خستگی – همیشه خسته هستید، انرژی ندارید؟ راه هایی برای طراوت و تقویت بدن ضعیف – سیستم خمیازه را متوقف کنید

پرداختن به خستگی موضوعی دشوار است زیرا عوامل زیادی در احساس خستگی افراد وجود دارد. توصیف خستگی و ارائه یک فرض دقیق دشوار است، زیرا هر فردی اعتقاد خاص خود را نسبت به معنای خستگی دارد. خستگی وضعیتی است که معمولاً افراد افسرده را تحت تأثیر قرار می دهد.

همه ما آن لحظاتی را تجربه می کنیم که بیش از حد معمول احساس خستگی می کنیم، اما اگر این لحظات به چند دقیقه و سپس ساعت تبدیل شوند و برای دوره های زمانی شدید طولانی شوند، سپس به پزشک عمومی خود مراجعه کنید. خستگی می تواند نتیجه یک بیماری/اختلال باشد. هیچ چیز بدتر نیست اگر ذهن مایل باشد اما بدن ضعیف باشد. خستگی مطمئناً می‌تواند مانع از بلند شدن شما شود و هر چقدر هم که تلاش می‌کنید، ادامه دهید. نشانه بی‌حالی زمانی است که بدن شما احساس می‌کند انرژی شما تخلیه می‌شود و به فکر استفاده از چوب کبریت برای باز نگه داشتن پلک‌هایتان هستید. یکی از دلایلی که برای خستگی مشخص می شود، کمبود خواب است، اما در برخی موارد بسیار عمیق تر از داشتن شب های بی خوابی است.

اگر خواب‌آلودگی کافی باعث خستگی شما می‌شود، باید بیشتر از آن استفاده کنید. نیاز بدن انسان به خواب در افراد مختلف متفاوت است. بیشتر بزرگسالان به شش تا هشت ساعت خواب نیاز دارند، اما مقیاس زمانی ممکن است بسته به بزرگسالان متفاوت باشد. افراد مسن معمولا کمتر نیاز دارند. در قطعه بالا، خستگی و خستگی را با هم ترکیب کرده‌ام، که ممکن است برخی از شما متوجه آن شده باشید، اما آیا می‌دانید که خستگی/بی‌خوابی با خستگی یکی نیست، حتی اگر بدن همیشه آرزوی خواب را داشته باشد.

این که چرا همیشه خسته می‌شوید می‌تواند به دلیل استرس داشتن بر چیزی یا چیز دیگری باشد، همچنین می‌تواند نتیجه عادات بد غذایی، کار بیش از حد باشد. حتی داروهای خاص نیز می توانند پاسخگو باشند. شما باید از نزدیک به مشکل خستگی خود نگاه کنید و با انجام این کار ممکن است به این نتیجه برسید که چرا چنین احساسی دارید. اغلب بیماران، نه عمدا، با انجام کارهای خسته کننده، خستگی را به زندگی خود وارد می کنند، غافل از اینکه آن بدن در حال تحمل فشار است. شما می توانید با چند تغییر ساده در سبک زندگی این موضوع را تغییر دهید.

مواردی را که فکر می کنید ممکن است باعث خستگی شما شوند را یادداشت کنید و آن را از آنجا بردارید.

خستگی اغلب علل معمولی مانند کمبود خواب، کار زیاد یا عادات بد غذایی دارد.

این یک علامت معمولی است که در افراد مبتلا به مشکلات سلامت روان مانند افسردگی و غم و اندوه دیده می شود.

اگر فردی احساس خستگی کند، می تواند نشانه یک بیماری زمینه ای (اختلال تیروئید، بیماری قلبی یا دیابت) باشد.

علل شایع خستگی عبارتند از:

الکل

اضطراب

کافئین

سرطان

سندرم خستگی مزمن

افسردگی شدید

آمفیزم

فعالیت بدنی بیش از حد

غم و اندوه

بیماری قلبی

پرکاری تیروئید (تیروئید پرکار یا کم کار)

بیکاری، تنبلی

داروهای خاص

اضافه وزن

زمان بعد از عمل جراحی بزرگ

دیابت نوع 1 و 2

برای افرادی که از مشکلات سلامت روان رنج می برند و احساس خستگی می کنند و به خودکشی فکر می کنند، یا می خواهند به خود یا دیگران درد وارد کنند، باید به دنبال مراقبت های پزشکی فوری باشند.

