اینجا نیازی به توضیح نیست، اما از کودکان شما در برابر پوسیدگی دندان، بوی بد دهان و بیماری لثه محافظت می کند.

-اگر می ترسید فرزندتان اضافه وزن دارد، وحشت نکنید. کودکان خردسال برای اطمینان از رشد نیاز به خوردن زیادی دارند و بدن آنها هنوز سالها برای رشد فرصت دارد. اجرای رژیم های غذایی در این اوایل زندگی آنها غیر ضروری است. فقط مطمئن شوید که آنها به درستی غذا می خورند و عادات غذایی آنها به اندازه کافی سالم است که تا سنین نوجوانی و بیست سالگی خود ادامه دهند.

دادن برنامه غذایی مناسب به فرزندانتان یک کار ضروری برای هر والدینی است. سنین 5 تا 10 سالگی زمان بسیار خوبی برای کودکان است تا روش صحیح غذا خوردن را بیاموزند و امیدواریم که در طول سالیان متمادی عادات سالم، آنها این عادات سالم را در دبیرستان، دانشگاه و دانشگاه بکار گیرند و آن را به فرزندان خود القا کنند.