علائم دیگری که به احتمال زیاد نباید مصرف شوند عبارتند از:

درد قفسه سینه

تنگی نفس

ضربان قلب نامنظم یا سریع

غش

خونریزی غیرمعمول، از جمله خونریزی مقعدی یا

سرفه کردن خون

کاهش وزن یا افزایش وزن

درد شدید شکم یا کمر

سردرد شدید

خستگی یک علامت شایع در بارداری و در زنانی است که زایمان کرده اند. این زمان سختی است که در نیمه های شب از خواب بیدار شوید تا به کودک غذا بدهید. نوزادان باید تغذیه شوند، بنابراین هیچ راهی برای جلوگیری از این امر وجود ندارد. در صورت امکان شیفت های تغذیه را با همسرتان عوض کنید تا بتوانید شب راحت بخوابید.

شرایط مختلفی برای خستگی وجود دارد که کم خونی یکی از آنهاست. کم خونی نتیجه کم بودن غیرطبیعی گلبول های قرمز در بدن است. گلبول های قرمز حاوی هموگلوبین هستند، رنگدانه قرمز رنگی که به خون رنگ می دهد. هموگلوبین اکسیژن را به سراسر بدن منتقل می کند. وقتی گلبول‌های قرمز و هموگلوبین پایین هستند، خون نمی‌تواند اکسیژن کافی را برای بافت‌های بدن فراهم کند. اکنون ریه ها و قلب برای رساندن اکسیژن حیاتی به خون سخت تر کار می کنند. علائم کم خونی، مانند مشکل در تنفس، شروع به ظهور خواهند کرد.

کم خونی ممکن است به دلایل زیر ایجاد شود:

دوره های سنگین برای جبران از دست دادن خون در زمان خونریزی شدید ماهانه، آهن باید به بدن بازگردانده شود.

رژیم غذایی کم آهن

خونریزی داخلی (زخم – تومور)

اسید فولیک یا ویتامین B12 کم است

اختلالات خونی (لوسمی)

عفونت های جدی مانند مالاریا

تنها یک سیستم برای احیای بدن برای بازگرداندن انرژی از دست رفته نیاز دارید و آن خوردن غذاهای سالم، ورزش بدن و خواب کافی است. ویتامین ها و مواد معدنی برای فرآیندهای خاص بدن ضروری هستند و یک رژیم غذایی سالم عملکرد بدن را در بهترین حالت خود تضمین می کند. بهترین بدن آنهایی هستند که سالم باشند. این طبیعی نیست که بعد از یک خواب خوب شبانه با سر در تراموا اتوبوس یا قطار حرکت کنید، بنابراین به پزشک عمومی خود مراجعه کنید، ممکن است جای نگرانی وجود نداشته باشد و چیزی که یک نوع تونیک انتخابی نمی تواند آن را درست کند. اگر بدن را تا حدی خسته کنید و تمام انرژی آن را تخلیه کنید، می تواند منجر به خستگی شود، پس آرام باشید و سرعت خود را کاهش دهید.

افراد برای رهایی از خستگی خود از محرک ها برای افزایش انرژی استفاده می کنند. نوشیدنی های انرژی زا، مایعات کافئین دار و شیرین نیز به عنوان یک راه حل سریع برای جلوگیری از خمیازه مصرف می شوند.

قهوه محرکی است که مردم برای رفع خستگی خود مصرف می کنند. اما پس از آن، ما جنبه منفی دیگر نوشیدن قهوه بیش از حد برای سلامتی را داریم.

داروهایی که برای رفع خستگی توسط عموم به اشتراک گذاشته شده است که ممکن است به شما کمک کند، اما قبل از امتحان چیز جدیدی ابتدا با پزشک عمومی خود صحبت کنید.

آب هویج بنوشید و انرژی دوباره به بدن باز می گردد.

سرکه سیب خام را که از فروشگاه های بهداشتی خریداری کرده اید بنوشید. آن را با آب مخلوط کنید یا یک قاشق غذاخوری، دو بار در روز به آب انگور یا آب سیب اضافه کنید تا طعم آن گرفته شود.

یک یا دو سیب بخورید. آنها طبیعی، سالم و حاوی نوعی کافئین هستند.

مولتی ویتامین مصرف کنید – فقط ویتامین هایی که سرعت جذب بالایی دارند.

گاهی اوقات کمی بیشتر به خوابیدن نیاز دارید و سپس یک شکلات میل کنید، اسنیکر بهترین گزینه برای انرژی است.

نوشیدن مقدار زیادی آب

آرژانتینی ها تمام روز «یربا میت» می نوشند و انجمن قلب آرژانتین آن را توصیه می کند. درست مثل کافئین شما را بیدار می کند، اما این مزیت را دارد که به شما کلروفیل و ویتامین می دهد (مثل نوشیدن یک سبزی). این گیاه مربوط به هالی است و حاوی ماده شیمیایی است که تقریباً مشابه کافئین است. (مقامات هنوز هم بحث می کنند که آیا این همان چیزی است یا خیر).